Berichten: 340
Topics: 37
Lid sinds: Jul 2009
Hoe bedenkt je het om de lpg tank zo in de kofferbak te plaatsen............
Dus binnenkort een andere tankrek + 6oltr.tank aanschaffen, en tegen de achterwand plaatsen.
Inmiddels wel al een rembekrachtiger aangeschaft, voor een betere bekrachtiging en om de remcircuit voor en achter te scheiden.
Berichten: 130
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2010
Als het goed is heb ik van jou voor mijn volvo 242 een klepstelsleutel gekocht waar je voor mij een klepdeksel pakking bij hebt gedaan.
Berichten: 340
Topics: 37
Lid sinds: Jul 2009
Berichten: 130
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2010
Wat is het wereldje ook klein he.
Ik heb je zelf helaas toen niet gesproken maar alsnog bedankt. Ik ben er blij mee.
Even over de rembekrachtiger die je wilt gaan gebruiken. Ik heb zelf ook nog een volvo 145 en ik heb nadat ik 3 van die oude rembekrachtigers kapot getrapt heb omdat ze vast gingen zitten en ze allemaal minimaal 40 jaar oud zijn, er nu voor gekozen om een rembekrachtiger van een 1e serie 240 te gebruiken. Deze past namelijk op de steun tussen rembekrachtiger en schutbord en ook de hoofdremcilinder past er zo op.
Het enige wat niet zo past is de verbindingstang tussen pedaal en de rembekrachtiger. Ik heb ervoor gekozen om die stang pas te slijpen zodat deze tussen de gaffel van het rempedaal van de 2 serie rembekrachtiger in past en heb hem vervolgens vast gelast.
Ik moest wel mijn binnenscherm ter hoogte van de rembekrachtiger wat naar buiten timmeren om wat extra ruimte te krijgen zodat de rembekrachtiger rondom helemaal vrij hangt.
Ik heb nu eindelijk een 145 die tenminste ook normaal wil remmen en bijna net zo hard als de 242 die ik heb.
Het was even werk maar ik kan nu tenminste hopelijk wat langer met een rembekrachtiger doen.
Berichten: 340
Topics: 37
Lid sinds: Jul 2009
Graag gedaan, ja jammer dat ik toen niet eerder vrij was.
Dat met de rembekrachtiger is wel een goede optie, heb je daar een foto van.
En past dat 1 op 1 op de afstandbuis. Er is bij de amazon rond de vacuüm-trommel wel meer ruimte, dus hoeft waarschijnlijk aan de binnenscherm geen aanpassingen aangebracht worden.
Alhoewel, op mijn vorige amazon heb ik met dit rembekrachtiger configuratie meer dan 10 jr. zonder problemen mee gereden.
Berichten: 130
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2010
De modernere rembekrachtiger past zo op de afstandsbuis. En helaas geen foto's gemaakt van de aanpassingen. Bij moet dat altijd snel snel ff tussendoor en dan schiet het foto nemen er bij in.
Berichten: 340
Topics: 37
Lid sinds: Jul 2009
APK vrijstelling voertuigen ouder dan 50 jaar.
Komt goed uit, die van mij heeft een APK goedkeur tot juni 2016...en is daarna niet meer APK plichtig.
http://fehac.nl/min-im-neemt-fehac-voors...n-50-jaar/
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
En nu? Ga je het zelf keuren of toch periodiek even op de remmenbank etc?
Berichten: 340
Topics: 37
Lid sinds: Jul 2009
Ik denk dat de gemiddelde bezitter van een 50 jarige oldtimer iets anders met het onderhoud omgaat dan een knakenrijder.
Voor mij geldt dat er niet bespaart mag worden op veiligheid en dat houd in regelmatig onderhoud en versleten onderdelen op tijd vervangen.
En dat hoort zeker bij de verantwoording die je draagt bij het rijden van een oldtimer in het dagelijkse drukke verkeer.
En reken er maar op dat de verzekering dit ook scherp beoordeeld bij evt. schade gevallen, vooral bij deze categorie apk vrijgestelde oldtimers.
Berichten: 340
Topics: 37
Lid sinds: Jul 2009
Was me nog niet eerder opgevallen, maar de verdeler zit een slag verkeerd op de B20a motor.
Waarschijnlijk is de meenemer (gaffel) onder de verdeler er verkeerd opgezet.