23 April 2015, 11:01
Volvo 142 B23 schreef:Mooi gedaan met die opnemer. Zat zelf te denken aan een hall gever van een krukas oid, maar dit werkt ook prima natuurlijk.
Ehm die werkt volgens mij net andersom ofzo. Bovendien is dit voor de prijs niet te kloppen, kostte 1 euro in china:tongue:
Ik heb alles nu ook compleet om het te gaan monteren, maar heb het de laatste tijd nogal druk met andere dingen (3D printer bouwen bijv.).
Is er trouwens iemand die een goede oplossing heeft voor de brandstofvoorziening vanaf de tank tot aan de B230FK die ik heb liggen?
De huidige motor is een carburateur motor, dus deze heeft maar 1 enkele brandstofleiding zonder retour toch? Ik ga er dus vanuit dat ik nog een extra leiding moet aanleggen vanaf de tank tot aan het motorcompartiment. Staalomvlochten PTFE ligt voor de hand, maar is hiervoor geen andere (goedkopere) oplossing? Volledig rubber slang van voor naar achter vind ik maar niks. Koperleiding?
En voor wat betreft de tank; kan ik mijn '83er benzinetank (carburateur) gebruiken om een injectie (opvoer) pomp in te hangen? Of gaat dit niet passen en moet ik een volledige injectietank scoren?
De brandstofpomp; wat is het handigste? een van een 940 van na '96 heeft toch ÃÃn enkele krachtige pomp in de tank die van voor naar achter pompt? Een universele brandstofpomp (buiten) aan de carburateur tank koppelen is volgens mij niet echt een optie ivbm, vaporlock (las ik).
Suggesties zijn welkom!