8 May 2006, 13:54
Jaja eidelijk de nieuwe schijven + blokken kunnen monteren. Na enige tijd gewacht te hebben om de remblokken en na het vervangen van een wiellager is het eindelijk zo ver.
Reden van vervangen: Trillingen bij het remmen, bij stadsverkeer was het nog wel te doen maar pakte ik een snelweg afslag met redelijke gang dan trilde het stuur me uit de handen.
Oorzaak: Waarschijnlijk kromme schijven doordat ze een keer te heet zijn geworden, waar het ook aan had kunnen liggen, de rubbers die om de remcupjes zitten in de klauw waren een beetje uitgelubberd en zaten gedeeltelijk tussen de cupjes en de remblokken. Dit zou misschien ook enig nadelig effect kunnen hebben.
Oplossing: Een set nieuwe schijven + blokken. Ik ben van plan om toch aardig wat pekaas te gaan kweken dus mogen de remmen niet achterblijven en om het maar in ÃÂÃÂn keer goed te doen heb ik geventileerde remschijven gehaald en keramische 'rally'blokken...(wat het keramische inhoud, weet ik niet precies maar het stond op het doosje
)_
Montage: De montage ging erg gemakkelijk, alles paste en werkt naar behoren, Tip: bezuinig niet op remreiniger en kopervet, dit bespaard je een hoop ergenis als je het spulletje weer eens moet vervangen.
Kosten:
2x Schijven totaal 160 euro bij http://www.dutchpowertrading.nl
Setje remblokken RedStuff EBC 85 Euro bij http://www.europeantuning.com
Plus blik kopervet a 8 Euro
Tataal: +/- 250 Euro
![[Afbeelding: 080520060016fx.th.jpg]](http://img425.imageshack.us/img425/381/080520060016fx.th.jpg)
![[Afbeelding: 080520060027cs.th.jpg]](http://img425.imageshack.us/img425/1104/080520060027cs.th.jpg)
Conclusie: Ik heb nu een kleine 10 km gereden met de remmen en moet de blokken sowieso 320 km inrijden en de schijven geloof ik ook iets van 500 km. Maar ze remmen als een beer...geen trillingen meer en de auto duikt in de voorveren. Echt een hele verbetering en na het inrijden moeten ze alleen maar beter remmen geloof ik.
Volgende klus...verlagingsveren en motorrevisie!!! :o
Reden van vervangen: Trillingen bij het remmen, bij stadsverkeer was het nog wel te doen maar pakte ik een snelweg afslag met redelijke gang dan trilde het stuur me uit de handen.
Oorzaak: Waarschijnlijk kromme schijven doordat ze een keer te heet zijn geworden, waar het ook aan had kunnen liggen, de rubbers die om de remcupjes zitten in de klauw waren een beetje uitgelubberd en zaten gedeeltelijk tussen de cupjes en de remblokken. Dit zou misschien ook enig nadelig effect kunnen hebben.
Oplossing: Een set nieuwe schijven + blokken. Ik ben van plan om toch aardig wat pekaas te gaan kweken dus mogen de remmen niet achterblijven en om het maar in ÃÂÃÂn keer goed te doen heb ik geventileerde remschijven gehaald en keramische 'rally'blokken...(wat het keramische inhoud, weet ik niet precies maar het stond op het doosje

Montage: De montage ging erg gemakkelijk, alles paste en werkt naar behoren, Tip: bezuinig niet op remreiniger en kopervet, dit bespaard je een hoop ergenis als je het spulletje weer eens moet vervangen.
Kosten:
2x Schijven totaal 160 euro bij http://www.dutchpowertrading.nl
Setje remblokken RedStuff EBC 85 Euro bij http://www.europeantuning.com
Plus blik kopervet a 8 Euro
Tataal: +/- 250 Euro
![[Afbeelding: 080520060016fx.th.jpg]](http://img425.imageshack.us/img425/381/080520060016fx.th.jpg)
![[Afbeelding: 080520060027cs.th.jpg]](http://img425.imageshack.us/img425/1104/080520060027cs.th.jpg)
Conclusie: Ik heb nu een kleine 10 km gereden met de remmen en moet de blokken sowieso 320 km inrijden en de schijven geloof ik ook iets van 500 km. Maar ze remmen als een beer...geen trillingen meer en de auto duikt in de voorveren. Echt een hele verbetering en na het inrijden moeten ze alleen maar beter remmen geloof ik.
Volgende klus...verlagingsveren en motorrevisie!!! :o
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's