Berichten: 300
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2014
Binnenkort maar eens beginnen met de 240 kabelboom aanpassen voor de turbo motor.
Alvast het het volgende (handige) diagram gevonden voor de resistor pack:
Berichten: 300
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2014
De 240 mag weer legaal de weg op! (1 maart)
Gelijk maar gebruik van gemaakt en een ritje gemaakt. Echter werd deze voortijdig afgebroken door vastzittende remmerij aan de voorzijde :frown:
Ook hier maar direct werk van gemaakt en gerepareerd. B-kwaliteit remblokken zaten veel te strak in de klauw, waardoor deze moeilijk konden 'werken'. Even langs de amaril en kopervet er op en het was weer klaar.
Tevens nog een mooie 940 er bij gekocht voor de verkoop:
http://volvolvo.nl/threads/17154-Volvo-940-GL-2-3i-1991
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Echt een mooie auto zo, zeker met dat blauw :biggrin:
Berichten: 122
Topics: 12
Lid sinds: Aug 2013
Gave kleur id, en sedan rules natuurlijk haha.
Marco
Volvo 244 GLE USA met 2.3i ombouw.
Berichten: 300
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2014
Bedankt:thumb:
2 week geleden trouwens de elektromotor eens op de tellerkabel gezet. 1200rpm is te weinig voor dagelijks gebruik. Op volle toeren (1200rpm) werd 110km/h aangegeven.
Dit is mij net te weinig. 1200/110= 10.9 omwentelingen per km/h, mijn teller gaat tot 200km/h dus als ik dat wil halen moet ik een (geared) elektromotor zien te vinden die minimaal (200 X 10.9) 2180 toeren kan draaien. Uiteraard is er de veel te dure conrad, waar ik voor 30 euro en 10 euro verzendkosten een motortje kan vinden. Mijn voorkeur gaat echter uit naar Ebay om het goedkoop te houden.
Kleine tegenvaller dus, maar dit zie ik maar als leergeld :tongue:
Even op zoek naar een motortje wat hard genoeg kan draaien dus!
Berichten: 3.248
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Al in china gekeken? :-)
Aliexpress.com bijv.
Haal je voor een scheet en een knikker de leukste spullen (en vaak zonder verzendkosten) in huis.
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Naar wat ik heb begrepen moet het motortje ook best wat koppel kunnen leveren om de weestand van de kabel en het tellermechanisme zelf te overbruggen (zou zonde zijn om een duur motortje op te roken).
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Bestaat er niet een hele kleine reductorkast die het toerental van de motor verdubbelt op de kabel?
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 300
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2014
Laurens Zondag schreef:http://www.ebay.com/itm/12V-24V-48V-DC-M...27ec22f8ae
niet echt duur 
Werkt niet.
Ik moet van 0 tot +/- 2200 toeren vol vermogen hebben. Anders kan ik geen snelheid regelen. Ik moet dus een 'geared motor' hebben
een 4:1 vertraging ongeveer.
Toerental verdubbelen met een 'reductiekast' gaat ook niet goed denk ik. Dan verlies ik alle torque van het motortje.
Dit is het enige wat ik kon vinden tot nu toe:
https://www.conrad.nl/nl/mfa-transmissie...22370.html