Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Mensen,
Na 14 jaar stilstaan en nu 3000 km verder in 8 weken lekt de pomp als een malle.
Ik heb er naar zitten kijken, maar je komt er erg lastig bij.
Sterker nog, zo goed als niet.
Iemand tips?
Tevens tips waar ze een beetje prettig te koop zijn?
B23A lpg
Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
is dat die pomp die onder de auto zit samen met brandstoffilter ?
zoja in mijn ervaring verstandig die hele constructie los maken en dan op de werkbank verder sleutelen.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
B23A met carb, zal er wel eentje op het blok hebben. Hopelijk lekt hij niet naar binnen.
Skandix gunstig geprijsd?
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Meganische pomp op het blok.
Die onder de auto is van een F blok. Dat rekje heb ik bij een 940 al een keer op de parkeerplek als roadside repair vervangen. Die van de 240 is lastiger.
Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Inbox beetje geruimd
Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
ik heb een paar nieuwe pompen liggen voor carb blokken. zijn prettig geprijsd.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..