Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
even voorstellen
#41
Volgens mij zitten naald en sproeier niet bij elkaar in een set, en slijt de naald ook wat sneller dan de sproeier. Plus dat het vervangen vd naald in de SU HIF6 een eitje is en de sproeier duidelijk meer gedoe, zou ik met de naald alleen beginnen. BDK is het type.

Download Volvo TP11740-2 van www, daarin staan alle carburateur en gerelateerde werkzaamheden keurig beschreven.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#42
Ik denk dat ik het gevonden heb.
Ik had een paar onderdelen overgezet van een andere carburateur. En dus ook de naald blijkbaar. Er zat er nu een naald in van een 2.0 of 2.1 motor en geen 2.7. Morgen krijg ik waarschijnlijk mijn nieuwe naald en sproeier binnen. Hij had dus niet genoeg brandstof blijkbaar. Waardoor hij te arm liep en niet altijd tot ontbranding kwam.
Ik hoop dat dit het is. Wordt vervolgd.

Verstuurd vanaf mijn HTC One mini met Tapatalk
Antwoord
#43
Niet dus. Hij vertikt het om zijn gasschuif op te trekken. Er moet ergens een vacuüm lek zijn. Maar waar? Kleppen gesteld maar vraag me af of dat er iets mee te maken kan hebben als we het niet goed zouden hebben gedaan. Alle bougies zijn zo zwart als roet en hij rookt behoorlijk

Verstuurd vanaf mijn HTC One mini met Tapatalk
Antwoord
#44
Via een appart topic 'slecht lopen en zwarte bougies' heb ik het probleem met hulp van jullie op kunnen lossen. Hij stond dus veel te rijk doordat de sproeierbuis en naald versleten waren.
Gisteren getest met nieuwe naald en sproeierbuis en na afstellen volgens de greenbook loopt hij perfect op een co van 2,5 wat volgens het greenbook de waarde zou moeten zijn.
Eerdaags een keer naar de RDW voor de gas uitbouw verklaring daarna de APK erop en we rijden op benzine .
Antwoord
#45
[Afbeelding: upepezym.jpg]

Op de uitlijnbank na vervanging van het stuurhuis
Antwoord
#46
   
Omdat ik nu de auto thuis heb staan . Maar even zo het lager van de aandrijfaskoppeling vervangen bij gebrek aan brug. :-)
Antwoord
#47
Ook een manier! Ben je niet bang dat ie voorover kukelt?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#48
Lange lepels en drie ton hefvermogen.
Antwoord
#49
Is redelijk veilig. Ik durf hem alleen niet onbemand te laten staan. Want als de mast langzaam voorover zakt weet ik niet of hij nog op de lepels blijft hangen.
Antwoord
#50
Hij ziet er prachtig uit hoor!
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 122 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 323 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 522 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 644 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 678 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 11.938 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 3.749 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 597 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Even voorstellen IJzeren_Sjaak 5 2.191 8 October 2022, 17:03
Laatste bericht: Marc1970
  Even voorstellen 940 2.3 i.c. Malmö '96 aut JanO 3 1.724 26 July 2022, 20:27
Laatste bericht: JanO

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)