Ben nieuw hier op het forum, mijn naam is Rutger.
Onlangs heb ik een prachtige *ahum* bruine Volvo 242 aangeschaft, voor de meeste van jullie beter bekend als
'de baksteen' van elvis.
De eerste rit van 200km naar huis heeft hij in ieder geval glansrijk doorstaan :wink:, de auto is namelijk van het westen
van het land, helemaal naar het oosten van het land verhuisd.
[ATTACH=CONFIG]2956[/ATTACH]
De bedoeling is om de auto zo langzamerhand wat op te knappen, een schoonheid zal het wel niet worden,
maar ik doe m'n best om hem nog wat jaren op de weg te houden!
Eigenlijk heb ik nog geen idee wat ik precies met de auto ga doen,
maar een paar mooie wielen of de originele velgen laten verbreden staat in ieder geval in de planning
en waarschijnlijk ook ooit wel een ander kleurtje, aangezien ik deze kleur ook niet geweldig vind en er her en der wat oranje grondverf
en de originele bruine kleur door komt
Als eerste de auto maar eens apk waardig zien te krijgen, dus hier en daar wat laswerk.
Dan maar eens op zoek naar wat andere audio, want de standaard radio en speakers staan em wel goed, maar dat geluid............
dus als iemand toevallig nog een frontje heeft zodat er een standaard radio op de originele plek past, hoor ik dat graag!
[ATTACH=CONFIG]2958[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2959[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2961[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2957[/ATTACH]
Hier nog wat foto's van de limo,
een 740, verlengd door boonacker (bekend van de 6 deurs Mercedes taxi's)
voorzien van een 6cil diesel, die als het goed is plaats gaat maken voor een 6cil turbo diesel.
Hier gaan we in juli de carbagerun mee rijden (www.carbagerun.nl) voor wie dit niet kent
29 May 2014, 19:11 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 May 2014, 08:53 door RutgerK.)
Yellow240 schreef:Gewoon een moderne radio er in joh :wink: Heb je trouwens wat meer info over die 740 limo? Lijkt me best grappig om wat meer van te zien.
info en foto's komen er aan, moet eerst goed gekeurd worden o.i.d. :tongue:
de 340 is dus zoals op foto 2 te zien is strijdend ten onder gegaan
de 850 ingeruild op een bmw :confused::confused:
en heb er nog steeds spijt van dat ik die geweldige blauwe s70 weg heb gedaan...
Die 740-limo zijn we afgelopen zomer vaak tegen gekomen.. (wij deden ook mee met de CarbageRun). Zeker in combinatie met die aanhanger die er toen achter hing, zeker uniek
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Dat kan kloppen, de limo hebben we overgenomen van een ander carbagerun team, wij deden vorig jaar met de 'straatpiraat' camper mee.
zo staat de limo er sinds gisteren bij trouwens:
[ATTACH=CONFIG]2970[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2971[/ATTACH]
de 6 cil. diesel wordt vervangen voor een turbo diesel en we hebben er een schuifdak van een twingo op gezet
Zo, eindelijk weer eens op het forum...
[ATTACH=CONFIG]3609[/ATTACH]
De eerste update wat betreft de 242, inmiddels voorzien van een paar verse stukken blik en 2 jaar apk.
en verbrede stalen velgen achter (nog op zoek naar 2 dezelfde velgen voor de voorkant).
To do list deze winter (aangezien hij toch 3 maanden niet de weg op mag):
velgen stralen en spuiten
voorkant verlagen
stuurbekrachtiging inbouwen
overige roestplekken en gaten repareren/lassen
en waarschijnlijk daarna voorzien van een ander kleurtje