10 April 2014, 09:54
Gister vond ik de beloofde acceptgiro voor de overgangsregeling in de bus. Wel vlot betalen (19 april!) anders moet je het volle pond betalen...
Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt
|
10 April 2014, 09:54
Gister vond ik de beloofde acceptgiro voor de overgangsregeling in de bus. Wel vlot betalen (19 april!) anders moet je het volle pond betalen...
10 April 2014, 17:50
Ze hebben het zojuist verplaatst naar 1 mei (waarschijnlijk omdat niet iedereen vóór 19 april de acceptgiro binnen zal hebben): http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/co..._veranderd
12 April 2014, 21:20
Even een vraag. Mijn auto is in maart geschorst en nu heb ik zojuist de acceptgiro voor de overgangsregeling ontvangen van 120€ Kan ik daar nu ook gebruik van maken of moet ik nu het eerste kwartaal vol tarief betalen a 170€?
13 April 2014, 10:01
Anders om kan het ook; gebruik maken van het overgangstarief en op een gegeven moment schorsen. Dus lijkt mij gewoon te kunnen, je hebt immers die acceptgiro gehad.
11 July 2014, 11:37
Toch nog maar weer eens een blogpost geschreven. In de politiek zijn ze het thema nog niet vergeten en Wiebes is net zo erg als zijn voorganger, Weekers. Zie http://www.oudevolvo.nl/2014/07/10/kamer...maatregel/
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
11 July 2014, 13:48
Met andere woorden, als je je verlies al hebt genomen en je voorheen belastingvrije auto al hebt weggedaan kun je niet profiteren van een eventuele gunstige uitspraak.
Onder andere om die reden weet ik niet of het nou zo gunstig is als de rechter de nieuwe wet weer terugdraait. De meeste mensen hebben hun 25-40 jarige oldtimer vaak met flink verlies opgeruimd en hebben denk ik met meerdere wetswijzigingen in een paar jaar tijd hun buik vol van het ondoordachte zwalkende beleid van de regering. Een wet om de haverklap wijzigen heeft niet alleen een destructieve werking op bedrijven maar ook op het vertrouwen van mensen in de overheid in het algemeen. Misschien dat dat vertrouwen in de toekomst een beetje hersteld wordt als vanaf nu een flink aantal jaren niet meer aan de oldtimerwet getornt wordt. Zowel bedrijven als kopers zijn murw gemaakt .
11 July 2014, 18:55
Dat denk ik ook, dat mensen bij een eventuele versoepeling toch niet massaal richting oldtimers zullen gaan om goedkoop te rijden (inzake: versnelde afschrijving doordat jonge oldtimers ineens fors duurder werden en bij afschaffing van de regeling ineens stukken minder waard werden).
Overigens vind ik het rondom Oldtimerbelangen wel heel erg stil. Beetje het idee van: iedereen heeft braaf een donatie gedaan en dat was leuk cashen. Op de site vermelden ze wel van alles over de bezwarengenerator, maar over de rechtszaak en voorbereidingen daarop blijft het angstvallig stil. Het zou fijn zijn (zeker voor degenen die een behoorlijk bedrag overgemaakt hebben) om een status-update te geven over de rechtsgang. jos245 schreef:Met andere woorden, als je je verlies al hebt genomen en je voorheen belastingvrije auto al hebt weggedaan kun je niet profiteren van een eventuele gunstige uitspraak.[COLOR=#000000][FONT=tahoma] Lijkt me op zich logisch: als je nu je verlies al hebt genomen, dan heb je je verlies al genomen en kunje niet meer voor winst of compensatie gaan vragen. Wel raar dat als je je verlies niet hebt genomen en nog die auto geoon rijdt, aar GEEN bezwaar hebt gemaakt, je ook buiten de boot valt. Al kun je tegen iedere betaling weer bezwaar maken, dus je kunt wel alsnog instappen, zij het niet met teerugwerkende kracht. Wat me verder aan de antwoorden van Wiebes opvalt is: Citaat:De RDW heeft aangegeven dat het niet mogelijk is om historische overzichten van de aantallen voertuigen op resp. 01-01-2012, 01-01-2013, 01-07-2013 en 01-01-2014 te leveren. Het kentekenregister van de RDW is namelijk continu aan mutaties onderhevig. Beetje flauw antwoord: Dit zou de belastingdienst zelf ook moeten kunnen uitvogelen, voor geschorste voertuigen hoeft immers geen MRB betaalt te worden. De info over schorsingen ontvangen ze van RDW. Hierin zou dus ook een trendbreuk moeten zitten met een piek tussen dec2013 en mrt2014 (=eerste tijdvak waarin weer t=betaald moest worden). En eigenlijk erg kinderachtig antwoord, als je in zelfde stuk leest: Citaat: De belastingdienst is belast met informeren en het voeren van administratie over de oldtimermaatregel. De RDW heeft hier geen rol in gehad.Belastingdienst weet dus prima hoeveel voertuigen het betreft di enu moeten gaan betalen. En je mag verwachten dat ze ook kunnen nagaan hoeveel daarvan nu ook daadwerkelijk betalen (en hoeveel er dus geschorst dan wel gesloopt/ge-exporteerd zijn). Anderzijds, ze geven nu concreet antwoord op de concrete vraag. Maar de vraag is zo concreet gesteld waardoor het eigenlijk gezochte antwoord niet gegeven hoeft te worden.... Vraag blijft: waarom hebben ze geen nulmeting gedaan? Als je een effect wil zien, moet je voor en na kunenn vergelijken. Maar ja, dat willen ze bij de accijnsdiscussie ook al niet... Overigens ook inetressant om de tabellen te vergelijken: Op benzine zijn 92k/325k voertuigen geschorst (28%) Op diesel: 15.8k/40.8k (39%) Op LPG: 20.7k/45.2k (51%!).
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
1 September 2014, 11:11
Om de belastingdiscussie weer even een schopje te geven: http://www.autoblog.nl/nieuws/oldtimerre...lijk-69709
Geen 120 miljoen maar 35 miljoen harkt moedertje staat binnen.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
1 September 2014, 12:13
Wel 1 kanttekening: die 120 miljoen is inclusief opcenten, die 35 miljoen (die Autobelangen berekend heeft) is exclusief opcenten en exclusief kwarttarief. Zitten ze er nog steeds met 50% naast, maar dat viel natuurlijk dik te verwachten.
![]() |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|