12 March 2014, 20:52
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 March 2014, 21:04 door Nicolaas H.)
Zowel in mijn handleiding bij de 240 als in mijn servicehandboek bedradingsschema's staat een herinneringszoemer contactsleutel. In de 4 jaar dat ik deze auto heb heb ik echter nooit iets horen zoemen als ik de contactsleutel er nog in had terwijl de deur al open stond. In het servicehandboek staat dat er op de stekker bij de zoemer een witzwarte draad op 31b moet zitten en een witrode draad op S.
Op de stekker in mijn auto tref ik het weer anders aan: witrood zit op 2 en witzwart op 4. Op 3 zit nog een andere, grijze draad. [De nummers 31b en S kom ik hier niet tegen; mijn hoop is dat deze wÃl op de zoemer wel staan ...] De zoemer zelf ontbreekt.
Wie kan mij vertellen of die grijze draad normaal is en wie kan mij helpen aan zo'n zoemer [of tenminste de code die erop staat]? Alvast bedankt voor de hulp!
Trouwens is bij mij de zoekfunctie op dit forum kapot; heeft iedereen daar last van?
Op de stekker in mijn auto tref ik het weer anders aan: witrood zit op 2 en witzwart op 4. Op 3 zit nog een andere, grijze draad. [De nummers 31b en S kom ik hier niet tegen; mijn hoop is dat deze wÃl op de zoemer wel staan ...] De zoemer zelf ontbreekt.
Wie kan mij vertellen of die grijze draad normaal is en wie kan mij helpen aan zo'n zoemer [of tenminste de code die erop staat]? Alvast bedankt voor de hulp!
Trouwens is bij mij de zoekfunctie op dit forum kapot; heeft iedereen daar last van?
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]