Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De nieuwe Volvo! 244 uit '81, geïmporteerd vanuit Oostenrijk!
#21
Je kan even nakijken of de maat erg veel verschilt. Voor hetzelfde geld past het wel gewoon. Smile Ben het overigens niet eens met ZOAB: bougiekabels moeten eigenlijk om de 3-4 jaar vervangen worden en in NL vergeet men dat dikwijls. Zeker met K-Jetronic moeten bougiekabels gewoon altijd goed zijn (evenals alle rubbers), want heel dat K-Jetronic-systeem is mega gevoelig voor maar een kleine storing of haarscheurtje of wat dan ook.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#22
BartWillem schreef:Je kan even nakijken of de maat erg veel verschilt. Voor hetzelfde geld past het wel gewoon. Smile Ben het overigens niet eens met ZOAB: bougiekabels moeten eigenlijk om de 3-4 jaar vervangen worden en in NL vergeet men dat dikwijls. Zeker met K-Jetronic moeten bougiekabels gewoon altijd goed zijn (evenals alle rubbers), want heel dat K-Jetronic-systeem is mega gevoelig voor maar een kleine storing of haarscheurtje of wat dan ook.
..alle onstekingdelen moeten op elke auto goed zijn.. ook door juist uitgevoerd onderhoud gaan ze zo lang mee..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#23
Prima, maar je gaat er nu vanuit dat de bougiekabels niet goed zijn. Wie zegt dat ze niet 2 jaar oud zijn?
Ik heb altijd een beetje moeite met het advies dat alles maar gelijk nieuw moet. (ja ik chargeer, want we gebruiken allemaal ook 2ehands spul). Verder, als je stapsgewijs vervangt, krijg je meer inzicht wat de oorzaak van je storing was. Als je alles ineens doet, weet je dus niet welk onderdeel nu problemen gaf. Da's toch ook interessant zodat je weer leert hoeveel mooier hij loopt mbv welk onderdeel.
Ik zeg niet dat ik ze niet zou vervangen, maar alleen stapsgewijs.
Staat m.i. los van k-jet gevoeligheid.

Verstuurd vanaf mijn HTC One S met Tapatalk
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#24
ZOAB schreef:Prima, maar je gaat er nu vanuit dat de bougiekabels niet goed zijn. Wie zegt dat ze niet 2 jaar oud zijn?
Ik heb altijd een beetje moeite met het advies dat alles maar gelijk nieuw moet. (ja ik chargeer, want we gebruiken allemaal ook 2ehands spul). Verder, als je stapsgewijs vervangt, krijg je meer inzicht wat de oorzaak van je storing was. Als je alles ineens doet, weet je dus niet welk onderdeel nu problemen gaf. Da's toch ook interessant zodat je weer leert hoeveel mooier hij loopt mbv welk onderdeel.
Ik zeg niet dat ik ze niet zou vervangen, maar alleen stapsgewijs.
Staat m.i. los van k-jet gevoeligheid.

Verstuurd vanaf mijn HTC One S met Tapatalk
de boel goed bekijken, klemmen de kabels nog goed, geen oxidatie zichtbaar, zitten de dopjes op de bougies vast, sluiten de rubber 'doppen' van de kabels mooi aan, is de verdeelkap in orde, van binnen schoon, droog, contactten fatsoenlijk (niet meteen gaan vijlen en schuren) ...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#25
ZOAB schreef:Prima, maar je gaat er nu vanuit dat de bougiekabels niet goed zijn. Wie zegt dat ze niet 2 jaar oud zijn?

Ik, het is mijn oude auto namelijk. Smile In de onderhoudshistorie blijkt ook nergens dat die kabels de afgelopen jaren vervangen zijn. En ja: alle facturen zitten erbij. Tongue
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#26
BartWillem schreef:Ik, het is mijn oude auto namelijk. Smile In de onderhoudshistorie blijkt ook nergens dat die kabels de afgelopen jaren vervangen zijn. En ja: alle facturen zitten erbij. Tongue
nou vooruit, voordeel vd twijfel :wink: :tongue:
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#27
Zojuist de auto voorzien van verse olie, nieuw luchtfilter en schone bougieetjes. De oude bougie's waren wit/grijzig uitgeslagen. Heeft dat nog een speciale betekenis? Ook zit er bovenop mijn luchtfilter een gat, die op dit moment gedicht is met een kurk. Het lijkt mij dat er nog wat vanaf het luchtfilter moet komen, maar waarom een kurk?

De auto loopt alwel weer iets stabieler. Bij het starten op LPG heeft de auto nog geen kracht om op toeren te komen, en blijft rond de 900 rpm hangen. Zodra je gas geeft, zakt hij helemaal in totdat de motor uitvalt, of je het gas loslaat en dan weer naar de 900 rpm gaat. Met een warme motor is dit probleem er niet, en op benzine is er ook niks aan de hand.

Morgen een ritje van bijna 300 kilometer, ben benieuwd hoe ze zich gedraagd...
Volvo 240 '92 -> Gesloopt
Volvo 244 GLE '81 -> Daily driver
Antwoord
#28
Die kurk heeft de LPG-inbouwer ingebracht. Voor het geval de auto een backfire krijgt knalt de kurk eruit ipv heel het luchtfilterhuis weggeblazen wordt. Het is beetje een beunhaas-oplossing want die kurk zit muurvast volgens mij. Tongue Je kan beter zo'n terugslagklepje halen @ automaterialenzaak, dat werkt veel beter en is een stuk netter qua oplossing. Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#29
Of de slangenklemmen aan het luchtfilterhuis en kap rond het gasklephuis maar licht aandraaien.
Antwoord
#30
Ah juist! Weten we dat ook. Kurk zit redelijk los. Oude luchtfilter was wel 'kromgetrokken'. Net nog even stukje gereden, lijkt al wel beter te lopen. Alleen op benzine nog een beetje horten en stoten.

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Volvo 240 '92 -> Gesloopt
Volvo 244 GLE '81 -> Daily driver
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 5.182 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 422 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.826 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 830 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 222.296 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.909 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 65.825 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 3.690 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.245 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.803 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)