Topics: 7
Je kan even nakijken of de maat erg veel verschilt. Voor hetzelfde geld past het wel gewoon.

Ben het overigens niet eens met ZOAB: bougiekabels moeten eigenlijk om de 3-4 jaar vervangen worden en in NL vergeet men dat dikwijls. Zeker met K-Jetronic moeten bougiekabels gewoon altijd goed zijn (evenals alle rubbers), want heel dat K-Jetronic-systeem is mega gevoelig voor maar een kleine storing of haarscheurtje of wat dan ook.
Topics: 289
BartWillem schreef:Je kan even nakijken of de maat erg veel verschilt. Voor hetzelfde geld past het wel gewoon.
Ben het overigens niet eens met ZOAB: bougiekabels moeten eigenlijk om de 3-4 jaar vervangen worden en in NL vergeet men dat dikwijls. Zeker met K-Jetronic moeten bougiekabels gewoon altijd goed zijn (evenals alle rubbers), want heel dat K-Jetronic-systeem is mega gevoelig voor maar een kleine storing of haarscheurtje of wat dan ook.
..alle onstekingdelen moeten op elke auto goed zijn.. ook door juist uitgevoerd onderhoud gaan ze zo lang mee..!
Topics: 49
Prima, maar je gaat er nu vanuit dat de bougiekabels niet goed zijn. Wie zegt dat ze niet 2 jaar oud zijn?
Ik heb altijd een beetje moeite met het advies dat alles maar gelijk nieuw moet. (ja ik chargeer, want we gebruiken allemaal ook 2ehands spul). Verder, als je stapsgewijs vervangt, krijg je meer inzicht wat de oorzaak van je storing was. Als je alles ineens doet, weet je dus niet welk onderdeel nu problemen gaf. Da's toch ook interessant zodat je weer leert hoeveel mooier hij loopt mbv welk onderdeel.
Ik zeg niet dat ik ze niet zou vervangen, maar alleen stapsgewijs.
Staat m.i. los van k-jet gevoeligheid.
Verstuurd vanaf mijn HTC One S met Tapatalk
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012
Topics: 289
ZOAB schreef:Prima, maar je gaat er nu vanuit dat de bougiekabels niet goed zijn. Wie zegt dat ze niet 2 jaar oud zijn?
Ik heb altijd een beetje moeite met het advies dat alles maar gelijk nieuw moet. (ja ik chargeer, want we gebruiken allemaal ook 2ehands spul). Verder, als je stapsgewijs vervangt, krijg je meer inzicht wat de oorzaak van je storing was. Als je alles ineens doet, weet je dus niet welk onderdeel nu problemen gaf. Da's toch ook interessant zodat je weer leert hoeveel mooier hij loopt mbv welk onderdeel.
Ik zeg niet dat ik ze niet zou vervangen, maar alleen stapsgewijs.
Staat m.i. los van k-jet gevoeligheid.
Verstuurd vanaf mijn HTC One S met Tapatalk
de boel goed bekijken, klemmen de kabels nog goed, geen oxidatie zichtbaar, zitten de dopjes op de bougies vast, sluiten de rubber 'doppen' van de kabels mooi aan, is de verdeelkap in orde, van binnen schoon, droog, contactten fatsoenlijk (niet meteen gaan vijlen en schuren) ...
ZOAB schreef:Prima, maar je gaat er nu vanuit dat de bougiekabels niet goed zijn. Wie zegt dat ze niet 2 jaar oud zijn?
Ik, het is mijn oude auto namelijk.

In de onderhoudshistorie blijkt ook nergens dat die kabels de afgelopen jaren vervangen zijn. En ja: alle facturen zitten erbij.
Topics: 49
BartWillem schreef:Ik, het is mijn oude auto namelijk.
In de onderhoudshistorie blijkt ook nergens dat die kabels de afgelopen jaren vervangen zijn. En ja: alle facturen zitten erbij. 
nou vooruit, voordeel vd twijfel :wink: :tongue:
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012
Topics: 6
Zojuist de auto voorzien van verse olie, nieuw luchtfilter en schone bougieetjes. De oude bougie's waren wit/grijzig uitgeslagen. Heeft dat nog een speciale betekenis? Ook zit er bovenop mijn luchtfilter een gat, die op dit moment gedicht is met een kurk. Het lijkt mij dat er nog wat vanaf het luchtfilter moet komen, maar waarom een kurk?
De auto loopt alwel weer iets stabieler. Bij het starten op LPG heeft de auto nog geen kracht om op toeren te komen, en blijft rond de 900 rpm hangen. Zodra je gas geeft, zakt hij helemaal in totdat de motor uitvalt, of je het gas loslaat en dan weer naar de 900 rpm gaat. Met een warme motor is dit probleem er niet, en op benzine is er ook niks aan de hand.
Morgen een ritje van bijna 300 kilometer, ben benieuwd hoe ze zich gedraagd...
Volvo 240 '92 -> Gesloopt
Volvo 244 GLE '81 -> Daily driver
Die kurk heeft de LPG-inbouwer ingebracht. Voor het geval de auto een backfire krijgt knalt de kurk eruit ipv heel het luchtfilterhuis weggeblazen wordt. Het is beetje een beunhaas-oplossing want die kurk zit muurvast volgens mij.

Je kan beter zo'n terugslagklepje halen @ automaterialenzaak, dat werkt veel beter en is een stuk netter qua oplossing.
Topics: 107
Of de slangenklemmen aan het luchtfilterhuis en kap rond het gasklephuis maar licht aandraaien.
Topics: 6
Ah juist! Weten we dat ook. Kurk zit redelijk los. Oude luchtfilter was wel 'kromgetrokken'. Net nog even stukje gereden, lijkt al wel beter te lopen. Alleen op benzine nog een beetje horten en stoten.
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Volvo 240 '92 -> Gesloopt
Volvo 244 GLE '81 -> Daily driver