Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LPG installatie verwijderen. valkuilen en hints
Ik wilde (een niet lege) lpg aansluiting verplaatsen, daarvoor moest de vulslang los. Zit er geen afsluiter op de vulslang, volgens mij blijft er druk op staan. Dan moet de hele tank leeg zeker?
Antwoord
Volgens mij zit er een terugslagklep in de tank, waardoor het gas via de vulslang alleen de tank in kan en niet uit. Dus de tank hoeft niet leeg.
Volvo 240 GL 1984
Antwoord
Je kunt inderdaad de vulslang gewoon losdraaien. Er ontsnapt niet meer lpg dan wat er in de vulslang zit.
Antwoord
Echt? Ik had geen documentatie bij de hand en had alleen een "trail'n'error schroevendraaier" bij me die ik in de vuller heb geduwd, er kwam toen een flinke dikke lpg wolk uit. Ik kreeg niet het idee dat de druk afnam dus ging ervan uit dat er geen terugslagklep zat, behalve dan het ventiel dat ik indrukte (buitenkant carrosserie).. Wel zag ik de afsluiter op de uitgaande slang naar de motor.
Antwoord
jos245 schreef:Je mag met een geschorste auto die niet APK gekeurd is naar de RDW of een APK garage rijden.

Best is wel om een schriftelijk bewijs van een afspraak bij je te hebben mocht je onverhoopt aangehouden worden.

Het gat in de bodem kun je met een dunne plaat die je op maat maakt dichtlassen of erin kitten.

Plaat erin kitten is voor de RDW-herkeuring geen probleem, maar voor de APK moet ie gelast zijn. Net als je anders aan je bodemplaat last.
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
en een fatsoenlijke rubber dop zoals er meer in de body zitten..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Dopski schreef:Echt? Ik had geen documentatie bij de hand en had alleen een "trail'n'error schroevendraaier" bij me die ik in de vuller heb geduwd, er kwam toen een flinke dikke lpg wolk uit. Ik kreeg niet het idee dat de druk afnam dus ging ervan uit dat er geen terugslagklep zat, behalve dan het ventiel dat ik indrukte (buitenkant carrosserie).. Wel zag ik de afsluiter op de uitgaande slang naar de motor.
T is gelukt, ff een dikke foef lpg dat eruit komt, maar daarna is het gelijk over.
Antwoord
Jambon schreef:en een fatsoenlijke rubber dop zoals er meer in de body zitten..?
Ow... ik ging er vanuit dat we het over een complete ringtank hadden die eruit ging, waarbij een grote plaat terug erin gezet moet worden. Niet ff een kleine doorvoer ter grootte van een rubberen dopje.
Wat is het nou?
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
..uitbouwen hoeft overigens niet veel tijd te kosten..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Gevalletje "Even Apeldoorn bellen"
Volvo 244 GLE - Volvo 940 Estate
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  CO meting / keuringspunten RDW keuring na verwijderde LPG installatie MartjeB 4 4.490 2 September 2013, 19:51
Laatste bericht: Dopski
  "goede" motor gekocht hier op het forum, na installatie lage compressie... -wj- 20 14.393 20 July 2013, 09:45
Laatste bericht: volvosvenska
  Verwijderen Rob van der Donk 2 3.067 11 March 2013, 16:06
Laatste bericht: Rob van der Donk
  lpg installatie ombouwen LeonW 18 14.116 5 July 2010, 23:04
Laatste bericht: LeonW

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)