Berichten: 19
Topics: 2
Lid sinds: Oct 2011
Ok, ik ga dus echt niet de buitenvulklep uit de zijkant van mijn auto slopen. Leuk als je erg handig bent met een lasapparaat misschien, maar dat gaat mij boven mijn pet. :crazy: Zoals ik al schreef, heb ik lpg tanken onmogelijk gemaakt en volgens mij is dat het belangrijkst. We gaan het binnenkort meemaken... :biggrin:
Volvo 240 GL 1984
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Wat bedoel je met de buitenvulklep? De buitenvuller mag niet blijven zitten bij lpg uitbouw.
Berichten: 19
Topics: 2
Lid sinds: Oct 2011
jos245 schreef:Wat bedoel je met de buitenvulklep? De buitenvuller mag niet blijven zitten bij lpg uitbouw.
Citaat site RDW: verwijderen bij lpg uitbouw: "de buitenvulklep, tenzij deze definitief is afgeplugd"
Verwijderen hoeft dus niet Jos, maar wat wordt verstaan onder definitief afpluggen. Dat is dus mijn oorspronkelijke vraag.
Volvo 240 GL 1984
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Ah nu begrijp ik wat je bedoelt. Als je de buitenvuller volspuit met kit die uithardt dan is ie ook verder onbruikbaar.
Berichten: 19
Topics: 2
Lid sinds: Oct 2011
Dan neem ik voor de zekerheid ook even een kitspuit mee naar de keuring :wink:
Volvo 240 GL 1984
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Gewoon verwijderen, gat laten voor wat het is thuis weer terug schroeven (gat dicht).
Berichten: 101
Topics: 12
Lid sinds: Oct 2008
Dopski schreef:Gewoon verwijderen, gat laten voor wat het is thuis weer terug schroeven (gat dicht).
En dan de auto uitlenen aan je schoonmoeder en niks zeggen...? ;-)
Ik heb de keuring gehad. Steld niet zo veel voor. Behalve dat CO afgesteld moet worden. Dat is voor sommige Carburateurrijders wat lastiger
Even mijn bemerkingen:
- Gewicht wordt nooit gemeten bij LPG keuringen. Zowel bij in als uitbouw. Bij inbouw wordt er gebruikt gemaakt van een theoretische berekening. Bij uitbouw wordt die theoretische berekening er weer afgetrokken.
- Gat in de bodem van een 245 kan je voor de LPG keuring gewoon laten voor wat het is. Maakt niets uit. Echter voor de APK MOET dat gelast worden. Anders wordt het aangemerkt als zijnde roest en is het afkeur.
- Kosten waren â¬27,= ipv â¬55,=!
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Pistonpen paultje schreef:En dan de auto uitlenen aan je schoonmoeder en niks zeggen...? ;-)
:pound::wave:
Berichten: 111
Topics: 14
Lid sinds: Jul 2013
Weet iemand toevallig of de auto APK gekeurd moet zijn voor een LPG keuring?
Hij is nu geschorst namelijk en de APK vervalt over 4 dagen.
En hoe hebben jullie de bodem weer dicht gekregen?
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Je mag met een geschorste auto die niet APK gekeurd is naar de RDW of een APK garage rijden.
Best is wel om een schriftelijk bewijs van een afspraak bij je te hebben mocht je onverhoopt aangehouden worden.
Het gat in de bodem kun je met een dunne plaat die je op maat maakt dichtlassen of erin kitten.