Topics: 0
Joepie, ik had vanochtend binnen 20 minuten een mevrouw aan de lijn van de Belastingtelefoon Auto!
E.e.a. uitgelegd dat ik een gewone rekening MRB heb gekregen voor mijn oldtimer op benzine, terwijl ik in de overgangsregeling wil. Zij zocht de spullen er even bij.
Even later, bedankt voor het wachten:
Mevrouw: U hoeft deze rekening niet te betalen. Doordat de vrijstelling is geschrapt zijn er automatisch allemaal rekeningen verstuurd. We werken met man en macht om deze te corrigeren. Als u op 24 februari nog geen gecorrigeerde rekening hebt ontvangen, belt u ons dan nog even, anders komt er misschien een naheffing met een boete (betalingstermijn is nl. vóór 26 februari) en dat zou vervelend zijn.
Ik: En ook niet terecht. Maar als ik u op 24 februari niet kan bereiken, want jullie zijn op het moment niet zo goed bereikbaar.
Mevrouw: Nee, het is enorm druk. Anders moet u eerder bellen dan 24 februari.
Ik: Kan ik niet een brief schrijven, dan heb ik een schriftelijk bewijs.
Mevrouw: U kunt altijd in bezwaar gaan. Maar dat maakt voor die termijn niet uit.
Ik: Ik denk dat ik dat toch maar doe.
Mevrouw: Dat is ook niet op tijd, want een bezwaar duurt zes tot acht weken.
Ik: Nou dan wacht ik het maar even af.
Ik ben benieuwd... Leuker kunnen we het niet maken...
Topics: 107
Doordat de vrijstelling is geschrapt zijn er automatisch allemaal rekeningen verstuurd.
Wat een sukkels zeg.
Topics: 163
Ter informatie.
Mijn "datum eerste afgifte" is 25 oktober. Ik blijf op LPG rijden dus alleen de ingangsdatum is "nieuw", geen overgangsregelingen etc voor mij.
Uit de rekening blijkt; De eerste aanslag gaat over het tijdvak 25 januari - 24 april. En moet betaald zijn voor 26 feb 2014.
Topics: 72
jos245 schreef:Ik las dit vandaag op de site van de belastingdienst:
Welk tarief betaalt u bij de overgangsregeling voor uw oldtimer?
Het tijdvak waarover u motorrijtuigenbelasting betaalt bij de overgangsregeling is een kalenderjaar. U betaalt een kwart van de motorrijtuigenbelasting die u normaal per kalenderjaar betaalt, maar maximaal ⬠120. U moet dit bedrag betalen voordat het tijdvak begint. Het tarief op 31 december van het voorafgaande kalenderjaar is bepalend.
Dat tarief voor 2015 is dan bepalend op 31 dec 2014. Maar voor 2014 is dat een uitzondering toch? Ik bedoel er zijn zat mensen die bv pas in jan 2014 lpg eruit halen en laten keuren en toch mee willen doen met de overgangsregeling. Tja, zo volledig zal het verhaal op de site van de belastingdienst wel niet zijn. Wat een zooitje daar zeg. Baal er een beetje van dat we alles weer zelf moeten uitzoeken. Behalve betalen, dat is iig zeker.
Topics: 47
kiezel schreef:Joepie, ik had vanochtend binnen 20 minuten een mevrouw aan de lijn van de Belastingtelefoon Auto!
E.e.a. uitgelegd dat ik een gewone rekening MRB heb gekregen voor mijn oldtimer op benzine, terwijl ik in de overgangsregeling wil. Zij zocht de spullen er even bij.
Even later, bedankt voor het wachten:
Mevrouw: U hoeft deze rekening niet te betalen. Doordat de vrijstelling is geschrapt zijn er automatisch allemaal rekeningen verstuurd. We werken met man en macht om deze te corrigeren. Als u op 24 februari nog geen gecorrigeerde rekening hebt ontvangen, belt u ons dan nog even, anders komt er misschien een naheffing met een boete (betalingstermijn is nl. vóór 26 februari) en dat zou vervelend zijn.
Ik: En ook niet terecht. Maar als ik u op 24 februari niet kan bereiken, want jullie zijn op het moment niet zo goed bereikbaar.
Mevrouw: Nee, het is enorm druk. Anders moet u eerder bellen dan 24 februari.
Ik: Kan ik niet een brief schrijven, dan heb ik een schriftelijk bewijs.
Mevrouw: U kunt altijd in bezwaar gaan. Maar dat maakt voor die termijn niet uit.
Ik: Ik denk dat ik dat toch maar doe.
Mevrouw: Dat is ook niet op tijd, want een bezwaar duurt zes tot acht weken.
Ik: Nou dan wacht ik het maar even af.
Ik ben benieuwd... Leuker kunnen we het niet maken...
Ik zou overwegen niet de genoemde bedragen over te maken, maar de 120 euro. En ze idd die brief toezenden met uitleg dat je dus in de overgang wilt. Zit je wrs safe want er is al eens geroepen dat je daarvoor voor 1maart 120 zou moeten betalen.
Maar ja, ook dat daar brief over zou komen...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Topics: 52
Kom net bij rdw vandaan. Uitbouw van LPG je CO2 gehalte en verlichting van koplampen wordt gemeten. CO2 mag niet hoger zijn dan 4,5 %. Nieuwe regel sinds vanmiddag!!!!
Anders afkeur!!!
Topics: 256
Ook daar willekeur: bij mij geen CO-meting gedaan.
En inderdaad wat een gekluns bij de belastingdienst!
Ik word er langzamerhand gek van. Heb ook al vier keer met de belastingtelefoon gebeld, iedere keer een ander verhaal!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Topics: 107
volvo245GLTturbo schreef:Kom net bij rdw vandaan. Uitbouw van LPG je CO2 gehalte en verlichting van koplampen wordt gemeten. CO2 mag niet hoger zijn dan 4,5 %. Nieuwe regel sinds vanmiddag!!!!
Anders afkeur!!!
Dat is geen nieuwe regel;dat was vorig jaar ook al zo. Alleen kijken ze zelden naar de koplampafstelling en sommige keurmeesters meten ook de Co niet.Het is maar net wie je treft.
Topics: 47
Die 4.5% geldt voor wat oudere auto's op benzine. Op LPG moet het minder zijn. Bestaan tabellen van.
Verder nemen ze dus gewoon een soort van steekproef, dat is eigenlijk een netter woord voor willekeur...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Topics: 52
Wat de keurmeester tegen mij zei. Is dat dit per vandaag bij elke auto gedaan word!! Dus niet steekproef gewijs!!
|