Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
9 January 2014, 19:57
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 January 2014, 20:03 door Dopski.)
@BW: mrs Dop maakt de meeste km's. Zij vind de 242 erg leuk, stoer, comfortabel enzo... Maar een kleinautotje (Yaris staat hoog op lijstje) heeft ook wel zn charmes. Alhoewel als ik naar die stoelen kijk heb ik daar een beetje klapstoelassociaties mee... Een Yaris heeft mi net zo weinig zo niet minder onderhoud nodig dan een 240.
Voordeel van de overgangsregeling + klein autotje is dat je de lange afstanden of verhuizen toch met de volvo kan doen.
@Kees:
Maar het nadeel is dat "de meeste" mensen (vooral op internet) elkaar napraten. Ik heb die artikelen gelezen en er zijn meerdere bronnen die bevestigen wat de uitstoot van LPG wat betreft bepaalde stoffen CO, NOx, etc niet zo goed scoort als wordt beweert.
Wat daarentegen niet meegewogen wordt is dat LPG een restproduct is dat als autobrandstof nuttig wordt gebruikt. In tegenstelling tot affakkelen in de raffinaderij (wat overigens weer zo'n typische internetwijsheid is die ik niet heb geverifieerd).
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
LPG is al jaren geen restproduct meer dat afgefakkeld wordt. Wellicht wel bij oude raffinaderijen zoals in de VS, maar hier in Europa zijn die tegenwoordig zó efficient dat er haast geen restproducten meer overblijven (en zeker niet in LPG-vorm). Bovendien is de vraag naar LPG de afgelopen tig jaar ook zodanig toegenomen dat deze gewoon apart geproduceerd wordt.
Berichten: 19
Topics: 6
Lid sinds: Aug 2012
Ik ga gewoon doorrijden. Het is mijn hobby en over een jaar is al het stof wel neergedaald. Dan zien we wel weer verder. Nu er een keer betaald moet worden blijft die 120 euro natuurlijk nooit 120. Wekers harkt te weinig binnen en in no time gaat het tarief omhoog. LPG blijft er dus gewoon in en ik ga betalen.
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Marco1962 schreef:Ik ga gewoon doorrijden. Het is mijn hobby en over een jaar is al het stof wel neergedaald. Dan zien we wel weer verder. Nu er een keer betaald moet worden blijft die 120 euro natuurlijk nooit 120. Wekers harkt te weinig binnen en in no time gaat het tarief omhoog. LPG blijft er dus gewoon in en ik ga betalen.
Hmm.... Marco! Dat 120 tarief geldt alleen op benzine auto's. Jou LPG gaat gewoon als moderne auto LPG tarieven betalen en wel volle bak.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 19
Topics: 0
Lid sinds: Jun 2012
Hm vandaag een blauwe envelop gekregen van onze vrienden van de belastingdienst. Of ik even 176 euro wil overmaken voor het tijdvak 25 jan t/m 24 apr voor mijn '86 740 GLE op benzine. Vóór 26 feb moet het betaald zijn, anders dreigen ze met naheffingen en boetes enzo.
Er wordt met geen woord gerept over een mogelijke keuze voor 120 euro overgangsregeling.
Dat wordt weer bellen maandag. Leuker kunnen we het niet maken...
Berichten: 26
Topics: 0
Lid sinds: Mar 2009
Vwb die 120-euro-regeling, als je er gebruik van wil maken moet je ZELF een briefje sturen naar de belastingdienst dat je van die regeling gebruik wil maken.
Dat is weer even een leuk addertje onder het gras vd belastingdienst ;-) Doe je dit niet, dan krijg je gewoon de volle aanslag.
Voor auto's op lpg/diesel geldt uiteraard sowieso dat je de volle aanslag mrb krijgt.
Ik kan nog tot 19mrt belastingvrij rijden(lpg) maar voor die tijd gaat het gas eruit en ga ik ook voor de 120 Euro regeling....
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
26 January 2014, 23:05
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 January 2014, 23:32 door Dopski.)
Ik heb van t weekend ook de brief met aanslag gekregen. Ik heb het €122,- tarief.
per maand...
Berichten: 3.258
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:Ik kan nog tot 19mrt belastingvrij rijden
Het antwoord zal vast wel ergens in 1 van deze tig pagina's staan, maar, het verschilt dus per auto, wanneer deze op peut moet staan als men in aanmerking wil komen voor de €120-regeling?
Vanwaar 19 maart voor jou?
Berichten: 26
Topics: 0
Lid sinds: Mar 2009
Dat heeft er mee te maken in welke maand je 'afgifte deel 1 in NL' was. Dat was bij mij 19 juni(83) dus betalen vanaf 19 mrt.....
Het bouwjaar van de mijne is 5 juli 83 maar dat is dus niet maatgevend, enkel de afgifte deel 1 in NL. Gelukkig voor mij ;-)
Ik heb de belastingdienst gebeld maar dit schemaatje zweeft al op internet(700vereniging)
Afgifte deel 1 in NL;
in Jan, Apr, Jul, Okt = betalen in Januari 2014
in Febr, Mei, Aug, Nov = betalen in Februari 2014
in Mrt, Jun, Sept, Dec = betalen in Maart 2014
Dus de een heeft pech en moet vanaf begin januari betalen maar ik ken ook iemand die pas 31mrt hoeft te gaan betalen.
Berichten: 679
Topics: 49
Lid sinds: Aug 2012
Wauw, voor mij enigzins geluk als ik het goed begrijp: LPG en eerste toelating in NL 14-3 dus ik betaal jan & feb echt niets? (ook niet in maart ineens 3 maanden?)
Dan is dat "betalen in" dus meer "betalen vanaf/per"...?
Dan betaal ik dus maar 10 maanden (tm 20-jan-2015) mrb en daarna is ie 40 jaar en weer mrb vrij.
Scheelt gewoon 250 euro.
Verstuurd vanaf mijn HTC One S met Tapatalk
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012