Berichten: 37
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2010
Iemand ervaring met het inbouwen van een Hella intervalschakelaar in een 144 (bouwjaar 72)? Heb wel wat gevonden maar dat is meer gericht op Amazon en ouder. Ik heb dan weliswaar het schema erbij, maar wil graag weten of dat wel degelijk toe te passen is bij een 144, iets wat schijnbaar bij een Amazon niet gaat namelijk.
Zo een dus:
http://img254.imageshack.us/img254/1083/interval2.jpg (schaamteloos gekopieerd van mr. google)
Berichten: 11.645
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Soortgelijke heb ik in m'n 1e 144 gehad, ligt nu in een laatje. Is een hoop bedrading koppelen vanaf de originele schakelaar idd.. wat mij overigens opviel was het niet consequent werken van het ding, af en toe uit en aan zetten en hij deed het wer en paar minuten.. kan ook incidenteel mijn exemplaar zijn geweest..
Stiekum zoek ik nog de interval die Volvo zelf leverde voor een 140..
Berichten: 37
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2010
Heb toevallig op youtube een filmpje gezien dat ie in een p1800 zat en daar werkte ie goed, ik ga in ieder geval in het weekend aan de slag.
Berichten: 11.645
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
komt mooi uit, dan verwachtten ze regen..!
Berichten: 121
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2011
Hoi,
Ik heb een dergelijke vorig jaar in mijn 144 ingebouwd en dit werkt perfect en is zelfs heel praktisch en relatief eenvoudig om in te bouwen.
Zeker doen.
Berichten: 11.645
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Ik heb op Ebay een aftermarket regensensor gezien, nog leuker ntl, en de duurdere versie daarvan schakelt ook de verlichting (zelfde sensor) als het donker wordt..
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 37
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2010
De schakelaar heb ik al, komt morgen met de post. Maar omdat op het moment de lpg wat moeilijk doet komt dat eerst aan bod dit weekend.
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ik denk dat de Hella schakelaar net zo aangesloten wordt als het Volvo relais, tussen 53a op de wissermotor en 53 op de org. schakelaar. Het is een simpele omleiding die ÃÃn puls geeft net lang genoeg om de motor op gang te helpen (alsof je een tikje tegen de schakelaar geeft in iets modernere auto's). Maar ik hoop dat Hella alle mogelijke schakelingen in de gebruiksaanwijzing heeft gezet.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 37
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2010
Iemand die mij een schematje of een uitleg kan geven hoe ik dat ding inbouw? Ik volg het bijgeleverde schema alleen blijf ik met de "49" draad van de intervalschakelaar in mijn handen zitten, naar wat ik begrijp moet deze naar de + van de motor maar kijkend naar het schema kan ik niet zien welke dat zou moeten zijn.
Ik heb hem in zoverre werkend dat als ik de schakelaar aanzet gaan de wissers (hij staat dan op de laagste stand) 6/7 heen en weer en stoppen dan. Ga ik over de helft wordt hij weer getriggerd en doet hetzelfde, zelfde geld voor het einde van de draaiknop.