Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hij start niet..... :-(
Lekker hoor, is het 2e paasdag en natuurlijk belt dan net mijn vriendin op naar m'n werk:

De Vlovlo start niet, startmotor draait een heel klein stukkie en valt dan dood.
Het klinkt als een vermoeide accu zegt ze.......

Hoe controleer je ook al weer of de accu overleden is of dat het misschien een diepere reden (dynamo?) heeft?

Ben overigens een dummie met stroom/spanning etc. dus graag Jip en Janneke taal Smile

Oh ja, de accu is 55 ampere en 225 Ah volgens info.
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord
Dat moet waarschijnlijk 55 AH zijn...

even met een accu tester erop, en je kan zien hoe de staat van de accu is, en je kan zien of en hoeveel hij bijlaad.

Misschien heeft er iets aan gestaan? een lampje, radio ofzoiets.

Startkabels in de auto??

http://batterien.kortenbrede.de/shop/ok_40_1_2_13155
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
John242 schreef:Dat moet waarschijnlijk 55 AH zijn...

even met een accu tester erop, en je kan zien hoe de staat van de accu is, en je kan zien of en hoeveel hij bijlaad.

Misschien heeft er iets aan gestaan? een lampje, radio ofzoiets.

Startkabels in de auto??

http://batterien.kortenbrede.de/shop/ok_40_1_2_13155

Zal inderdaad 55 AH zijn, accutester heb ik niet, lampen of accesoires hebben niet aangestaan...

Startkabels heb ik wel, alleen liggen die in de auto die ik mee heb naar m'n werk :?

Geen nood, volgens m'n vriendin is de wegenwacht gebeld :!:

Overigens, de accu in je link is 255 A, is dit het orginele amperage voor in de 240 :?:
Er zit nu een 225 A in.

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord
Even zuur laten wegen in de garage (of je moet zelf een zuurweger hebben). Dan kun je zo zien of er misschien een cel kapot is en dus de accu overleden is. Ook kun je wel ff kijken naar het niveau.
Antwoord
Resume overflakke:

Hij loopt weer mbv startkabels.
Startte als een zonnetje toen hij verse stroom van mijn Octavia kreeg.

De Wegenwacht is uiteindelijk niet gekomen, we bleken geen woonplaats lidmaatschap te hebben :evil:
Nee, maar wel al minstens 10 jaar 2 wegenwachtlidmaatschappen (we zitten nogal ruim in de auto's....) waarvan we eigenlijk nog nooit gebruik hebben gemaakt telefoonjuf van de ANWB :!:

Afijn, de laadstroommeter geeft 13 volt aan, kan ik er dan van uit gaan dat de dynamo goed is :?:

Heb toch nog een multimeter in de schuur gevonden, alleen was de batterij van dit apparaat ook al leeg Sad :? Sad :?
Heb dus verder niets door kunnen meten.
Zal morgen maar de gok nemen om een verse accu te halen.
Iemand nog ideeen wat betreft amperage :?:

Antwoord
Kijk hier maar eens..

http://www.varta-automotive.nl/index2.ph...suche.html

Dit zijn goede accu's.
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
John242 schreef:Kijk hier maar eens..

http://www.varta-automotive.nl/index2.ph...suche.html

Dit zijn goede accu's.

Mooie link John242 :!:
Volgens Varta heb ik een accu van 60 Ah en 420 A nodig.
De afkortingen zeggen mij niet al te veel helaas maar op mijn huidige accu staat 55 Ah en 225 A.....

Is mijn huidige accu niet te licht :?:

Moet ik verder (behalve het geheugen van mijn autoradio waarschijnlijk...) nog wat resetten als de accu er uit is geweest :?:
Alle lampjes en andere kleine stroomverbruikers als centrale vergrendeling werken overigens nog.

Antwoord
Laadstroom van 13 volt is iets te weinig, zou minimaal 13,8 volt moeten zijn, bij stationair en verhoogd toerental.
Vaak als de koolborstels ten einde zijn, laadt hij bij stationair toerental wel meer dan 13 volt bij, maar bij verhoofd toerental (als je rijdt dus) niet.

Zou toch voor de zekerheid de spanningsregelaar met de koolborstels aan de achterkant van de dynamo ook even bekijken.
Antwoord
Pierre van Aert schreef:Laadstroom van 13 volt is iets te weinig, zou minimaal 13,8 volt moeten zijn, bij stationair en verhoogd toerental.
Vaak als de koolborstels ten einde zijn, laadt hij bij stationair toerental wel meer dan 13 volt bij, maar bij verhoofd toerental (als je rijdt dus) niet.

Zou toch voor de zekerheid de spanningsregelaar met de koolborstels aan de achterkant van de dynamo ook even bekijken.
Oeps, het zou ook 13,8 volt kunnen zijn wat ik aflees, de meter staat ietsiepietsie rechts van het midden (het midden op mijn meter is tussen 10 en 16 = 13 volt :?: )

Antwoord
Oke, het ziet er naar uit dat het probleem is opgelost mbv een nieuwe accu.

Weliswaar eentje voor een diesel (70 A) maar dat mag de pret niet drukken volgens de accuboer :!:

Maar ja, het volgende probleem heeft zich aangediend:

http://www.volvolvo.nl/forum/viewtopic.php?t=1573

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knipperlicht en alarmlichten doen het niet meer Linde en koen 1 175 24 May 2025, 21:56
Laatste bericht: BartJu
  Volvo 240 polar start niet meer Denny 5 1.387 27 October 2023, 18:23
Laatste bericht: Marc1970
  B230F start soms niet Van Schellen 4 1.219 12 September 2023, 20:11
Laatste bericht: BartJu
  V40 2002 binnenverlichting werkt niet RemcoStarterV40 0 917 13 April 2023, 18:58
Laatste bericht: RemcoStarterV40
  Dim verlichting doet het niet - OPGELOST - Boet 2 1.824 17 November 2022, 18:11
Laatste bericht: Boet
  Knipperlicht relais blijft vast hangen - EDIT de auto start helemaal niet meer marc-f 11 5.058 12 October 2022, 22:31
Laatste bericht: Rob
  Achterlicht werkt niet, remlicht wel Bart240 5 5.609 5 September 2022, 12:00
Laatste bericht: Bart240
  Help, Spoed! Volvo 240 start niet meer marc-f 4 1.810 3 August 2022, 15:13
Laatste bericht: marc-f
  - OPGELOST - Bestuurderskant achterlicht werkt niet - Volvo 240 1993 Polar Pholsius 5 3.163 12 February 2022, 15:38
Laatste bericht: Pholsius
  Ruitenwisser interval blijven continue, gaan niet uit Bart240 4 3.733 4 October 2021, 21:47
Laatste bericht: Bart240

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)