13 January 2014, 11:08
ja dat klopt, en overdag gebeurd dat al snel.. (weet ik van de buren..) andere landen doen dat niet.. is al eens op tv geweest..
Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt
|
13 January 2014, 11:08
ja dat klopt, en overdag gebeurd dat al snel.. (weet ik van de buren..) andere landen doen dat niet.. is al eens op tv geweest..
13 January 2014, 12:01
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 January 2014, 12:04 door kiezel.)
Vreemd verhaal over die extra transportkosten, even aangenomen dat je het over NL hebt...
Terugleveren van elektriciteit via gewone particuliere aansluiting kost 0,0 extra. Daarbij is de leverancier wettelijk verplicht dezelfde prijs per kWh te vergoeden over de terug geleverde elektriciteit als de prijs die betaald wordt over afgenomen elektriciteit (met een bovengrens van 5000 kWh per jaar en zolang afname >= teruglevering is). Saldering heet dat, en vooralsnog, want je weet het nooit in Nederzwalkland, is dat netjes wettelijk geregeld. OK, en dan nu weer ontopic :-)
13 January 2014, 12:07
kiezel schreef:OK, en dan nu weer ontopic :-) :mod: Inderdaad :mod:
13 January 2014, 14:36
kiezel schreef:Vreemd verhaal over die extra transportkosten, even aangenomen dat je het over NL hebt... Dat bedoelde ik dus. Mooi uitgelegd ![]()
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
14 January 2014, 15:47
Kreeg net de rekening voor mijn 244DL binnen van de belastingdienst.
Of ik even €50 af wilde tikken. Betalen kan alleen per tijdvak van 3 maanden. Bij het op naam zetten kon ik nl hiervoor kiezen. Toen ik hem kocht was hij toch belastingvrij? Telefonisch zijn de ratten niet te bereiken. Inderdaad leuker en makkelijker kunnen ze het niet maken!!!!!!!
14 January 2014, 16:09
Lukie5704 schreef:Kreeg net de rekening voor mijn 244DL binnen van de belastingdienst. Of ik even €50 af wilde tikken. Betalen kan alleen per tijdvak van 3 maanden. Bij het op naam zetten kon ik nl hiervoor kiezen. Toen ik hem kocht was hij toch belastingvrij? Telefonisch zijn de ratten niet te bereiken. Inderdaad leuker en makkelijker kunnen ze het niet maken!!!!!!! Ik citeer even uit de laatste nieuwsbrief van de stichting Autobelangen: Bezwaarschrift Los van onze rechtszaak moet u binnen 6 weken na ontvangst van de aanslag voor de MRB hier tegen bezwaar maken, houdt u deze termijn dus goed in de gaten! Wij hebben met onze advocaat een (uitgebreid) bezwaarschrift gemaakt. Dit zullen wij binnenkort via onze website beschikbaar maken voor onze leden, zodat u dit kunt gebruiken. Ik zelf ga zeker bezwaar aantekenen tegen elke aanslag! Vrgr. Carlo
Volvo 240 sedan - 1984 *** Rover 2300 - 1981 *** Rover 3500 - 1981 *** SMV 8 (1958), 10 (1963) en 440 (1977) caravans
14 January 2014, 23:00
Zag nog een typefout staan. Bedrag is €350 voor 3 maanden.
Wel enig idee wanneer het bezwaarschrift op de website komt?
19 January 2014, 23:20
De rechtszaak gaat door:
Citaat:Stichting Autobelangen spant definitief een rechtszaak aan tegen de Staat. Begin februari wordt de landsadvocaat gedagvaard en start de procedure, die naar verwachting een jaar in beslag neemt. Kort na de aanvaarding van de aangepaste oldtimerregeling startte de club van Wouter van Embden een nieuwe actie om genoeg financiële middelen te verzamelen om de gerechtelijke gang te kunnen maken. In een persoonlijk gesprek met Auto Motor Klassiek vertelde Van Embden dat de achterban van bezitters de benodigde middelen bij elkaar heeft gebracht om de eerste stappen in het proces te zetten. “Iedereen moet meedoen. Dat is nodig om de rechtszaak tegen de Staat kracht bij te zetten.” Wel zal Autobelangen wellicht extra geld nodig hebben, maar dat hadden ze al eerder aangegeven (de donaties van nu zouden alleen voor het eerste jaar door te komen zijn): Citaat:Tot slot zegt Van Embden: “Niet alleen nu, maar ook in de toekomst hebben we onze achterban daarom keihard nodig, ook om te kunnen anticiperen op vervolgstappen in de rechtszaak die we zo secuur mogelijk gaan insteken.” Er zal morgen wel een nieuwsbrief verschijnen. De Fehac heeft al eerder laten weten deze rechtsgang niet te steunen en heeft haar leden ook opgeroepen om ook niet te doneren. Beetje vreemd aangezien de Fehac eerst een rechtsgang wel eventueel leek te steunen. Ik denk wel dat de kans van slagen nu veel groter is dan de lobby @ Eerste Kamer. Want nu wordt er echt inhoudelijk naar de argumenten gekeken en de totstandkoming volledig juridisch bekeken i.p.v. met een politiek sausje. Ik ben alleen bang dat wanneer de rechtsgang langer duurt er wederom met de pet moet worden rondgegaan en de vraag is hoeveel dat de donateurs uiteindelijk gaat kosten (als je eerst 50 betaald hebt en later blijkt er nog flink bijbetaald te moeten worden omdat de stekker er anders alsnog uit moet). Een goede inschatting of gewoon een zeker bedrag noemen zonder bijkomende kosten zou daarom handiger zijn.
20 January 2014, 00:42
Ik vind het super dat ze een rechtzaak aanspannen, aangezien de regel gewoon niet deugt en lang niet ver genoeg is uitgewerkt.
ik geef ze zo'n 75% kans van slagen, en ik zie aanpassen van de regeling voor diesel & lpg-gebruikers als slagen. Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
20 January 2014, 01:20
Lukie5704 schreef:Wel enig idee wanneer het bezwaarschrift op de website komt? Luuk, dit stond in de laatste nieuwsbrief: Bezwaar Natuurlijk zijn wij niet akkoord met de absurde MRB-rekeningen die velen ontvangen, terwijl onze oldtimers al vaak jaren MRB-vrij waren. Het is daarom van groot belang om tijdig bezwaar aan te tekenen tegen de rekening van de Belastingdienst. Wij zijn druk bezig met de ontwikkeling van een bezwaren-generator. Daarin kunt u uw gegevens invullen en dan ontvangt u van ons per e-mail een kant en klaar bezwaarschrift dat u kunt opsturen naar de belastingdienst. Wij verwachten dat deze bezwaren-generator binnen 2 weken operationeel is. U dient zelf de termijn van 6 weken in de gaten te houden waarbinnen u bezwaar moet maken. Zodra de tool gereed is, hoort u dat direct! Vrgr. Carlo
Volvo 240 sedan - 1984 *** Rover 2300 - 1981 *** Rover 3500 - 1981 *** SMV 8 (1958), 10 (1963) en 440 (1977) caravans
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|