3 January 2014, 11:27
Of is het lpginstallatie op benzinemotor?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt
|
3 January 2014, 11:27
Of is het lpginstallatie op benzinemotor?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
3 January 2014, 21:53
4 January 2014, 08:59
DennisvdB schreef:http://daskapital.nl/2014/01/nieuwe_oldt...preci.htmlIk sluit mezelf aan bij het verhaal van dhr Hilderink. Mooi die reacties trouwens, iemand die het vergelijkt met hypotheekrenteaftrek. "Minstens zo eerlijk" om dat af te schaffen.
4 January 2014, 09:20
ik niet, ik kan me vooral vinden in deze reactie:
Lekker ondoordachte mening Hilderink. Hoezo LPG normaal belasten? Zijn die dan allemaal gekocht voor dagelijks gebruik? - Daarnaast: Waarom rijden we massaal in oldtimers. Misschien omdat we een bizar hoge wegenbelasting hebben? Dat gekoppeld met een bizar hoge benzine prijs? Als ik mijn buitenlandse collega's uitleg wat autorijden in NLD kost dan kunnen ze het niet geloven. Je moet belasten naar gebruik. Niet naar bezit. Ongeacht wat voor een auto het is.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
4 January 2014, 10:00
henqui schreef:Daarnaast: Waarom rijden we massaal in oldtimers. Misschien omdat we een bizar hoge wegenbelasting hebben? Dat gekoppeld met een bizar hoge benzine prijs? Als ik mijn buitenlandse collega's uitleg wat autorijden in NLD kost dan kunnen ze het niet geloven. Je moet belasten naar gebruik. Niet naar bezit. Ongeacht wat voor een auto het is.wat je nu dus zegt is dat men primair oldtimer rijdt om belasting te ontwijken?
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
4 January 2014, 11:31
Voor een groot deel van de vers geimporteerde 1986 diesels zal dat zeker een drijfveer zijn.
Lijkt me. En ja, er zijn ook echte liefhebbers. En zoals bij alle regelingen lijden de goedwillende gebruikers onder de 'mis'bruikers.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
4 January 2014, 12:43
oga244 schreef:wat je nu dus zegt is dat men primair oldtimer rijdt om belasting te ontwijken? Laten we er niet omheen draaien : er zijn (waren) best veel mensen die een oldtimer hadden vanwege de erg hoge wegenbelastingtarieven. Als in de ons omringende landen de MRB met zo'n 300 procent zou stijgen tot NL niveau zouden oldtimers in die landen dan ook niet populair worden? Ik denk van wel.
Zo'n beetje al die 25 jaar oude dieselbenzen mochten om milieuredenen al geen Duitse stad meer in en dan gaat men hier vrijstellingen verlenen (het op het eerste gezicht stimuleren) terwijl ze in Duitsland gewoon op de nominatie stonden om te worden gesloopt (en nog geen zak appels waard waren)
Het hebben van een oldtimer voor hobbydoeleinden heeft mijn sympathie, maar het voor nop gewoon dagelijks mogen gebruiken vind ik een brug te ver.
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
5 January 2014, 14:21
Nu de eerste golfjes worden 30 jaar, diesel, dus h kenteken, dus in Duitsland mogen de 30 jaar oude diesels wel weer gewoon het centrum in....De 190 serie benz bijna.
De Golfjes en de oudste Mercedessen gaan nu dus massaal terug ;-)
5 January 2014, 17:13
BartJu schreef:Voor een groot deel van de vers geimporteerde 1986 diesels zal dat zeker een drijfveer zijn. Zou het ook kunnen zijn dat er liefhebbers zijn die ook goedkoop wil rijden ;-)? Waar ik zelf een voorbeeld ben. Heb in het algemeen nooit dat 190 diesel bashen begrepen.....regel was 25 jaar..of het nu een mooie 240 is of een uitgeleefde 190 D ...who cares? De een is niet beter dan de ander. Men zou europees gezien gewoon 1 lijn moeten trekken is mijn mening.
Volvo 244 DL 1974
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|