Berichten: 496
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2010
Wie kan mij vertellen of er verschil zit in de overbrenging van de verschillende types stuurhuizen.
Ik bedoel dus als er verschil in zit, welke het kortst is. (Zo snel mogelijk van uiterst links na uiterst rechts)
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Die met stuurbekrachtiging zijn het snelst. Uit TP30001-3, hand is 4,34 en bekrachtigd 3,5 ('early Cam Gear' staat erachter), Cam Gear werd later TRW. Voor ZF staat geen lock-to-lock maar die zal wel hetzelfde zijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 496
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2010
bedankt voor je reactie, daar kan ik wat mee. Ga in eerste instantie voor een oude bekrachtigde, die nieuwe kunnen dan beter voor normaal weggebruik bewaard blijven...
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Marc1970 schreef:Die met stuurbekrachtiging zijn het snelst. Uit TP30001-3, hand is 4,34 en bekrachtigd 3,5 ('early Cam Gear' staat erachter), Cam Gear werd later TRW. Voor ZF staat geen lock-to-lock maar die zal wel hetzelfde zijn.
:clap2:
Hoe weet jij dit nou weer :biggrin:
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ik weet dat niet, maar lock to lock en reduction ratio is een redelijk standaard gegeven voor allerlei stuurhuizen en staan dus in handboeken. De DAF/Volvo 66 heeft bijvoorbeeld 3,34 draaien nodig (wendbaar karretje). En het 144 stuur moet je 4,0 keer ronddraaien (pfffff).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 104
Topics: 17
Lid sinds: Feb 2009
Berichten: 496
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2010
bedankt voor je tip, maar dat ligt niet in de prijsklasse van mij hobby haha...
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
bakmans schreef:je kunt ook nog zo iets overwegen
http://www.autosportcompany.nl/steering-...IGd4Gl0yUk
leuk dingetje icm bekrachtiging..