22 December 2013, 00:42
Op de website van de belastingdienst staat een mooi rekenprogrammaatje om je MRB te berekenen...
Mijn 245 is uit oktober 1976.
Het is mijn dagelijkse auto.
December 2014 ophokken, januari, februari en december 2015 ophokken, januari, februari 2016 ophokken en daarna definitief belastingvrij.
Door in 6 maanden ophokken in 3 jaar betaal ik 3x120=360,-- ipv 3x728,-vol tarief = 2184,-- aan MRB. Dat is een verschil van 1824,-- wat ik niet betaal door 6 maanden mijn auto te laten staan... Dat is 304,-- per maand... (zonder overige kosten etc).
Voor 300,-- koop je zo'n onwijs leuk doppie op 4 wielen, kreukelzone van bumper tot bumper mÃt een jaar apk d'r op. Voor 292,-- belasting voor een jaar.
Stel dat je die auto's elk jaar naar de sloop brengt en er niets meer voor krijgt. Dan zijn de ter zake doende Kosten: 600,-- per jaar.
Negatief scenario: Gedurende 3 jaar zit je dan op een kostenpost van minimaal 1800,--
HÃ is dit toeval of heeft men nagedacht over tarieven...
Alle alternatieven rondom dit concept is mazzel als het je lukt. Auto's verkopen en inkopen, 1 toppertje dat 3 jaar blijft rijden en alles daar tussenin.
Positief scenario: je leert handelen, begint een bloeiende handel in doppies en hebt verwaarloosbare kosten aan de belasting van je Volvo gedurende de jaren voordat ie definitief belastingvrij wordt....
Mijn 245 is uit oktober 1976.
Het is mijn dagelijkse auto.
December 2014 ophokken, januari, februari en december 2015 ophokken, januari, februari 2016 ophokken en daarna definitief belastingvrij.
Door in 6 maanden ophokken in 3 jaar betaal ik 3x120=360,-- ipv 3x728,-vol tarief = 2184,-- aan MRB. Dat is een verschil van 1824,-- wat ik niet betaal door 6 maanden mijn auto te laten staan... Dat is 304,-- per maand... (zonder overige kosten etc).
Voor 300,-- koop je zo'n onwijs leuk doppie op 4 wielen, kreukelzone van bumper tot bumper mÃt een jaar apk d'r op. Voor 292,-- belasting voor een jaar.
Stel dat je die auto's elk jaar naar de sloop brengt en er niets meer voor krijgt. Dan zijn de ter zake doende Kosten: 600,-- per jaar.
Negatief scenario: Gedurende 3 jaar zit je dan op een kostenpost van minimaal 1800,--
HÃ is dit toeval of heeft men nagedacht over tarieven...
Alle alternatieven rondom dit concept is mazzel als het je lukt. Auto's verkopen en inkopen, 1 toppertje dat 3 jaar blijft rijden en alles daar tussenin.
Positief scenario: je leert handelen, begint een bloeiende handel in doppies en hebt verwaarloosbare kosten aan de belasting van je Volvo gedurende de jaren voordat ie definitief belastingvrij wordt....