Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe belastingregels: wat ga jij doen?
@ Zweedse Schone, als je je auto helemaal gerestaureerd hebt er toch in wilt rijden maar niet (veel) wegenbelasting betalen, kun je ook gewoon de LPG installatie eruit halen. Je betaalt dan maar €120 per jaar. Wel opschieten met LPG uitbouwen, want het lijkt erop dat dit voor 1jan moet gebeuren.
Antwoord
Ja ik ga gewoon met een geschorste auto rijden - ik heb eerst een verlaten boslaan en dan na 5 minuten direct op een autoweg waar geen parkeerplaatsen zijn. Nog nooit een controle gehad en indien dan boete waarschijnlijk maar dan de winst al weer van de LPG. De wisselende regels van de zwabberaars uit Den haag vragen om burgelijke ongehoorzaamheid. En ze begrijpen maar niet dat de PVV zoveel aanhangers krijgt. Denk na en niet zo theoretisch als meneer Weekers en dan terwijl je weet dat je niet juist zit gewoon zeggen dat alle cijfers kloppen. denk na over regels want dit kost meer dan dat het oplevert
Antwoord
zweedse schone schreef:Ja ik ga gewoon met een geschorste auto rijden - ik heb eerst een verlaten boslaan en dan na 5 minuten direct op een autoweg waar geen parkeerplaatsen zijn. Nog nooit een controle gehad en indien dan boete waarschijnlijk maar dan de winst al weer van de LPG. De wisselende regels van de zwabberaars uit Den haag vragen om burgelijke ongehoorzaamheid. En ze begrijpen maar niet dat de PVV zoveel aanhangers krijgt. Denk na en niet zo theoretisch als meneer Weekers en dan terwijl je weet dat je niet juist zit gewoon zeggen dat alle cijfers kloppen. denk na over regels want dit kost meer dan dat het oplevert

Sorry, ben ff de moraalridder: Ik vind het onverantwoord, denk je dat de verzekering iets dekt als je bewust geschorst rondrijd? Ongeluk zit in een klein hoekje. 1 klein foutje, 1 tegenligger of een mountainbiker op je zgn. verlaten bosweg, en je ligt de rest van je leven krom vd schulden.
Als je dan maar niet beweert dat dat de schuld van Weekers is.
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
Inderdaad, geschorst betekent automatisch niet verzekerd. En als je vlakbij een autoweg woont, gegarandeerd dat er ergens zo'n kenteken-cameraatje hangt. Die meuk wordt automatisch gecheckt met een kentekenscanner en als je dan 1x er tussen staat krijg je vanzelf een flinke boete op de deurmat.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
Met zoab eens.
Schorsen is vooral fiscaal. Dus ben iik niet zeker of een lopnde verzekering op een geschorst voertuig wel of niet geldt...

Maar zeker op snelweg zou ik me niet laten zien.
Hangt vol met camera's en Automatsche nrbord herkenning. Pakkans niet verwaarloosbaar...

Als je t nu houdt op maandelijks blokje om, ivm gangbaar houden etc, dan misschien. Maar structureel...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
zweedse schone schreef:En ze begrijpen maar niet dat de PVV zoveel aanhangers krijgt.

Wat is daar mis mee?
Groeten van Frans
Antwoord
BartWillem schreef:Inderdaad, geschorst betekent automatisch niet verzekerd.

Even een kleine aanvulling. In princiepe klopt dit als je gaat rijden met een geschorste auto, maar ik heb mijn volvo 142 ondanks dat hij geschorst is toch in een all-risk verzekering. Mocht mijn schuur uitfikken of instorten krijg ik de schade toch uitgekeerd. Mocht je schade veroorzaken met het rijden tewijl hij geschort is heb je toch een probleem!

Groet,

Mathieu.
Antwoord
Dan heb je geluk, veel verzekeraars vinden dan dat het onder de opstal- of inboedelverzekering moet vallen. Wink
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
BartWillem schreef:Dan heb je geluk, veel verzekeraars vinden dan dat het onder de opstal- of inboedelverzekering moet vallen. Wink

Daar ging ik ook van uit toen ik de inbraakschade aan mijn auto wilde claimen maar mijn verzekeringsagent zei dat een auto niet onder de opstal- of inboedelverzekering valt.
Antwoord
BartWillem schreef:Dan heb je geluk, veel verzekeraars vinden dan dat het onder de opstal- of inboedelverzekering moet vallen. Wink

Ik heb daar navraag over gedaan bij mijn opstal verzekeraar en die dekt schade aan een auto niet. Nog een paar andere verzekeraars gevraagd en die gaven het zelfde antwoord. Dus voor de zekerheid maar even de auto laten taxeren en een verzekering afgesloten.
Overigens heb ik begrepen dat je met een geschorste auto onder een aantal voorwaarde wel actieviteiten van een oldtimer club kunt bezoeken, is daar ook iets veranderd in de nieuwe regeling?

Groet,

Mathieu.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvolvo.nl verwelkomt nieuwe forum sponsor! TheSaint77 1 15.093 16 September 2015, 11:08
Laatste bericht: TheSaint77
  Nieuwe XC90 Jandegroot1970 1 2.995 2 July 2015, 20:19
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Nieuwe plannen van onze grote broer.... Arn02 2 3.816 16 June 2015, 19:51
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Nieuwe ruitenwisserbladen voor, achter en voor de koplampen. Depechetoi 1 4.358 31 March 2014, 07:22
Laatste bericht: henqui
  Nieuwe berichten 244Drift 18 14.759 15 March 2014, 19:41
Laatste bericht: A_A
  Nieuwe belastingregels: rijden op aardgas oftewel cng Arn02 17 19.571 10 June 2013, 21:50
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Misschien een nieuwe Volvo-rijder? Freek-T 12 7.074 29 December 2011, 21:18
Laatste bericht: Freek-T
  Nieuwe poging ons uit onze Volvo's te pesten......... Martin245 5 4.719 14 July 2009, 09:02
Laatste bericht: abbabak
  volvo P1800 nieuwe stijl...prachtig Belg 2 2.849 14 May 2009, 21:01
Laatste bericht: Belg
  Nieuwe (chrome) spielgels voor 'n '79 244... Bassius 4 3.628 10 September 2008, 20:02
Laatste bericht: Bassius

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)