Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RobinV voorstellen: Volvo 245 GL '77
Beste Volvoliefhebbers,

Bij deze zal ik mij even voorstellen:

Mijn naam is Robin, ik ben 27 jaar jong, kom uit Vaassen en ben zojuist in het bezit van een Volvo 245 2.1GL uit 1977.
Ik was al een tijdje aan het zoeken naar een Volvo, waarbij ik op zoek was naar een 242.
Bij een aantal wezen kijken, maar dat waren ze toch net niet voor mijn gevoel.
Tot ik van de week deze Volvo tegen kwam. Daar langs geweest om hem te bezichtigen, proefritje gemaakt en vervolgens even weg gegaan. In de tussentijd even een bak koffie gedronken, de boel laten bezinken en terug gegaan om de koop rond te maken.

Het betreft dus een Volvo 245 2.1GL uit het bouwjaar 1977. Loopt op dit moment nog op gas en benzine. Zodra de regeling m.b.t. de MRB doorgezet is, dan haal ik het gas er uit. Het weegt voor mij niet op om het gas te laten zitten in verhouding met de km's die ik maak.
De Volvo heeft zeker zo zijn plekjes en is absoluut niet de mooiste, maar dat heeft juist zo zijn charmes. Ik ben ook niet van plan om er te veel aan te gaan doen, gezien ik nog 2 andere hobby auto's heb.
Het plan is om er lekker mee rond te rijden als dagelijks vervoer, totdat ik mijn andere auto weer klaar heb. Mocht deze weer klaar zijn, dan ga ik even kijken wat ik met de Volvo ga doen.

Waarom maak ik dan een topic aan?
Gewoon omdat ik het leuk vind om mijn passie met auto's te delen. Ik ben een autogek, redelijk merk gebonden, namelijk Honda, Jeep en Volvo.
Daarnaast is een forum handig mocht je wat informatie willen hebben, aangezien ik het meeste onderhoud zelf wil gaan doen. Ook is het forum voor mij een makkelijke en vertrouwde manier om aan onderdelen te komen!
Mijn Volvoliefde komt voort uit mijn jeugd, mijn vader heeft vroeger een aantal 245's gehad, paar keer een 850 en een Amazone opgeknapt en een aantal jaar in gereden.

Aantal foto's horen er natuurlijk ook bij:

[Afbeelding: 20131120_111004_zpsa91f9bc8.jpg]

[Afbeelding: 20131120_111008_zps99945c07.jpg]

[Afbeelding: 20131120_111022_zpsc0359084.jpg]

Helaas mist de originele Volvoradio. Waarschijnlijk is deze ook moeilijk te vinden! En als je hem vind, zal het wel wat kosten.

[Afbeelding: gGVFWZAacq6w_zps9a51a64b.jpeg]

En voor degene die het leuk vindt, hier wat foto's van mijn andere auto's:
Jeep CJ7, deze heb ik in 2009 gerestaureerd. Linkje:
https://picasaweb.google.com/10701833892...estauratie

[Afbeelding: 2011-09-09172425.jpg]

[Afbeelding: 2012-03-15165651.jpg]

[Afbeelding: 2012-03-15165630-1.jpg]

En de Honda CRX VTEC. Daar moet je wat mee hebben, je vindt het wat of je vind het niksWink Deze ben ik op dit moment aan het opknappen.

[Afbeelding: 20130815_092157_zps443e76cd.jpg]

Gr. Robin!
Antwoord
Mooie collectie. Ik vind ze alledrie erg leuk! Die Volvo ga je vanzelf leuk vinden. Comfortabel cruisen in een tank terwijl je toch wel met die achterwielaandrijving kan spelen.
De CRX begint echt weer een zeldzaamheid te worden. Veel te veel afgetrapt eind jaren '90 waarschijnlijk.
Die radio van je Volvo zou ik gewoon vervangen door een moderne. Originele zijn lastig te vinden en zo'n moderne is toch wel wat handiger Tongue
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Gefeliciteerd met je aankoop! Altijd fijn dat er weer een liefhebber in de regio woont!
Strakke Jeeps en CRX ook zeg, daar zullen wel wat uren in zitten.

gr Boaz
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
Dank jullie wel!
Hoop een hoop te leren hier. Ik kom net kijken in het Volvo-gebeuren.
En uiteraard zit ik meteen al met een probleempje, wellicht is iemand anders hier ook bekend mee:
Bij het inveren rechtsvoor bonk het nogal. Tijdens de testrit wel iets van gemerkt, maar bij thuiskomst was het wat meer aanwezig. Het lijkt van de schokbreker af te komen.
Ik heb het wiel er al afgehaald. Dan zie ik om de schokbreker een aluminium ring met schroefdraad. Deze hing los (nog steeds). Deze tikt dus ook. Maar daarnaast lijkt de schokbreker ook te bonken bovenaan de schotel. Is iemand hier bekend mee? Zo ja, schokbreker vervangen of is er een andere oplossing?
Antwoord
Ha welkom! Niet de mooiste? Scheelt niet veel hoor. Mooie blauw, goeie spiegel, roofrack, velgen en doppen, mooie achterruit: Schitterdend!
Originele radio's zijn heel goed te vinden voor een habbekrats. Dat gebonk kan wel's komen van een gebroken veerpoot. Ga bij het wiel op de
grond zitten en trek/duw aan het wiel. Dan weet je het gauw genoeg. Veel plezier hier nog, keep us in the know.
Antwoord
Dank je wel.
Als ik er inderdaad voor zit, beweegt het wiel iets mee. Meteen vervangen? Of kan ik er nog even mee door rijden totdat ik een andere heb?
Antwoord
Wel snel vervangen, want op hoge snelheid een uitwijkmaneuvre of noodstop is dan niet fijn. Ik had het ook
een keer en de kosten waren minimaal, zo'n 60,- bij 'een mannetje'. Nooit NOOIT naar de dealer gaan.
Antwoord
Die ring met schroefdraad is de moer waarmee de schokdemper in de veerpoot zit geschroefd. Die hoort (uiteraard) goed vast te zitten.
Dat geluid wat je hoort is de schokdemper die op de bodem van de veerpoot staat te bonken.

Ik hoop dat het schroefdraad in de veerpoot nog een beetje netjes is en dat je de moer nog vast kan krijgen. Mocht dat niet in een keer goed lukken zou ik aanraden om de hele veerpoot er onder vandaan te halen; goed in elkaar zetten/vervangen.

PAS OP: als het inderdaad die moer is die niet vast zit is de veerpoot niet meer 1 geheel. bij het opkrikken zal je veerpoot al uitelkaar gaan. (daarom heb je het huis van de schokdemper misschien al kunnen zien, die hoort in de veerpoot te zitten). Een 2e krikje onder de fusee houden is misschien wel slim, dan kan je het geheel gecontroleerd rustig laten zakken.
Antwoord
Bedankt voor de hulp!
Ik had al een extra krikje onder de fusee gezet om de veerpoot weer de lucht in te krikken.
Het is me nog niet gelukt, maar dat gaat wel lukken. Schroefdraad van de ring is nog aardig in tact als ik het zo bekijk.
Ook zie ik in de veerpoot een aluminium bus zitten. Deze zit mij op dit moment in de weg.
Ik hoop dat het lukt zonder de boel los te halen, het zal wel goed vast zitten namelijk...
Antwoord
Stinky schreef:Nooit NOOIT naar de dealer gaan.

Dat was ik ook zeker niet van plan!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 4.859 , 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 361 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 264 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 474 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 779 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 928 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 990 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 14.685 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.725 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 800 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)