Kees Roskam schreef:Leuk om te lezen dat er weer een jong persoon zich durft te onderscheiden van leeftijdsgenoten door een enthousiaste 240-rijder te worden. Ik kocht op mijn 21e ook mijn eerste Volvo (142) terwijl anderen van mijn leeftijd massaal voor een sportief uitziende Japanner gingen. Maar ik had er wel een sportstuurtje ingezet. Zo kweekte ik vanzelf spierballen door het zware sturen :-) .
Ik hoop dat je lang en veel plezier mag hebben van je 240, Jeffrey. Zonder al te veel kosten. Maar ik begrijp dat je zelf een sleutelaar bent, dat scheelt. En je krijgt dan een nog grotere band met je auto.
Groeten, Kees.
De meeste mensen rond mijn leeftijd in deze regio gebruiken deze auto's voor de bangers. Ãn ja, veel van mijn vrienden hebben inderdaad een Suzuki, Honda of iets in die trend. Ze zeggen al tegen mij: Wanneer komen de kinderen? Ruimte zat, aangezien mijn volvo ook nog uitgerust is met een 2zits opklapbank. Is dit trouwens standaard bij de 240's?
nope was een optie volgens mij. ach ja denk dat jij meer plezier hebt als je opvakantie gaat met je auto dan dat zij hebben ,,,, kunt je tent opgebouwd en wel in de auto zetten... (bewijze van dan)
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
Zo, weer een kleine update.
Gister middag bezig geweest met de knipperlichten te vervangen. De complete units. Ze waren links en rechts totaal verschillend, en er was door de vorige eigenaar creatief omgegaan met ductape. Ook waren de glaasjes goed beschadigd.
[ATTACH=CONFIG]1407[/ATTACH] Zie hier de nieuwe units.
Heb ze 2e hands gekocht, maar zien er als nieuw uit vergeleken met de oude.
2 weken terug de uitlaat vanaf de middendemper vervangen. Een foto van hoe de eind demper eruit zag:
[ATTACH=CONFIG]1408[/ATTACH]
Duidelijk dat het vervangen moest worden. Het laatste deel van de uitlaat was zo goed als doorgeroest.
Nu de nieuwe uitlaat eronder zit rijd hij ook weer wat rustiger, en ja, het "sportieve" is er weer vanaf. Haha!
Die dagen erna ook gelijk een grote beurt gegeven, Oliefilter,olie, luchtfilter en bougies vervangen.
Toch vond ik het wel apart om mijn oude luchtfilter te zien, heb werkelijk nog nergens zo'n smerig, verkreukeld ding uitgehaald.
[ATTACH=CONFIG]1409[/ATTACH]
Nieuwe en oude bougietjes:
[ATTACH=CONFIG]1410[/ATTACH]
Wat er aankomende week gaat gebeuren:
Heb een zgan radiateur gekocht, die ga ik als het allemaal meezit zondag ophalen en vervangen!
Ook wil ik vóór de winter mijn achteruit verwarming + wisser weer gemaakt hebben.
Weet iemand hoe je voorzichtig de hemel kunt loshalen, en óf dit uberhaubt kan? Wil zelf wel gaan proberen, maar vind het zonde als de hemel straks helemaal doorhangt.
Volgens mij is het geen 86'er aangezien de motor, opgelegde voorruit en achterruit en volgens mij was die kleur niet beschikbaar in '86.
Desalniettemin mooie auto!
Sebastiaan! schreef:Volgens mij is het geen 86'er aangezien de motor, opgelegde voorruit en achterruit en volgens mij was die kleur niet beschikbaar in '86.
Desalniettemin mooie auto!
Scherp, maar op papier is het toch echt een 86'er. Ik heb me laten vertellen dat de achterklep en de motorkap inderdaad van een ander type afkomen.
Ook is de motor inderdaad ooit een keer ingeruild voor een injectie
Jeffreyvdm schreef:Scherp, maar op papier is het toch echt een 86'er. Ik heb me laten vertellen dat de achterklep en de motorkap inderdaad van een ander type afkomen.
Ook is de motor inderdaad ooit een keer ingeruild voor een injectie
En bedankt!
Onzin. Het is geen 86'er en dat weet jij ook. Maar als jij er maar schik mee hebt toch..
Dus voor zover ik weet is het wÃl een 86'er...
Ik heb voor de rest niet akelig veel verstand van types en dergelijk, maar ik geloof dat dit alles wel uitwijst dat hij uit 86 komt.