3 September 2013, 22:10
Hallo allemaal,
Wij zijn twee kameraden en hadden het er af en toe over om een keer naar de Noordkaap te rijden en zoals dat dan gaat ontstaan er de wildste ideeën. Na er veel over gefantaseerd te hebben kwamen er toch concretere plannen op tafel. Het belangrijkste: Met wat voor auto zouden we heen gaan? Toen besloten we dat we met een oude auto daarheen wilden rijden, maar welk merk en type moest dat dan worden? Na kort overleg was het duidelijk, het moest een oude Volvo worden. Maar de ÃÃn wilde dan wel een imperiaal op het dak hebben waarop de ander dan een bullbar wilde hebben. Daar gingen we beiden mee akkoord.
Plannen genoeg maar weinig te besteden. Ook geen probleem, we wisten nu wat we wilden en dus gingen we op zoek naar een projectauto om deze technisch in orde te maken voor ons avontuur. Na weken op internet gekeken te hebben, ging de voorkeur uit naar een Volvo 2-serie station rond de 500 euro. Op marktplaats kwamen we een 745 tegen, hier in de omgeving, en zijn daar toen gaan kijken. Uiteindelijk bleek er teveel aan te mankeren en moest de auto van gas teruggekeurd worden naar benzine, de gasinstallatie was al gedeeltelijk uitgebouwd en de auto moest 750 euro kosten. Op naar de volgende.
We hadden al een tijdje naar een 265gl automaat uit 1979 gekeken die op een autosite stond, helaas stond deze in Amersfoort en was de keuring bijna verlopen. Bij de advertentie stond dat deze auto motorisch in orde was en ook de bodem zou nog in goede conditie zijn, de vraagprijs was 750 euro. Uiteindelijk de verkopende partij opgebeld en een beetje uitgelegd wat de bedoeling was, hij vond dit zoân leuke bestemming voor zijn oude auto dat hij ons hem aanbood voor 250 euro. Waarop wij hem ongezien gelijk hebben gekocht natuurlijk. Afgelopen vrijdag zijn we naar Amersfoort gereden, met een hoop gereedschap voor de zekerheid, en hebben de auto opgehaald. Het is een echte Volvo want tijdens de terugreis van meer dan 200 km heeft hij super gelopen, we moesten wèl even tanken om zijn dorst te lessen. Het is een stevige drinker maar daar krijg je zoveel plezier voor terug⦠Deze hele onderneming willen we vastleggen door middel van fotoâs en videobeelden. Zo gingen we afgelopen vrijdag met een fotocamera en een geleende Hero GoPro II richting Amersfoort.
We hebben twee weken de tijd om hem weer door de APK heen te krijgen. Voor de APK zit er een beetje laswerk aan en wat andere kleine dingetjes zoals twee nieuwe voorbanden, een einddemper en nog wat lampjeswerk. We zijn nu druk bezig om hem APK klaar te maken en daarna gaan we andere zaken aanpakken.
Zaterdag hebben we de auto op een brug bekeken en een lijst gemaakt met de punten die we aan moeten pakken voor de APK. Ook hebben we een Facebookpagina aangemaakt waar we onze vorderingen en foto/filmmateriaal zullen plaatsen.
Maar omdat wij ook heel veel informatie van dit forum hebben gehaald en hopen nog meer informatie te vinden, willen wij ons project ook hier met jullie delen. We moeten onder andere nog uitzoeken of de originele motor erin ligt etc. maar wij vermoeden van wel, daar komen we in elk geval wel achter als we aan het motoronderhoud gaan beginnen.
Hier alvast wat fotoâs en op onze Facebookpagina staan er nog meer.
www.facebook.com/projectnoordkaap
Wij zijn twee kameraden en hadden het er af en toe over om een keer naar de Noordkaap te rijden en zoals dat dan gaat ontstaan er de wildste ideeën. Na er veel over gefantaseerd te hebben kwamen er toch concretere plannen op tafel. Het belangrijkste: Met wat voor auto zouden we heen gaan? Toen besloten we dat we met een oude auto daarheen wilden rijden, maar welk merk en type moest dat dan worden? Na kort overleg was het duidelijk, het moest een oude Volvo worden. Maar de ÃÃn wilde dan wel een imperiaal op het dak hebben waarop de ander dan een bullbar wilde hebben. Daar gingen we beiden mee akkoord.
Plannen genoeg maar weinig te besteden. Ook geen probleem, we wisten nu wat we wilden en dus gingen we op zoek naar een projectauto om deze technisch in orde te maken voor ons avontuur. Na weken op internet gekeken te hebben, ging de voorkeur uit naar een Volvo 2-serie station rond de 500 euro. Op marktplaats kwamen we een 745 tegen, hier in de omgeving, en zijn daar toen gaan kijken. Uiteindelijk bleek er teveel aan te mankeren en moest de auto van gas teruggekeurd worden naar benzine, de gasinstallatie was al gedeeltelijk uitgebouwd en de auto moest 750 euro kosten. Op naar de volgende.
We hadden al een tijdje naar een 265gl automaat uit 1979 gekeken die op een autosite stond, helaas stond deze in Amersfoort en was de keuring bijna verlopen. Bij de advertentie stond dat deze auto motorisch in orde was en ook de bodem zou nog in goede conditie zijn, de vraagprijs was 750 euro. Uiteindelijk de verkopende partij opgebeld en een beetje uitgelegd wat de bedoeling was, hij vond dit zoân leuke bestemming voor zijn oude auto dat hij ons hem aanbood voor 250 euro. Waarop wij hem ongezien gelijk hebben gekocht natuurlijk. Afgelopen vrijdag zijn we naar Amersfoort gereden, met een hoop gereedschap voor de zekerheid, en hebben de auto opgehaald. Het is een echte Volvo want tijdens de terugreis van meer dan 200 km heeft hij super gelopen, we moesten wèl even tanken om zijn dorst te lessen. Het is een stevige drinker maar daar krijg je zoveel plezier voor terug⦠Deze hele onderneming willen we vastleggen door middel van fotoâs en videobeelden. Zo gingen we afgelopen vrijdag met een fotocamera en een geleende Hero GoPro II richting Amersfoort.
We hebben twee weken de tijd om hem weer door de APK heen te krijgen. Voor de APK zit er een beetje laswerk aan en wat andere kleine dingetjes zoals twee nieuwe voorbanden, een einddemper en nog wat lampjeswerk. We zijn nu druk bezig om hem APK klaar te maken en daarna gaan we andere zaken aanpakken.
Zaterdag hebben we de auto op een brug bekeken en een lijst gemaakt met de punten die we aan moeten pakken voor de APK. Ook hebben we een Facebookpagina aangemaakt waar we onze vorderingen en foto/filmmateriaal zullen plaatsen.
Maar omdat wij ook heel veel informatie van dit forum hebben gehaald en hopen nog meer informatie te vinden, willen wij ons project ook hier met jullie delen. We moeten onder andere nog uitzoeken of de originele motor erin ligt etc. maar wij vermoeden van wel, daar komen we in elk geval wel achter als we aan het motoronderhoud gaan beginnen.
Hier alvast wat fotoâs en op onze Facebookpagina staan er nog meer.
www.facebook.com/projectnoordkaap