Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rechter voorrem blijft hangen 740
Wie heeft een verklaring voor mijn probleem?

De rechter voorrem van mijn 745 blijft hangen.

Gedaan:
nieuwe schijven
nieuwe blokken

Vorig jaar:
remslangen
remklauwen
remvoeistof vervangen

Vorig jaar had ik hetzelfde probleem! Toen ik eenmaal nieuwe remklauwen had gemonteerd, was het aanlopen aanvaardbaar. Daarna heb ik er een jaar mee gereden zonder problemen.
Maar nu ik de schijven en blokken heb vervangen, is het probleem helemaal terug gekomen!

Ook de geleidestangetjes en -pennen van de klauwen heb ik vernieuwd. Alles gaat soepeltjes heen en weer.

Maar: zodra ik de rem een keer flink intrap, blijft hij rechts hangen. De schijf en daardoor de velg wordt flink heet.
Na een tijdje stilstaan is de druk eraf.

Links totaal geen problemen.

Ik wordt er gek van! Zaterdag zou ik er mee naar Frankrijk rijden... beter niet.

Wie heeft er een verklaring?

Zou het de hoofdremcilinder kunnen zijn? Of de remdrukverdeler?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
remdrukverdeler op de vooras?
pfff alles vernieuwd zo te zien dat is lastig, vervuilde remleiding?
Met wat voor remklauwen zijn ze vervangen fabrieksgereviseerde of beunhaasgereviseerde?
Het lijkt me stug dat de HR op ÃÃn circuit blijft hangen maar zeg nooit nooit.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
Er zit zo'n 'blokje' links voor, met een sensor erop. Er schijnen allerlei plungers en o-ringetjes in te zitten, die kunnen misschien blijven hangen?
De leiding nogmaals doorspoelen ga ik zeker doen maar vorig jaar heb ik er liters dooorheen gejaagd, kan het haast niet zijn.
De remklauwen zijn 'fabrieksgereviseerd'.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Ik zou toch naar de remklauw kijken. Wellicht ff een klauw "lenen" ??
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
Bedoel je het verdeelblokje met remverschilsensor?
Deze kan zeker verschoven en vast zitten maar dan zou eigenlijk ook je remwaarschuwingslampje moeten branden, schroef de sensor er eens uit en kijk of alles in het midden staat.
Kans lijkt me klein dat daardoor je klauw vasthangt, hij sluit een deel van het remsysteem af dus dan zou hij maar remmen op 2,5 klauw.
Antwoord
Vervang die rechterklauw maar eens, denk echt dat je het daar in moet zoeken namelijk.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
Kan je die sensor handmatig verschuiven? Het gekke is natuurlijk dat alleen de rechter voorklauw blijft hangen.

Vorig jaar speelde het probleem ook. Een nieuwe klauw lostte het probleem toen op, hoewel ik niet 100 % tevreden was.

Ik heb nog een oude klauw die ik kan reviseren op de beunhaasmanier.
Maar ik ben wat huiverig want of ik de wartel nog goed vast krijg...
Antwoord
de zuigertjes in het verdeelblokje kan je als je mazzel hebt met een kleine schroevendraaier terrugzetten in de middenstand.
Maar nogmaals zou het gek vinden als het hieraan ligt.
Antwoord
Als ik de beide uiteinden van de leidingen ook zou kunnen vernieuwen, ga ik experimenteren met verschillende klauwen.

Ik heb twee koppelstukjes maar nog geen stukken leiding.

Zijn er verschillende types wartel?
Antwoord
Klinkt als... hetzelfde probleem dat ik eens heb gehad met m'n 142. Hoe oud zijn je remslangen? Wat er bij mij gebeurde was het volgende: slangen waren intern aardig slecht (buitenkant niks van te zien). Bij intrappen van de rem bouwt ie druk op en neemt de slang iets in diameter toe, een losgesloten propje gaat door de slang. Rem los is druk weg propje weer vast, maar net genoeg om de blokken te laten slepen. Olie word warmig en zet ietsje uit, tadaaa zeikeshete remklauw en schijf.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Handrem blijft hangen Kwekkel 7 18.719 15 August 2014, 15:38
Laatste bericht: Kwekkel
  Voorrem ToTalTim 17 13.871 21 March 2014, 16:57
Laatste bericht: Rob
  ABS lampje volvo 240 superpolar blijft branden peugeotpaul 2 4.375 27 May 2013, 20:19
Laatste bericht: superD
  Brake Failure! Lampje blijft branden gpasmit 1 3.298 9 February 2012, 15:06
Laatste bericht: gpasmit
  Motor ventilator blijft draaien na een kort rit Westman 2 8.322 28 August 2011, 18:10
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)