Ik heb kort gelijden een volvo S60 gekocht. De eerste week was een beetje warm weer toen ik thuis kwam (het gaat om een rit van 55 klm) set ik de moter af stap ik uit de auto maar de motor ventilator blijft ongeveer 2 t/m 5 minuten.Ik vraag me af of dat normaal is of is dat een mankement in de auto.Alvast badankt.
Motor ventilator blijft draaien na een kort rit
|
28 August 2011, 17:15
Had destijds een Kenlow fan in mijn 145 die ook minutenlang bleef doorblazen. In het koelwater zat een thermostaat. Als ik de thermostaatknop terug draaide stopte de fan.
Geen idee hoe dat in jouw Volvo zit, maar het lijkt me geen probleem. Na 55km is de motor zeker op bedrijfstemperatuur en de fan zal hem onder de thermostaattemperatuur willen hebben. Heb je een thermostaatknop ergens?
245 DL 1983
28 August 2011, 18:10
die 55km is het niet, zodra ie op temperatuur is kan ie na enkele straten al bij komen, totdat ie het genoeg vindt.. ik heb ook een Kenlowe, idem gemonteerd, laat dat ding maar zelf bepalen wat ie moet doen, des te gelijkmatiger koelt ie af, beter voor kop en pakking..
Soms staat ie al enkele minuten voor de deur, temperatuur stijgt nog ff door vanwege het wegvallen van de rijwind, wordt zoals het hoort aan het koelmiddel afgestaan, door de warmtewisseling blijft er altijd wat stroming, dus zodra de hogere temperatuur het element bereikt wordt de fan ingeschakeld.. niks mis mee.. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
achterrem blokkeert heel kort | Roel F | 7 | 9.228 |
28 January 2015, 22:00 Laatste bericht: Roel F |
|
Handrem blijft hangen | Kwekkel | 7 | 18.364 |
15 August 2014, 15:38 Laatste bericht: Kwekkel |
|
Rechter voorrem blijft hangen 740 | henqui | 15 | 12.636 |
11 August 2013, 23:24 Laatste bericht: henqui |
|
ABS lampje volvo 240 superpolar blijft branden | peugeotpaul | 2 | 4.189 |
27 May 2013, 20:19 Laatste bericht: superD |
|
Brake Failure! Lampje blijft branden | gpasmit | 1 | 3.201 |
9 February 2012, 15:06 Laatste bericht: gpasmit |
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)