12 May 2013, 12:29
Maar zo'n aandrijfas kan je vast wel ergens van een sloper regelen.

Nieuwe belastingregels: wat ga jij doen?
|
12 May 2013, 12:29
Maar zo'n aandrijfas kan je vast wel ergens van een sloper regelen.
![]()
12 May 2013, 18:11
16 May 2013, 06:37
hoezo zou een aandrijfas dan niet passen, de lengte veranderd toch niet.
of moet de motor met bak ook nog verzet worden?
'85 volvo 740 gl diesel, '82 vw golf 1 diesel, '78 landrover 109 2.25 benzine, '75 rangerover classic 3.9 v8, '72 vw kever 1300, '68 landrover 88 homemade 3.5 v8, automatic, toyo axles, 9.00x16 tyres, roll cage... kortom tijdrovers!!!
16 May 2013, 10:58
Ik zit zelf af te vragen in hoeverre het loont een 30-35 jaar oude klassieker te schorsen en te stallen bij een boer in het oosten/noorden/zuiden van het land. Rustig de jaartjes voorbij laten tikken tot de auto 40 is en weer een stuk meer waard. Want nu zijn die auto's zwaar gedevalueerd (check MP op 190d). Omdat de regels nu al twee keer in korte tijd veranderd zijn (in feite van 25 naar 30, naar 40 jaar), moet ik zeggen zelf de investering niet echt aan te durven gaan. Onze grillige overheid kan zomaar weer de boel omgooien als er ergens een gat gevuld moet worden, of als GroenLinks aan de macht komt.
16 May 2013, 17:07
Ik zat laatst hetzelfde te denken maar ik durf de gok niet te nemen.
![]()
16 May 2013, 17:31
tijdrovers schreef:hoezo zou een aandrijfas dan niet passen, de lengte veranderd toch niet. Past inderdaad, als je zelfde type bak gebruikt. De bak (het koppelingshuis) verschilt wel bij benzine en diesel.
18 May 2013, 13:14
okà bedankt, Asterix
'85 volvo 740 gl diesel, '82 vw golf 1 diesel, '78 landrover 109 2.25 benzine, '75 rangerover classic 3.9 v8, '72 vw kever 1300, '68 landrover 88 homemade 3.5 v8, automatic, toyo axles, 9.00x16 tyres, roll cage... kortom tijdrovers!!!
Ik heb eens zitten rekenen, ik kan in mijn situatie een hoop variabelen bedenken, maar het zo ongeveer allemaal om het even.
Nu: 242 LPG (daily) + 740 benz (project), samen 20.000km. opties willekeurige volgorde: 1. 242LPG daily = ca €3.200 p/j 2. 242benz (daily)= ca 3.150 p/j 3. 242LPG als daily, nieuwe 460benz voor winter= ca €3.150 p/j 4. nieuwe 460benz als daily= ca €3.250 p/j 5. nieuwe 850 G3 als DD en 242 en 740 als projectauto's: €2.900 p/j 6. nieuwe 960 G3 als DD en 242 en 740 als projectauto's: €3.350 p/j x. 740 meer inzetten= niet interessant Vond het grappig te zien dat je gevoel; 'ik haal lekker die LPG eruit en ga lekker benzine verstoken in mn oldtimer of in een goedkoop benzine autotje' helemaal niet altijd klopt. Het is nog steeds goedkoop om in je LPG volvo te rijden, goedkoper zelfs dan een 440/460 op benzine... Wat ik ga doen weet ik eigenlijk nog steeds niet. De 2 volvo's die ik nu heb hou ik voorlopig, 242LPG voorlopig als DD. Misschien dat er in de toekomst een auto bij moet komen, gek genoeg kan een 850 op LPG dus een goedkoop alternatief zijn. *ik heb geen rekening gehouden met onderhoudskosten en aanschafkosten
29 May 2013, 16:25
Maar je had toch een lease-auto ernaast? Of niet meer?
En vergeet niet dat een 850 wel wat duurder is in onderhoud dan een 240, en aan een 240 kan je zelf alles doen (wat bij een 850 helaas niet altijd het geval is).
29 May 2013, 16:45
Waar baseer jij dit op @BartWillem, dat de 850 duurder is in onderhoud dan een 240, of bedoel je onderhoud en reparaties?
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|