Topics: 16
21 May 2013, 17:36
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25 November 2013, 19:17 door Eggie.)
Topics: 163
Leuke auto. Broertje van Arjan:
http://volvolvo.nl/threads/5306-Mijn-Vol...-240-DL-83
Veel plezier ermee op vakantie. Zijn ze voor gemaakt, zelfs met een sedan zat ruimte.
Dankje! Heeft nog wel wat werk hoor. Kachelaanjager werkt niet, roestplekjes bij de deuren etc. Kan iemand me trouwens uitleggen waarom ik op dit forum geen enter toets kan gebruiken? Ik kan dus alleen maar stukken tekst achter elkaar typen en daar word het niet echt overzichtelijker van
Topics: 60
Inderdaad plek zat. Mooie auto hoor, dat rood is een lastige maar mooie kleur!
Volgens mij ligt het aan je browser dat je geen enters kan doen.
Yellow240 schreef:Inderdaad plek zat. Mooie auto hoor, dat rood is een lastige maar mooie kleur!
Volgens mij ligt het aan je browser dat je geen enters kan doen.
Ruimte is geen probleem inderdaad! Die stoelen zitten ook mooi zacht. Alleen wel vervelend dat mijn ventilator het niet doet, want het kan in Frankrijk knap warm worden.
Het lag inderdaad aan de browser! Bij Firefox doet die het gewoon.
Ik zal hem morgen of zaterdag na werk even op de brug zetten, kijken hoe hij er van onder uit ziet. Zal eventueel wel wat foto's maken.
Topics: 84
Mooie sedan. Tenzij je airco hebt, ga je weinig lol beleven van een werkende fan in de hitte, dat ding blaast op de ruiten, niet in je gezicht. Alle ramen open en niet te langzaam rijden is het enige wat helpt.
Alvast een handige tool om LPG te vinden in Frankrijk:
http://stations.gpl.online.fr/appli/index.php
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 163
De fan zonder airco heeft inderdaad weinig nut, arko daarentegen prima.
Ik ben afgelopen jaar in een heet Kroatie geweest maar met de ramen* op een kier en die ventilatieroosters bij je knieën hou je het honderden km's uit.
*(Zeker met een 242 zit je aan een gigantische schuifpui vensterbank.)
Topics: 84
22 May 2013, 19:39
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 May 2013, 19:54 door Marc1970.)
Nee dat is een B23A, heleboel oempf, met een CDUS carburateur. Met Pulsair (bovenlangs) en ws. ook EGR (loopt achter het blok langs).
Misschien kan je de hele remvloeistof eerst eens verversen en alles ontluchten (zijn maar 8 ontluchters tenslotte).
Lijkt dat maar zo of gaat de aandrijfas van een kleine naar een grotere diameter halverwege?
Als je wegwijs wilt raken in al die vacuumslangen kan ik TP11740 aanraden, gaat over "carburetted engines", te vinden op
http://www.scribd dacht ik.
Kijk ook de bedrading na, 1982 had de 'biologisch afbreekbare' isolatie.
Pff, nog een hoop na te kijken. In Frankrijk is geen Wegenwacht, en sta je uren te wachten op een sleepwagen waar een knorrig mannetje uitstapt die als enige commentaar "le moteur est mort" geeft en de boel ri. de sloop rijdt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 107
Marc1970 schreef:Lijkt dat maar zo of gaat de aandrijfas van een kleine naar een grotere diameter halverwege?
Daar zit een stuk buis omheen. Waarom dat is weet ik ook niet maar het schijnt origineel te zijn; ik heb ook nog zo'n zelfde type aandrijfas liggen.