Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe belastingregels: wat ga jij doen?
Inderdaad, veel mensen vergeten dat afschrijving vaak veel hoger is dan de running costs. Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
Volvo240245 schreef:Tja, ik ben ook niet blij met Weekers......... ik wacht eerst nog af wat het definitief wordt. Anders de LPG eruit omdat 6 jaar overbruggen te lang is.

Heeft iemand het adres van Weekers, ik denk dat velen de oude gastank graag aan hem doneren. Hoe dan ook met ben

Ik snap het niet. In de omringende landen is 30 jaar belastingvrij (wij zijn toch 1 europa alleen nu weer even niet)
Ik heb LPG omdat deze erin zat en rijdt verder ongeveer 6000 km per jaar.
Wat is de populatie van oldtimers die de schatkist moeten spekken?

Persoonlijk vind ik dat Hybride en lichte voertuigen ook belasting moeten gaan betalen.
Daarnaast moet men de LEASErijders aanpakken!!!! (verkapt loon, ondanks ze zeggen dat ze ervoor betalen)

Even een kort rekensommetje:
Renault megane station (14% bijtelling) jaarlijkse kosten belasting ongeveer 1800,00 euro.
En dat is alles!!!! (tankpas van de baas gem. 13000 km vrij rijden, GEEN wegenbelasting, GEEN verzekering, GEEN afschrijving, GEEN onderhoud)

Al rijdt je belastingvrij, 13000 km brandstof kost je ongeveer 2300,00 euro + Verzekering 130,00 + ONDERHOUD

hiermee hebben de (goedkopere leaserijders Megane, Prius etc) al minimaal 1000,00 voordeel (dit loopt dadelijk uit naar 3000,00) echt scheef!

Den Haag / Weekers, schaam je!!!! de populatie leaserijders is vele malen groter dan oldtimer liefhebbers.

gegroet een Volvo liefhebber

Lease rijdend nederland zorgt wel voor een goede aanvoer 2de hands autos, ze zorgen er normaal voor dat er op tijd en correct onderhoud aan de autos gedaan (en met orginele onderdelen) wordt en ze worden over het algemeen als snelwegvreters gebruikt (wat inhoud dat de auto 2de hands ook nog in goede staat is). daar tegenover staat de normale man waarvan je niet weet of er onderhoud is gepleegd (en ook niet waar) en hoe hij behandeld is, veel mensen zijn laks op dit gebied. kijk maar eens bij jullie in de buurt en kijk maar hoe de onderhoud staat van particuliere auto's zijn. Heb dit zelf ook eens bekeken en kwam helaas tot de conclusie dat het merendeel slecht onderhoud (en goedkoop) liet plegen.
Ben zelf ook geen fan van de lease rijders maar ze houden de auto industrie aan het draaien op dit moment, ben er wel voor dat de regels flink aangescherpt wordt (wat op dit moment ook gedaan wordt).

edit:
je noemt me hier ook 2 flutwagens op als leasebak, de megane is gewoon een slechte auto nieuw en de prius is niks waard na de lease periode.
Volvo 264 GLE B27E '78 137.164 km
Antwoord
Ik probeer alleen een andere denkwijze te introduceren omdat ze het op milieu gooien terwijl het om geld gaat.
Dus bij de leaserijders of bedrijven de verkapt loon stimuleren..... ook ingrijpen. Flut wagen of niet
Ieder heeft zijn eigen keuze bedankt rob voor je reactie.... misschien laat ik het allrmaal zitten en een aantal jaar ff betalen.
Hobby mag ook wat kosten.... heb iig geen afschrijving meer
Volvo 245 DL 1979 - B23a LPG (139 Blauw)
Antwoord
Wat ik alleen bij leaserijders niet vindt kloppen: stel dat je nu een Aygo koopt, dan is die tot eind van dit jaar belastingvrij en daarna de volle mep (geldt ook voor ondernemers die gewoon een Aygo kopen i.p.v. leasen). Maar ga je een Aygo leasen, dan geniet je komende 4 jaar (of zelfs 5 jaar, dat soort termijnen worden steeds vaker gehanteerd door leasemaatschappijen) gewoon van een gunstige bijtelling en al. :X Geeft toch wel aan hoe sterk de lease-lobby is. Tongue

Antwoord
Volvo240245 schreef:Ik probeer alleen een andere denkwijze te introduceren omdat ze het op milieu gooien terwijl het om geld gaat.
Dus bij de leaserijders of bedrijven de verkapt loon stimuleren..... ook ingrijpen. Flut wagen of niet
Ieder heeft zijn eigen keuze bedankt rob voor je reactie.... misschien laat ik het allrmaal zitten en een aantal jaar ff betalen.
Hobby mag ook wat kosten.... heb iig geen afschrijving meer

Ik rij nu 10 jr aan auto vd zaak en betaal gewoon de bijtelling. Ben van de 65-70 kKm gemiddeld 80% voor de baas onderweg dus zeg 15000km rij ik prive.
Maar daar betaal ik netto zo'n beetje 3500 eur op jaarbasis voor. In mijn geval met als alternatief een volvo waar ik zelf aan kan werken zie ik dit dus helemaal
niet als verkapt loon. Ik snap die Helmondse logica hier even helemaal niet en zeker omdat er meer auto's zijn dan die Megane's en Prius gebakkies!
De overheid zal heus wel wakker worden omtrent die lage bijtelling dus zie ik deze op termijn wel weer verdwijnen.

Daarnaast betaalt de baas ook nogal wat aan lease en brandstof waarvan de overheid heus wel zijn graantje meepikt.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
BartWillem schreef:Wat ik alleen bij leaserijders niet vindt kloppen: stel dat je nu een Aygo koopt, dan is die tot eind van dit jaar belastingvrij en daarna de volle mep (geldt ook voor ondernemers die gewoon een Aygo kopen i.p.v. leasen). Maar ga je een Aygo leasen, dan geniet je komende 4 jaar (of zelfs 5 jaar, dat soort termijnen worden steeds vaker gehanteerd door leasemaatschappijen) gewoon van een gunstige bijtelling en al. :X Geeft toch wel aan hoe sterk de lease-lobby is. Tongue
Koop je zakelijk heb je maximaal 5 jaar die bijtelling, maar ook een leasemaatschappij gaat na 2013 MRB betalen
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Antwoord
Volvo240245 schreef:Daarnaast moet men de LEASErijders aanpakken!!!! (verkapt loon, ondanks ze zeggen dat ze ervoor betalen)
Eh, verkapt loon, zo'n leaseauto is gewoon loon, ofwel onderdeel van de secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook al kost het de werknemer iets van 100 euro per maand, de werkgever telt maandelijks dan iets van 550 euro neer. Dat heet leasebudget.
In sommige gevallen kun je er afhankelijk van je werkgever voor kiezen om geen leaseauto te nemen en dit leasebudget als bruto salaris uit te laten betalen.
Of in vergelijkbare functies zonder auto van de zaak verdien je weer wat meer.
De eigen bijdrage en bijtelling is dus maar een deel van de kosten puzzel en de rest is heus niet gratis, maar loon in een andere vorm dan geld.

Wel denk ik dat de leaserijders aangepakt moeten worden die een zogenaamd schone Prius met nauwelijks bijtelling nemen om er vervolgens in 95% van de tijd 120 km/hr in te gaan rijden en hem dus netto als benzine-auto gebruiken met extra gewicht door de accu's.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
ff terug naar het onderwerp.
Wat gaan wij doen.
Voor mijn volvo is het simpel. Die mag lekker stil staan als er pekel in de straat ligt. Behalve als ik erg ver weg moet.
Hoe dit dat dan? mag je straks niet in je oldtimer op bijvoorbeeld wintersport?

En hoe zit het dan voor mijn fietsta (30 jaar oud) die houd ik vooral aan voor in de winters. Mag ik die dan niet meer gebruiken waarvoor ik heb eingelijk heb?

bne benieuwd hoe die regels gaan zitten
Antwoord
Dirk86 schreef:Behalve als ik erg ver weg moet.
Hoe dit dat dan? mag je straks niet in je oldtimer op bijvoorbeeld wintersport?

En hoe zit het dan voor mijn fietsta (30 jaar oud) die houd ik vooral aan voor in de winters. Mag ik die dan niet meer gebruiken waarvoor ik heb eingelijk heb?
Als je je oldtimer op benzine jonger dan 40 in het kwarttarief doet mag hij niet op de Nederlandse weg komen in december, januari of februari.
Dan moet je dus in maart op wintersport. Of je moet hem in het buitenland stallen en dat als uitvalsbasis nemen.

Als de de fiesta (aangenomen dat het een benzine auto is) in de winter wilt rijden moet je dus niet voor het kwarttarief kiezen, maar het hele jaar voor het reguliere tarief.
Je zou hem dan buiten de wintermaanden kunnen schorsen en stallen.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
oga244 schreef:Koop je zakelijk heb je maximaal 5 jaar die bijtelling, maar ook een leasemaatschappij gaat na 2013 MRB betalen

Weet ik, maar het punt is dat de leaserijder zelf het fiscaal voordeel behoudt, in alle andere gevallen dus niet. Wink En dat is dus het kromme.

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvolvo.nl verwelkomt nieuwe forum sponsor! TheSaint77 1 15.090 16 September 2015, 11:08
Laatste bericht: TheSaint77
  Nieuwe XC90 Jandegroot1970 1 2.995 2 July 2015, 20:19
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Nieuwe plannen van onze grote broer.... Arn02 2 3.811 16 June 2015, 19:51
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Nieuwe ruitenwisserbladen voor, achter en voor de koplampen. Depechetoi 1 4.357 31 March 2014, 07:22
Laatste bericht: henqui
  Nieuwe berichten 244Drift 18 14.750 15 March 2014, 19:41
Laatste bericht: A_A
  Nieuwe belastingregels: rijden op aardgas oftewel cng Arn02 17 19.560 10 June 2013, 21:50
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Misschien een nieuwe Volvo-rijder? Freek-T 12 7.064 29 December 2011, 21:18
Laatste bericht: Freek-T
  Nieuwe poging ons uit onze Volvo's te pesten......... Martin245 5 4.712 14 July 2009, 09:02
Laatste bericht: abbabak
  volvo P1800 nieuwe stijl...prachtig Belg 2 2.845 14 May 2009, 21:01
Laatste bericht: Belg
  Nieuwe (chrome) spielgels voor 'n '79 244... Bassius 4 3.628 10 September 2008, 20:02
Laatste bericht: Bassius

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)