28 April 2013, 11:35
Inderdaad, veel mensen vergeten dat afschrijving vaak veel hoger is dan de running costs.

Nieuwe belastingregels: wat ga jij doen?
|
28 April 2013, 11:35
Inderdaad, veel mensen vergeten dat afschrijving vaak veel hoger is dan de running costs.
![]() Volvo240245 schreef:Tja, ik ben ook niet blij met Weekers......... ik wacht eerst nog af wat het definitief wordt. Anders de LPG eruit omdat 6 jaar overbruggen te lang is. Lease rijdend nederland zorgt wel voor een goede aanvoer 2de hands autos, ze zorgen er normaal voor dat er op tijd en correct onderhoud aan de autos gedaan (en met orginele onderdelen) wordt en ze worden over het algemeen als snelwegvreters gebruikt (wat inhoud dat de auto 2de hands ook nog in goede staat is). daar tegenover staat de normale man waarvan je niet weet of er onderhoud is gepleegd (en ook niet waar) en hoe hij behandeld is, veel mensen zijn laks op dit gebied. kijk maar eens bij jullie in de buurt en kijk maar hoe de onderhoud staat van particuliere auto's zijn. Heb dit zelf ook eens bekeken en kwam helaas tot de conclusie dat het merendeel slecht onderhoud (en goedkoop) liet plegen. Ben zelf ook geen fan van de lease rijders maar ze houden de auto industrie aan het draaien op dit moment, ben er wel voor dat de regels flink aangescherpt wordt (wat op dit moment ook gedaan wordt). edit: je noemt me hier ook 2 flutwagens op als leasebak, de megane is gewoon een slechte auto nieuw en de prius is niks waard na de lease periode.
Volvo 264 GLE B27E '78 137.164 km
28 April 2013, 22:31
Ik probeer alleen een andere denkwijze te introduceren omdat ze het op milieu gooien terwijl het om geld gaat.
Dus bij de leaserijders of bedrijven de verkapt loon stimuleren..... ook ingrijpen. Flut wagen of niet Ieder heeft zijn eigen keuze bedankt rob voor je reactie.... misschien laat ik het allrmaal zitten en een aantal jaar ff betalen. Hobby mag ook wat kosten.... heb iig geen afschrijving meer
Volvo 245 DL 1979 - B23a LPG (139 Blauw)
28 April 2013, 23:08
Wat ik alleen bij leaserijders niet vindt kloppen: stel dat je nu een Aygo koopt, dan is die tot eind van dit jaar belastingvrij en daarna de volle mep (geldt ook voor ondernemers die gewoon een Aygo kopen i.p.v. leasen). Maar ga je een Aygo leasen, dan geniet je komende 4 jaar (of zelfs 5 jaar, dat soort termijnen worden steeds vaker gehanteerd door leasemaatschappijen) gewoon van een gunstige bijtelling en al. :X Geeft toch wel aan hoe sterk de lease-lobby is.
![]()
29 April 2013, 07:21
Volvo240245 schreef:Ik probeer alleen een andere denkwijze te introduceren omdat ze het op milieu gooien terwijl het om geld gaat. Ik rij nu 10 jr aan auto vd zaak en betaal gewoon de bijtelling. Ben van de 65-70 kKm gemiddeld 80% voor de baas onderweg dus zeg 15000km rij ik prive. Maar daar betaal ik netto zo'n beetje 3500 eur op jaarbasis voor. In mijn geval met als alternatief een volvo waar ik zelf aan kan werken zie ik dit dus helemaal niet als verkapt loon. Ik snap die Helmondse logica hier even helemaal niet en zeker omdat er meer auto's zijn dan die Megane's en Prius gebakkies! De overheid zal heus wel wakker worden omtrent die lage bijtelling dus zie ik deze op termijn wel weer verdwijnen. Daarnaast betaalt de baas ook nogal wat aan lease en brandstof waarvan de overheid heus wel zijn graantje meepikt.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
29 April 2013, 07:47
BartWillem schreef:Wat ik alleen bij leaserijders niet vindt kloppen: stel dat je nu een Aygo koopt, dan is die tot eind van dit jaar belastingvrij en daarna de volle mep (geldt ook voor ondernemers die gewoon een Aygo kopen i.p.v. leasen). Maar ga je een Aygo leasen, dan geniet je komende 4 jaar (of zelfs 5 jaar, dat soort termijnen worden steeds vaker gehanteerd door leasemaatschappijen) gewoon van een gunstige bijtelling en al. :X Geeft toch wel aan hoe sterk de lease-lobby is.Koop je zakelijk heb je maximaal 5 jaar die bijtelling, maar ook een leasemaatschappij gaat na 2013 MRB betalen
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
29 April 2013, 10:46
Volvo240245 schreef:Daarnaast moet men de LEASErijders aanpakken!!!! (verkapt loon, ondanks ze zeggen dat ze ervoor betalen)Eh, verkapt loon, zo'n leaseauto is gewoon loon, ofwel onderdeel van de secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook al kost het de werknemer iets van 100 euro per maand, de werkgever telt maandelijks dan iets van 550 euro neer. Dat heet leasebudget. In sommige gevallen kun je er afhankelijk van je werkgever voor kiezen om geen leaseauto te nemen en dit leasebudget als bruto salaris uit te laten betalen. Of in vergelijkbare functies zonder auto van de zaak verdien je weer wat meer. De eigen bijdrage en bijtelling is dus maar een deel van de kosten puzzel en de rest is heus niet gratis, maar loon in een andere vorm dan geld. Wel denk ik dat de leaserijders aangepakt moeten worden die een zogenaamd schone Prius met nauwelijks bijtelling nemen om er vervolgens in 95% van de tijd 120 km/hr in te gaan rijden en hem dus netto als benzine-auto gebruiken met extra gewicht door de accu's.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
29 April 2013, 12:05
ff terug naar het onderwerp.
Wat gaan wij doen. Voor mijn volvo is het simpel. Die mag lekker stil staan als er pekel in de straat ligt. Behalve als ik erg ver weg moet. Hoe dit dat dan? mag je straks niet in je oldtimer op bijvoorbeeld wintersport? En hoe zit het dan voor mijn fietsta (30 jaar oud) die houd ik vooral aan voor in de winters. Mag ik die dan niet meer gebruiken waarvoor ik heb eingelijk heb? bne benieuwd hoe die regels gaan zitten
29 April 2013, 12:16
Dirk86 schreef:Behalve als ik erg ver weg moet.Als je je oldtimer op benzine jonger dan 40 in het kwarttarief doet mag hij niet op de Nederlandse weg komen in december, januari of februari. Dan moet je dus in maart op wintersport. Of je moet hem in het buitenland stallen en dat als uitvalsbasis nemen. Als de de fiesta (aangenomen dat het een benzine auto is) in de winter wilt rijden moet je dus niet voor het kwarttarief kiezen, maar het hele jaar voor het reguliere tarief. Je zou hem dan buiten de wintermaanden kunnen schorsen en stallen.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
29 April 2013, 12:24
oga244 schreef:Koop je zakelijk heb je maximaal 5 jaar die bijtelling, maar ook een leasemaatschappij gaat na 2013 MRB betalen Weet ik, maar het punt is dat de leaserijder zelf het fiscaal voordeel behoudt, in alle andere gevallen dus niet. ![]() |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|