Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Op een Citroënforum las ik over de 123-lpg kraan. Ook meldt 123 waarom ze ermee zijn gestopt: hoge kosten en te weinig animo doordat het hier en daar als te ingewikkeld werd ervaren. Toch zijn ze nog wel verkrijgbaar, begreep ik. Ik denk er sterk over om mijn 245 deze upgrade te geven.
@Marc1970: een kat? Wat komt daar allemaal bij kijken op een oldtimer?
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 671
Topics: 39
Lid sinds: Sep 2011
In de winter hadden de 123 regelaars niet zoveel zin meer helaas.
de 123-lpg word dus ook niet meer gemaakt.
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
boedr schreef:In de winter hadden de 123 regelaars niet zoveel zin meer helaas.
de 123-lpg word dus ook niet meer gemaakt.
Dus: in de winter functioneren ze niet?
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
23 April 2013, 09:09
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 April 2013, 09:20 door Marc1970.)
Voor de 240 is nog steeds de originele katalysator beschikbaar. Je hebt dan een ongeregelde katalysator die nog altijd erg effectief is in combinatie met LPG (omdat LPG toch al bijna volledig verbrand, ook zonder lambada regeling).
Als je er verder een beetje een constante rijstijl op nahoudt, bij volgas gaan de lucht/brandstof verhoudingen alle kanten op (meest de minder goede), ben je een rijdende luchtverfrisser.
Maar waarom? Buiten de bebouwde kom zou ik me om het beetje extra NOx van LPG geen zorgen maken, als er niemand is om het in te ademen reageert het met andere gassen in de lucht vrij vlot tot salpeterzuur en slaat neer.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Marc1970 schreef:....een rijdende luchtverfrisser.
Kijk! Dat is een mooi vooruitzicht.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 1.724
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Om dit topic wat te updaten: 123\LPG wordt kennelijk niet meer gemaakt.
Zie ook
dit topic.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Tnx voor de link, heb voor het overzicht de topics samengevoegd, wel zo handig.
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Super! Met de zoekfunctie had ik het bestaande draadje niet gevonden. '123' was te kort. Ik ga alles eens aandachtig lezen.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Hier nog aanvullende info van 123. Komt nog wel van de site (ftp gedeelte), ik zie hem niet meer genoemd worden.
http://www.123ignition.nl/downloads/fold...t-2011.pdf
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Heb een 123-lpg besteld. Leuk klusje om de 245 een upgrade te geven.
Aansluiting op vlampijp lassen voor sensor is nog even pielen: ding moet er onder vandaan
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)