Topics: 11
Morgen ga ik naar Orsouw om LPG mijn Duett (B18A) te laten zetten.
Krijg ik net een mailtje van Scandcar over het 12\LPG systeem erin!
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben namelijk toch een beetje bang voor vermogens verlies.
Met moeite haal ik nu de 140, wat overigens hard zat is, maar een beetje accelereren naar de 120 is toch wel prettig...
GRoeten,
Casper
http://www.123ignition.nl/id/53.html
Topics: 39
Ik ben werknemer van Scandcar ben dus wel een beetje partijdig.
Maar we hebben het systeem eerst een goed aantal weken getest voordat we de mail hebben weggedaan omdat we geen rommel willen verkopen.
De grootste winst die we geboekt hebben is het toename van vermogen de auto was goed merkbaar sneller, dit doordat je vrijwel altijd naar het ideale mengsel regelt.
Zelfs ik merkte het en de betreffende auto is niet van mij.
Uiteraard hebben we ook de zuinigheid getest en die was meen ik( uit mijn hoofd) tot 10% zuiniger.
Maar dit ligt voornamelijk aan je rechtervoet want als je meer vermogen hebt ga je dit stiekem ook gebruiken met als gevolg de extra zuinigheid iets omlaag gaat.
Maar je hoeft niet bang te zijn dat je auto langzamer word in tegendeel zelfs!
Bedankt voor je reactie, maar ik zoek eigenlijk bevestiging hiervan... ;-)
Ik zal het morgen ook nog eens aan Van Orsouw vragen. Later inbouwen kan altijd nog toch? Volgens mij is het ook niet zo dat ik hierdoor dure onderdelen moet demonteren.
Topics: 176
123\LPG of 123-ignition, of beide?
Heeft dat trouwens zin, beide, of is dat overkill?
Topics: 47
Vandaag ook de mailing gekregen, en ben ook geinteresserd in de ervaringen.
10% zuiniger is best leuk.
@teygeler: Wat ik uit de handleiding op bovenstaande link begrijp, hoef je niets te vervangen. Ben benieuwd naar de meing van een LPG-inbouwert als van Orsouw. Laat t dus vooral weten!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
BartJu schreef:Vandaag ook de mailing gekregen, en ben ook geinteresserd in de ervaringen.
10% zuiniger is best leuk.
@teygeler: Wat ik uit de handleiding op bovenstaande link begrijp, hoef je niets te vervangen. Ben benieuwd naar de meing van een LPG-inbouwert als van Orsouw. Laat t dus vooral weten!
Zal ik zeker laten weten! Morgen ga ik de duett brengen!
Topics: 289
SFRC rijdt er ook al mee, ervaringen staan al in z'n topic... (als we het over hetzelfde ding hebben..)
Topics: 12
bevestiging over vermogenswinst. De klep wordt ingesteld op wat je koud stationair nodig hebt, als minimum. Bij mij nu 35% geloof ik. Een maximum kan je instellen, zo hoog als je wilt. Bij mij nu iets van 63% ofzo. Bij een conventionele schroef is er maar ÃÃn instelling. Net genoeg voor stationair en voor vollast, tsja, minder ideaal.
Monteren en instellen is eenvoudig. Instellen kan je beter zelf doen, dan weet je ook wat het ding doet. Anders kom je nooit verder dan 'hij doet het' of 'niet'.
Zuiniger heb ik helaas nog niet kunnen merken.
Topics: 13
Ik denk dat goed afstellen met een breedband lambda kitje minstens net zo goed is. Heb zelf laatst zo de 245 GLT van 84 (vriendin) afgesteld, gewoon ouderwetse verdamper met schroef en douchekop in de luchtslang.
Lambda waarde bij constant rijden 1 (zuinig) en bij acc. zo rond de 0.89 (rijker) , stat liep hij het mooist bij 0.9. Dat is denk ik vrij ideaal je wilt zo rond de1 zitten bij constant rijden zeg tussen de 80 en 120, en bij acc. wil je zo rond de 0.87.
Nou dat lukt dus ook met goed afstellen, 2 keer per jaar je lambda breedband kitje eraan hangen en klaar is klara ;-)
Topics: 38
Ik ben zelf nog niet overtuigd van de unit.
Er zitten op vrijwel iedere verdamper twee stelschroeven, 1 voor stationair lpg toevoer en 1 voor de acceleratie. Met een beetje goed stellen krijg je dit erg goed is mijn ervaring. 300euro is m.i best een investering. Heb je al wel een elektronische ontsteking?
Groeten, Boele