25 April 2013, 17:37
Lukie5704 schreef:Maar hoeveel mag je als Nederlander dan wel in een buitenlandse auto rijden?Twee weken per jaar max.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Nieuwe belastingregels: wat ga jij doen?
|
25 April 2013, 17:37
Lukie5704 schreef:Maar hoeveel mag je als Nederlander dan wel in een buitenlandse auto rijden?Twee weken per jaar max.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
25 April 2013, 17:54
DopdeDouwer schreef:Wordt wel weer interessant om te kijken wanneer je auto precies gebouwd is, mijne is begin jan op kenteken gekomen dus waarschijnlijk al een paar maanden eerder gebouwd (zou ik eens na moeten kijken). Hangt er vanaf hoe de exacte wettekst geformuleerd gaat worden. In de brief van Weekers worden "40 jaar oud" en "datum eerste toelating vanaf 1973 tot en met 1987" door elkaar gebruikt.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Mijn 142 is in rond 2002 geïmporteerd. Hij heeft dus niet altijd in Nederland rond gereden. Werd daar nou ook nog verscheel in gemaakt?
Een voordeel is dat er nu een hoop leuke 240 op de markt komen. Die dan waarschijnlijk niet al te duur zullen zijn. Nog een voordeel is dat al die dieselende stink -knip- mercedessen verdwijnen :redface:
Volvo 142S - 1973
Felix
25 April 2013, 18:53
Mijn 264 gaat weg, om andere redenen dan wat anders al speelt de nieuwe MRB wel mee (eerst zorgen dat het kreng rijdt dan verkopen/inruilen)
Volvo 264 GLE B27E '78 137.164 km
frox schreef:Mijn 142 is in rond 2002 geïmporteerd. Hij heeft dus niet altijd in Nederland rond gereden. Werd daar nou ook nog verscheel in gemaakt?Nee wat jij bedoelt is datum eerste afgifte Nederland, dat is niet van belang. In je 142 zou je met deze regels sowieso geen belasting hoeven te betalen, ook niet als je LPG zou laten inbouwen. enne let op je taalgebruik broeder ![]()
25 April 2013, 20:02
Leuk om te lezen deze reacties. Het valt me op dat de 144 waar ik voor m'n gevoel veel teveel aan gedaan had, nu wel wat waard wordt.. Maar dan nog denk ik er wel eens over om een 240 te gaan rijden, zelfs met de nieuwe regeling.
Ongeveer 1400 euro betalen per jaar en dan niet elke vakantie lassen is ook leuk toch? Het is wel zo dat ik nu veel gerepareerd heb en daardoor een betere 144 rij.
25 April 2013, 20:15
Onze 240 is uit 1990 en ik geniet er dagelijks van. Als wel of geen MRB bepalend is of ik met de 240 kan rijden doe ik iets fout. We hebben naast de 240 ook nog een V70 uit 1998. Beide auto's worden dagelijks gebruikt, tot ons grote genoegen mag ik wel zeggen.
Ik vind de voordelen zoals passieve veiligheid en voor de 240 ook nog eens een grote funfactor belangrijker dan een besparing door in een klein autootje te rijden.
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
25 April 2013, 20:16
En ziehier dus waarom men loopt te piepen over "help mijn auto is niets meer waard": de 140's zijn 40 jaar oud en "ineens" meer waard doordat ze blijvend belastingvrij zijn en omdat de 240's niet meer belastingvrij zijn. Dit terwijl er verder niets toegevoegd of verbeterd is aan de auto. Straks niet gaan lopen huilen als bijvoorbeeld volgend jaar de grens naar 50 jaar gaat.
![]()
25 April 2013, 20:35
Met mn camper heb ik mazzel! Die is afgelopen zomer op NL kenteken gekomen en dit jaar 40 geworden, het is ook een diesel, dus die had mij anders ruim 1000 euro per jaar gekost.
Wat betreft de 240, daar gaat de LPG installatie uit, ik ga toch dichter bij mijn werk wonen en zal dan wat vaker met de 940 heen moeten rijden. Heeft er nog iemand een goede carburateur liggen voor een 240?
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014) Volvo 940 1998 lpg G3 Volvo 740 1985 benzine Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
25 April 2013, 20:36
Mijn Kever uit 1966 gaat eruit, niet omdat ie belastingvrij blijft maar omdat ik er niks meer mee doe. De Fiesta uit 1985 is nog onduidelijk, is alleen een auto welke ik in de winter gebruik en voor bulkgoederen te vervoeren. Schorsen en alleen in de winter in de wegenbelasting is een optie, anders gewoon een >91'er 240 station voor in de winter en de rest van het jaar schorsen. De 911's uit 1981 en 1998 gaan er ook uit, maar dat heeft te maken met de wens voor weer een andere auto.
De Blauwe uit 1976 mag blijven. Dat schatje kan ik toch niet weg doen? |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|