Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geimporteerde Volvo's
Vraagje aan die Volvo-jongen (meisje) die er verstand van heeft:

Ik ben van plan een 2e estate te kopen. Nu zag ik een site van een Volvo-garage die veel in Volvo's doet. Met name worden Volvo's geimporteerd uit Italie en Zwitserland.
Wat mij opvalt zijn de veelal lage kilometerstanden. Achterdochtig als ik ben dus gelijk een beetje argwanend.

Mijn vraag is dan ook, op welke manier kan ik checken of die kilometerstanden echt zijn? En zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten?

Bij voorbaat dank voor de reacties.
Antwoord
Heb je 't toevallig over Smidt? Want dan zit 't wel goed.
Ik zou verder iniedergeval er op letten wat voor type de verkoper is. Misschien kun je iemand meenemen die er wel een beetje verstand van heeft? Dat is de meest makkelijk en efficientste oplossing.
Antwoord
Bedankt voor je reactie.

Nee, het is niet Smidt maar deze:

http://www.autopaashuis.nl/

Heeft iemand ervaring met deze man?
Antwoord
de auto gewoon goed bekijken en de slijtagedelen ook goed onder de loep nemen. (stuur glad?, interieur, stoelen nog hard?) Olielekkage checken, sludge in de motor?, roest op de bekende plaatsen checken, deurspeling (optillen van de deuren en dan met name de bestuurdersdeur) Lawaai van de kardan tijdens het rijden? Silenblocks versleten? Schokdempers veren en banden? Steenslag op de voorkant en voorruit, Check de gasveren van de achterklep, enz enz.

Kortom; Alles waarvan je kan verwachten dat het slijt als de km-stand hoog zou kunnen zijn even nalopen. Neem een kenner mee of iemand anders die verstand van auto's heeft. Daarnaast volg gewoon je gevoel! Dat is meestal de beste indicator.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
En ook goed letten op roest. Wielkasten, hoeken van de deuren en rondom deurscharnieren, achterklep, onderkant auto goed bekijken.
Antwoord
De laatste modellen vanaf '89 (de Estate met gelijmde achterruit) hebben een verzinkte carrosserie, dus nagenoeg geen kans op roest.
Antwoord
Op die fiets
Antwoord
josweltings schreef:Heeft iemand ervaring met deze man?

Ruuds70 heeft daar zijn Super Polar gekocht.
Antwoord
TheSaint77 schreef:de auto gewoon goed bekijken en de slijtagedelen ook goed onder de loep nemen. (stuur glad?, interieur, stoelen nog hard?) Olielekkage checken, sludge in de motor?, roest op de bekende plaatsen checken, deurspeling (optillen van de deuren en dan met name de bestuurdersdeur) Lawaai van de kardan tijdens het rijden? Silenblocks versleten? Schokdempers veren en banden? Steenslag op de voorkant en voorruit, Check de gasveren van de achterklep, enz enz.

Kortom; Alles waarvan je kan verwachten dat het slijt als de km-stand hoog zou kunnen zijn even nalopen. Neem een kenner mee of iemand anders die verstand van auto's heeft. Daarnaast volg gewoon je gevoel! Dat is meestal de beste indicator.

Bedankt Saint.
Ik denk dat ik vol vertrouwen de onderhandeling in kan.
(nog even de domme vraag; Wat is "sludge"?)
Antwoord
domme vragen bestaan niet Big Grin

lees het [size=18px]hier[/size] even na... Mocht je nog vragen hebben ...stel ze dan gerust hier!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 4 microprocessor. RX-250VQ. Hulp gezocht TenBrick 1 2.050 19 September 2025, 20:18
Laatste bericht: DanielSan
  afsluitdop radiateur volvo 240 2.1 wakka 8 610 23 August 2025, 19:33
Laatste bericht: wakka
  Volvo s60 dannyfernandez75 1 408 6 February 2025, 00:01
Laatste bericht: BartJu
  Volvo importeren uit zweden Walter_Defender 2 1.305 13 April 2024, 22:42
Laatste bericht: Walter_Defender
  Volvo v50 2004 t5 getik rechtsvoor tijdens optrekken en drempels Pieter V50 2 1.133 13 February 2024, 20:09
Laatste bericht: Pieter V50
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 1.508 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  reservewiel volvo 240 station 1990 HELP Scottie 4 2.699 24 July 2022, 10:54
Laatste bericht: Arjan.
  Man zoekt Volvo -- man vindt Volvo Neut 9 4.920 15 July 2022, 22:30
Laatste bericht: Madman
Shocked Volvo 940 veer bouten Bacchus 3 3.057 9 May 2022, 16:20
Laatste bericht: Marc1970
Tongue Volvo 244 kopen, waarop moet ik letten? VervelendeGozer 2 2.993 5 May 2022, 22:31
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)