Berichten: 26
Topics: 5
Lid sinds: Jul 2005
Vraagje aan die Volvo-jongen (meisje) die er verstand van heeft:
Ik ben van plan een 2e estate te kopen. Nu zag ik een site van een Volvo-garage die veel in Volvo's doet. Met name worden Volvo's geimporteerd uit Italie en Zwitserland.
Wat mij opvalt zijn de veelal lage kilometerstanden. Achterdochtig als ik ben dus gelijk een beetje argwanend.
Mijn vraag is dan ook, op welke manier kan ik checken of die kilometerstanden echt zijn? En zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten?
Bij voorbaat dank voor de reacties.
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Heb je 't toevallig over Smidt? Want dan zit 't wel goed.
Ik zou verder iniedergeval er op letten wat voor type de verkoper is. Misschien kun je iemand meenemen die er wel een beetje verstand van heeft? Dat is de meest makkelijk en efficientste oplossing.
Berichten: 26
Topics: 5
Lid sinds: Jul 2005
Bedankt voor je reactie.
Nee, het is niet Smidt maar deze:
http://www.autopaashuis.nl/
Heeft iemand ervaring met deze man?
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
de auto gewoon goed bekijken en de slijtagedelen ook goed onder de loep nemen. (stuur glad?, interieur, stoelen nog hard?) Olielekkage checken, sludge in de motor?, roest op de bekende plaatsen checken, deurspeling (optillen van de deuren en dan met name de bestuurdersdeur) Lawaai van de kardan tijdens het rijden? Silenblocks versleten? Schokdempers veren en banden? Steenslag op de voorkant en voorruit, Check de gasveren van de achterklep, enz enz.
Kortom; Alles waarvan je kan verwachten dat het slijt als de km-stand hoog zou kunnen zijn even nalopen. Neem een kenner mee of iemand anders die verstand van auto's heeft. Daarnaast volg gewoon je gevoel! Dat is meestal de beste indicator.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
En ook goed letten op roest. Wielkasten, hoeken van de deuren en rondom deurscharnieren, achterklep, onderkant auto goed bekijken.
Berichten: 322
Topics: 5
Lid sinds: Apr 2005
De laatste modellen vanaf '89 (de Estate met gelijmde achterruit) hebben een verzinkte carrosserie, dus nagenoeg geen kans op roest.
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
josweltings schreef:Heeft iemand ervaring met deze man?
Ruuds70 heeft daar zijn Super Polar gekocht.
Berichten: 26
Topics: 5
Lid sinds: Jul 2005
TheSaint77 schreef:de auto gewoon goed bekijken en de slijtagedelen ook goed onder de loep nemen. (stuur glad?, interieur, stoelen nog hard?) Olielekkage checken, sludge in de motor?, roest op de bekende plaatsen checken, deurspeling (optillen van de deuren en dan met name de bestuurdersdeur) Lawaai van de kardan tijdens het rijden? Silenblocks versleten? Schokdempers veren en banden? Steenslag op de voorkant en voorruit, Check de gasveren van de achterklep, enz enz.
Kortom; Alles waarvan je kan verwachten dat het slijt als de km-stand hoog zou kunnen zijn even nalopen. Neem een kenner mee of iemand anders die verstand van auto's heeft. Daarnaast volg gewoon je gevoel! Dat is meestal de beste indicator.
Bedankt Saint.
Ik denk dat ik vol vertrouwen de onderhandeling in kan.
(nog even de domme vraag; Wat is "sludge"?)
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
domme vragen bestaan niet
lees het
[size=18px]hier[/size] even na... Mocht je nog vragen hebben ...stel ze dan gerust hier!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"