29 March 2013, 13:42
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 March 2013, 13:59 door Nicolaas H.)
Vandaag wilde ik wegrijden, dat ging op zich nog wel maar bij het op gang komen merkte ik dat er weinig gebeurde. Ik kan m'n gaspedaal intrappen wat ik wil maar het toerental gaat niet omhoog. Toen ik dreigde tot stilstand te komen heb ik omgeschakeld naar benzine. Dit ging iets beter maar het hield niet over; ik ben maar weer naar huis gereden.
Onder de motorkap gekeken zag ik dat de dikke slang van af de luchtfilterbehuizing los was geschoten. Alles weer vast gezet en gestart op LPG. Sloeg meteen aan, laag toerental bij stationair en meteen afslaan als je aan de choke trekt bij wijze van handgas. Als je de choke niet uittrekt draait de motor stationair maar na korte tijd daalt het toerental en slaat de motor af.
Op benzine wil de motor wel stationair doorlopen maar het gaspedaal is totaal futloos. Stukje gereden, kom hoogstens tot 40 km/h.
Ik had de laatste tijd wel dat bij het starten [LPG] het toerental vrij laag was en na een tijdje juist vrij hoog [1300 toeren op mijn meter.]
Opmerking: ik heb sinds 800 km een nieuwe verdamper maar die liep eigenlijk helemaal prima vanaf de montage. Behalve dan dat de slang bij het pijltje [welke slang is dit?] een beetje lekte [klem nu aangedraaid].
Gecontroleerd: choke staat bij 25 mm uittrekken op het streepje.
Het gaat om een B23A met carburateur.
Wie herkent dit? Waar kan ik aan denken?
![[Afbeelding: verdamper1.jpg]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/verdamper1.jpg)
Onder de motorkap gekeken zag ik dat de dikke slang van af de luchtfilterbehuizing los was geschoten. Alles weer vast gezet en gestart op LPG. Sloeg meteen aan, laag toerental bij stationair en meteen afslaan als je aan de choke trekt bij wijze van handgas. Als je de choke niet uittrekt draait de motor stationair maar na korte tijd daalt het toerental en slaat de motor af.
Op benzine wil de motor wel stationair doorlopen maar het gaspedaal is totaal futloos. Stukje gereden, kom hoogstens tot 40 km/h.
Ik had de laatste tijd wel dat bij het starten [LPG] het toerental vrij laag was en na een tijdje juist vrij hoog [1300 toeren op mijn meter.]
Opmerking: ik heb sinds 800 km een nieuwe verdamper maar die liep eigenlijk helemaal prima vanaf de montage. Behalve dan dat de slang bij het pijltje [welke slang is dit?] een beetje lekte [klem nu aangedraaid].
Gecontroleerd: choke staat bij 25 mm uittrekken op het streepje.
Het gaat om een B23A met carburateur.
Wie herkent dit? Waar kan ik aan denken?
![[Afbeelding: verdamper1.jpg]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/verdamper1.jpg)
![[Afbeelding: verdamper2.jpg]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/verdamper2.jpg)
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]