Berichten: 217
Topics: 10
Lid sinds: Jul 2012
20 August 2012, 22:43
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21 August 2012, 07:59 door Gerald.)
Voor wat de 245 betreft zou ik het niet weten, op de kenteken papieren die bij de auto zitten staat het bouwjaar op '79. Ik ben nog niet ver genoeg thuis in de volvo's om te zeggen of het wel of niet klopt. Wel heb ik van meerdere personen gehoord dat het er een van na 81 moet zijn maar meer details heb ik niet.
wat ik wel weet is dat de motor er een jaar of 1,5 geleden is uitgeweest en is vervangen voor de huidige B230F, met inderdaad de originele carburateur en gas installatie. Als dat allemaal over te bouwen is geweest vanaf de vorige motor kan ik me voorstellen dat ze dat gedaan hebben om niet alles om te moeten bouwen.
Edit,geen typvouten meer. :wink:
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Maak een foto van het chassisnummer in de A-stijl en we weten het gauw genoeg.

Tenzij het heel netjes gelast is, maar dit lijkt niet bepaald op een '79'er.
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
20 August 2012, 23:05
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 August 2012, 23:22 door Jambon.)
Gerald schreef:een R4cv is nog wel iets anders als een R4, google maar eens op beide modellen.:wink: Het zou ongeveer hetzelfde zijn als zeggen dat een 850 hetzelfde is als een amazone...:tongue:
ik bedoel dus de juiste, de jouwe..
Edit:
kwist dat ik nog ergens plaatjes had..
Berichten: 217
Topics: 10
Lid sinds: Jul 2012
BartWillem schreef:Maak een foto van het chassisnummer in de A-stijl en we weten het gauw genoeg.
Tenzij het heel netjes gelast is, maar dit lijkt niet bepaald op een '79'er. 
Voor mij is het nog niet veel duidelijker. Ik heb nog eens goed gekeken naar de kentekenpapieren en daarin zie ik dat de auto omgekeurd is in 2004, naar dit kenteken met bijbehorende chassisnummers zie boven. ALs ik goed naar de het nummer in de rechterdeurstijl kijk zie ik verder geen bewijs van laswerk oid. Dus hoe en wat ze nu gedaan hebben ik heb geen idee.
Voor wat betreft de motor. Dit staat er op de distributiekap.
![[Afbeelding: PICT0248.jpg]](http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/volvo/PICT0248.jpg)
met op het blok zelf deze nummers:
Dus het zou in mijn ogen een B230F blok zijn met een carburateur er op. Niet de meest logische keuze, maar misschien wel begrijpelijk als bij ombouw alleen het motorblok is vervangen.
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Je chassisnummer lijkt op dat van een Amerikaanse 240 van voor 1981.
245: 245
4: B21
M: modeljaar 1979
1: geproduceerd in Gothenburg
240740: volgnummer
zier hier:
http://www.vlvworld.com/VIN/VIN75-80.htm
1000530 is het typenummer van de cilinderkop
Berichten: 92
Topics: 10
Lid sinds: Jan 2008
Staat op het kentekenbewijs de kleur blauw? Je zou eens na kunnen gaan bij de RDW of dit in het verleden is veranderd. Dit is een eenvoudige verandering voor de RDW, de auto hoeven ze zelfs niet te zien (in het verleden iig). Mocht blauw niet de oorspronkelijke kleur zijn dan kun je eenvoudig checken of je ergens de oorspronkelijke kleur kan vinden (bijv. bij voeteneind of andere plekken die je bij een re-spray niet snel mee zou nemen). Verder zou je ook met een doekje met wat thinner over het chassisnummer heen kunnen gaan, als het geen 2K lak is zie je dit op je doek. Het type plaatje op de foto lijkt voorzien te zijn van nieuwere popnagels in mijn beleving zijn de originele wat kleiner en een ander model, wellicht kan iemand een foto posten van een rond '79 origineel typeplaatje?
262C ‘78 | Amazon Combi ‘67 | V90 ‘98 | 245GLT ‘87 | 245GL ‘78 | 244GL Classic ‘93 | 245GL Classic ‘93 | 244GL ‘86 | 1800ES ‘73 | Saab 9-3 2.0T Cabrio ‘07 | XC70 2.5T ‘05 | XC70 2.5T ‘04 | XC90 V8 ‘07 | 245GL ‘82 | 265GLE ‘78 | 245DL ‘76 | 745GLE ‘86 | V90 T6 CC OR '19
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
21 August 2012, 11:15
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 August 2012, 17:53 door landloper.)
Even onder de motorkap gedoken:
[IMG][/IMG]
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Als je ooit van de stoelen afwil zou ik graag geinformeerd worden.
De B230F werd vlgs mij in 85/86 ook reeds in Duitsland geleverd dus misschien net een randgeval van bignose parafan en originele motor!!. De dbbele ventilatie in de parafan kwam toch in 1986? Ik weet niet wanneer de eerste B230F geleverd zijn in US.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Sowieso hebben de USA-versies tot vrij laat (1984) de dikke bumpers en andere voorschermen gehad, dus het klopt sowieso niet.

@ Gerald: enig idee waar de auto vandaan komt (handelaar/garage)?
Berichten: 217
Topics: 10
Lid sinds: Jul 2012
BartWillem schreef:@ Gerald: enig idee waar de auto vandaan komt (handelaar/garage)?
De auto komt van een particulier/handelaar/verzamelaar uit de buurt van winschoten. Maar wat ik begreep heeft hij de auto ook zo gekocht, hij reed er wat dat betreft ook (bijna) dagelijks mee.
Maar hoe dan ook jongens, of de auto "klopt of niet" boeit me niet zo veel. Ding rijdt en daar is ie voor gekocht. Wegligging verbeteren, roestschade linksachter weg werken en daarna mogelijk eens kijken of ie niet ietsje sneller kan worden en het is voor mij prima
Owja, als er toevallig nog iemand een linkerspiegel van binnenuit bedienbaar over heeft hoor ik het graag. Of evt. als het een setje is kan dat ook. Ene een geschroefd dingetje/pinnetje (hoe noem je het) voor de vergrendeling van de deur zou ook fijn zijn.