Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen: Gerald; 245 DL'79
#11
jos245 schreef:240 Turbo, 262 of 242 GT.

Afhankelijk van bouwjaar hebben de GLT's ook een leuk setje...

Pakt dan de voorpoten ook mee. Heb je gelijk geventileerd met een iets verlaagde look.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#12
Dag Gerard,

Kijk eerst even wat voor wielmaat je nu hebt. Als je 14" hebt, dan is vervangen door 15" al vooruitgang.

Het stabi verhaal is enkel in de bochten interessant. Volgens mij stuurt hij er in rechte lijn echt niet strakker door.

Goedkoper en ook meteen merkbaar is het vervangen van alle rubber delen van de wielophanging. Zo te lezen heeft jouw 245 al een paar ton achter de kiezen, dus die vervanging kan so wie so geen kwaad.
Niets wordt er, helemaal niets, uit talloos veel miljoenen.
Antwoord
#13
Heren het is Gerald aub.
ik ben alergisch voor Gerard..:wink:..

Verder heb ik er onlangs een setje 15" onder gehad en het geeft wel wat verschil, maar niet zoveel als verwacht/gehoopt. Dus mijn eerst volgende veranderung zal een setje dikkere stabi's zijn.
Dat poweflex goed werktheb ik ondervonden op mn gt turbo dus dat al daarna de volgende stap na de stabi's zijn..

de 245 begint me in de bochten steeds beter te bevallen maar ik wil echt van een stuk bodyroll af. zeker in vergelijking met mn laguna moet het strakker kunnen..

En wat betreft het wel of niet in bochten kunnen volgen klopt het helemaal om verschillende redenen
a. mensen durven alleen rechtdoor door te rijden. bochten zijn eng...
en b.
zolang de mensen te zware autos met te lichte motoren kopen omdat de regering er te veel aan wil verdienen kan je niet verwachten dat iemand uberhaupt power over heeft om fatsoenlijk een auto door een bocht te loodsen.

maar goed dat is mijn gedachten..

p.s foto's volgen dit weekend, ben weer thuis en in bezit van een normale computer
Antwoord
#14
Zo eindelijk een fatsoenlijke computer en een paar foto's..

[Afbeelding: PICT0245.jpg]

[Afbeelding: PICT0246.jpg]

[Afbeelding: PICT0256.jpg]

Zo stond de auto er dus bij toen we hem net kochten.
ondertussen zijn er een paar dingtjes veranderd: S
peaker voor vervangen voor iets wat fatsoenlijk geluid maakt met de originele roosters er weer voor dus je ziet het niet.
grill vervangen voor een met veel minder schade en doffe plekken.
zij strips in chrome met zwart ipv deze rubber dingen.
en de velgen zijn gespoten, kleurtje white aluminium, net iets frisser als het standaard velgen grijs.

Verder een paar foto's van mn hobby project.
bij aankoop in 2008:
[Afbeelding: 1fea5fde6a2dd2431f24b7f7ab0b6ff2-3911_400x300.jpg]

genoeg aan gedaan en mee gebeurd, maar het echt grote werk moest nog volgen. Hier nog wel een plaatje van hoe we over de nurburgring (april 2010) gingen.
[Afbeelding: ringapril24.jpg]

Met de Kerst 2010 is ze naar binnengegaan voor een complete restauratie.
[Afbeelding: DSC03519.jpg]
de horror foto's zal ik jullie besparen.

jan. 2011,
gestraald in de epoxy gespoten, deels geschuurd, en begonnen aan het laswerk.
[Afbeelding: DSC04329.jpg]

nu is ondertussen het laswerk voor 99% klaar, kwam vanmorgen nog weer iets tegen waar ik wat aan moet doen. body is compleet geschuurd, en we zijn nu bijna klaar om de complete bodem, motorruimte en interieurs te kunnen spuiten.
daarna beginnen met opbouwen van de motorruimte en het interieur en dan de buitenkant spuiten.
Ik verwacht in de loop van volgend jaar klaar te zijn en weer lekker te kunnen rijden.

Wat ik over het hele project kan zeggen: Alles is naar mn eigen smaak aangepakt/aangepast. Ik zeg wel eens gekscherend: "Niet standaard, wel origineel"

Na deze GTT heb ik het gelijk alweer voor elkaar. Mn vrouw wou ook dr eigen project. die is ondertussen gekocht en staat zo in onze garage te wachten op tijd en geld..

[Afbeelding: DSC04176.jpg].

Zo dat is het ongeveer. ben ik ook weer helemaal bij...
Antwoord
#15
Gerald, het is gelukt om de strips er netjes af te halen en er weer op te krijgen?
leuk projekt van/voor je vrouw, gaan ook heel wat uurtje in zitten:eek:, maar wat is het precies??
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#16
hey Jan strips zitten er op maar moet nog op zoek naar de originele klemmetjes ervoor, de strips zitten net te ver van het plaatwerk af. het sluit niet mooi aan.

Het project voor mn vrouw is een renault 4cv uit 1956. zo moet ie er straks ongeveer uit komen te zien
[Afbeelding: renault-4cv-01.jpg]
Antwoord
#17
Hallo Gerald,

Mooie projecten heb je! De R5 is gaaf, is het een GTE of Turbo? Als ik naar je 245 kijk dan ben ik benieuwd of het bouwjaar 1979 klopt, het lijkt meer op een 245 van rond 1984-1985.
Het front, de achterzijde zijn van na de modelwissel in 1981. Kan zijn dat het eens vervangen is maar ik vraag mij altijd af wie zo veel moeite (laswerk aan plaatwerk achterlichten) doet om hem een nieuwere look te geven? Ook de motor lijkt wel een B230K, deze werd volgens mij niet geleverd in 1979 maar zoals je aangeeft is deze eens vervangen. Dan overigens een opvallende keuze om een K motor te plaatsen: complex vaccuum systeem, zeer zeldzame carburateur die niet uitblinkt in betrouwbaarheid en volgens mij de enige interference motor voor de 240. Aan de paravan te zien in elk geval een pre '86.
262C ‘78 | Amazon Combi ‘67 | V90 ‘98 | 245GLT ‘87 | 245GL ‘78 | 244GL Classic ‘93 | 245GL Classic ‘93 | 244GL ‘86 | 1800ES ‘73 | Saab 9-3 2.0T Cabrio ‘07 | XC70 2.5T ‘05 | XC70 2.5T ‘04 | XC90 V8 ‘07 | 245GL ‘82 | 265GLE ‘78 | 245DL ‘76 | 745GLE ‘86 | V90 T6 CC OR '19
Antwoord
#18
leuk die R4.. weet er eentje met 1000km op de klok..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#19
Jambon schreef:leuk die R4.. weet er eentje met 1000km op de klok..


een R4cv is nog wel iets anders als een R4, google maar eens op beide modellen.:wink: Het zou ongeveer hetzelfde zijn als zeggen dat een 850 hetzelfde is als een amazone...:tongue:
Antwoord
#20
@Volvia,

De 5 is een originele gt turbo bleu sport. Het is zelfs de eerste bleu sport op kenteken in nederland, vandaar dat ze straks optisch ook weer praktisch origineel terug op de weg komt. Voor degene die het niet weten in 1990 is er een jubileum model uit gebracht (de bleu sport, in het buitenland ook onder andere namen op de markt gebracht) Tevens was dit officieel ook het laatste productie jaar van de Gt turbo, wat niet weg neemt dat er sommigen later op de markt zijn gezet enof een kenteken hebben gekregen.

Onder de motorkap wordt alles naar deze tijd gehaald met oa nieuwe sileconen slangen, andere turbo, nieuwe radiator en externe oliekoeler enz. Later hier meer over als ik verder ben en meer fotos online heb staanConfusedmile:
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 588 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 356 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 651 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.071 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 1.147 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 1.256 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 16.853 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.501 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.140 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Even voorstellen IJzeren_Sjaak 5 2.984 8 October 2022, 17:03
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)