Topics: 11
kan die lucht allemaal weg door dat kleine slangetje dan? en is de weg er naar toe dan ook niet te lang?
ik bedoel dus vanaf het inlaatspruitstuk tot aan die interne bypass.
Topics: 52
Nee het slangetje 'bestuurt' de klep alleen. Zodra de gasklep dicht gaat ontstaat er vacuüm in het spruitstuk. Dit vacuüm trekt een klepje open die de lucht tussen turbo en gasklep 'dumpt' naar het stuk tussen luchtfilter en turbo.
Topics: 54
DennisvdB schreef:Heb het even opgezocht op turbobricks, de auto krijgt een verkeerde afstelling, aangezien de lucht wat naar de LMM moet, voortijdig wordt afgeblazen.
Daarom, heb ik me laten vertellen, kan je de originele recirculatieklep ook beter laten zitten!
Groeten van Frans
ok bedankt voor jullie reacties.
en Jw240 ook erg bedankt voor de tip om de vooras los te halen scheelt me weer een hoop werk:biggrin:
want anders had ik eerst geprobeerd de motor omhoog te takelen.
Topics: 8
Hallo golden turbo.
Als het moet kun je bij mij wel een krik lenen als je niets hebt.
Ik woon vlak bij je muntendam.
Of als ik je ergens mee kunt helpen moet je maar even gillen mis hoor ik je.
Dan kom ik je wel helpen.
Hoor mis wel van je.
Zuk6 met je project
hey MR skindeep,
heel erg bedankt voor je aanbod:nod:
ja ik kan misschien vandaag bij een kennis op de brug maar dat is I.V.M de drukte niet helemaal zeker.
maar dat hoor ik begin van de middag.
als dat niet doorgaat kunnen we misschien wel wat afspreken.
iniedergeval bedankt
Topics: 8
Ik hoor het dan wel.
Zuk6
ik ga het anders doen.
een brug is er eerst niet vrij en die carterpan demonteren zie ik zo 1.2.3 ook niet gebeuren.
dus ik ben nu een gat aan het boren in het motorblok (waar de turbo motoren hem ook hebben)
en dan spoel ik het blok wel met olie ik denk dat dan alle gruis er ook wel uit moet willen. maar er lijkt geen eind aan te komen ben al met de 4e accu bezig de volvo fabriek heeft toch wel wat voor geboord?
klaar. ik heb toch de carterpan eraf gekregen en daar dus een nippel in gezet.
ik moet nu alleen nog de turbo aansluiten en Gas Gas Gas:lach:
maar weet iemand op welke water slang ik de turbo moet aansluiten?
er zit op de radiator wel een aansluiting daar kan eventueel een slang op maar ik weet niet of dat voor de turbo bedoelt is
Topics: 64
Net na de waterpomp en 10-tal cm van het expansievat ;-) (darmen doorsnijden en T-stuk ertussen)