Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen: Gerald; 245 DL'79
#1
Zo ik zal me bij deze ook even voorstellen. Mijn naam is Gerald en ik woon samen met mijn vrouw in het mooie Duiven. Sinds kort rij ik een 245 DL op gas. De auto is voor zover ik terug kan vinden praktisch origineel. Het enige wat mij bij verkoop is medegedeeld is dat de motor bij +- 330k is vervangen voor een een exemplaar met 150k op de klok. De auto is een mooie donkerblauwe.

Fotos volgen nog als ik niet op een tablet aan het werk ben.

Wat mijn historie aan autos betreft ben ik meer op Renaults gericht.
hier voor de deur staan nu een Laguna 2 fase1 120 pk dci bouwjaar 2003 en een super 5 1.1 uit 86
verder zit ik volop in de restauratie van mijn gt turbo bleu sport uit 90. als laatste staat er in de garage nog een 4cv uit 56 te wachten tot ik klaar ben met de gt turbo

Maar goed dat is dan ook echt mn hobby. de 245 is vooral bedoeld als vervanging van de laguna. Ja ik weet het het is een flinke stap terug maar om eerlijk te zijn geef mij maar een auto waar ik nog aan kan sleutelen ipv aan een computer te hangen en de vingers te kruisen.

Wat ik hier op het forum kom zoeken is een hoop kennis en gezelligheid en alles omtrend onze hobby.... Auto's!

Groeten gerald.
Antwoord
#2
Welkom. Ik had mijn Toyota Hiace verkocht om een '82er 245GL te kopen. Oude auto's zijn zoveel meer de moeite waard dan moderne pc's op wielen.
Antwoord
#3
En bovendien kan je met weinig aanpassingen je 240 wat sneller en stabieler op de weg maken. Dan rijdt en stuurt het stiekem nog best eigentijds!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#4
Yellow240 schreef:En bovendien kan je met weinig aanpassingen je 240 wat sneller en stabieler op de weg maken. Dan rijdt en stuurt het stiekem nog best eigentijds!
zoals? want om eerlijk te zijn heeft de 245 nogal wat "bodyroll" ten opzichten van wat ik gewend ben bij de laguna. (laat staan de 5jes waarbij het regelmatig vootkwam dat er een wieltje de lucht in ging bij de turbo op het cirquit).

tips en trucs zijn natuurlijk altijd welkom(y)
Antwoord
#5
Tja standaard is een 240 geen bochtenvreter en met een verlagingssetje ga je het niet redden. Maar met een verlagingssetje, bilstein/koni schokdempers, stabilatorstangetjes van ipd en wat pu wil ie al aardig. Maar de eerste beste upgrade is andere velgen en banden!

Enne... Fotos van kleine renaults met turbo's zijn ook welkom ;-).
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#6
Wat er gezegd wordt inderdaad. Verlagingsveren: ziet er mooier uit en zorgt voor een lagervzwaartepunt uiteraard. Dikke stabilisatorstangen zorgen voor minder beweging van de koets tijdens bochten, wat zich vertaald in een strakker stuurgedrag. Hier merk je trouwens voor de rest niks van dus een zeer fijne upgrade. PU is ook wat stugger dan rubber en een setje dikke 16" of 17" velgen met goeie(!) banden maken van dat ouwe slagschip zo een strak sturende bak zonder al te veel op comfort in te leveren.

En schroom inderdaad niet om foto's te posten van je niet-Volvo's Wink
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#7
Fotos volgen zodra ik weer achter een normale pc zit. Een tablet is fijn om op de bank mee te forummen maar fotos ed staan toch nog op de normale computer.

Verder zie ik de dingen terug komen die ik al had verwacht, banden ev velgen, verlagen en purubbers/bussen
Maar over de stabistangen had ik toch nog een vraag, als ik de huidige 19/20 mm stabis wil vervangen van welk type 240 moet ik ze dan pakken een 244 turbo of 262 of een ander type?
Antwoord
#8
Gerald schreef:Maar over de stabistangen had ik toch nog een vraag, als ik de huidige 19/20 mm stabis wil vervangen van welk type 240 moet ik ze dan pakken een 244 turbo of 262 of een ander type?

240 Turbo, 262 of 242 GT.
Antwoord
#9
Mooiste is natuurlijk ipd stabi's. Bij m'n 242 turbo zijn ze ook vervangen daarvoor.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#10
Welkom Gerard. Leuk, nog een 79er. Zwabberen met een standaard 245 is ook best leuk. Zat mensen die met hun gevoelloze PC je niet kunnen volgen in de bochten.
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 592 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 356 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 652 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.073 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 1.150 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 1.258 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 16.885 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.516 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.141 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Even voorstellen IJzeren_Sjaak 5 2.990 8 October 2022, 17:03
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)