21 July 2012, 20:29
Lijkt me allebei wel wat. Of in combinatie met elkaar?
Volvo 142S - 1973
Felix
Felix
|
Ebay/marktplaats enz> deel XVIII..
|
|
22 July 2012, 09:02
Of deze:[URL="http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/volvo-onderdelen/575244326-solex-c40-addhe.html"]
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/vo...addhe.html[/URL]
22 July 2012, 10:35
Let op, hij schrijft wel dat dit ook op een B230 past (de spruitstukken passen ook), maar de carbs zijn te klein voor een 2300cc.
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412 1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412 1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
22 July 2012, 11:05
Ben benieuwd wat die Weberts met het juiste gasmengstuk opleveren. Je zou het voor het geluid alleen al bijna doen he
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
22 July 2012, 11:24
40ers zijn voor een beetje leuke B20 al aan de kleine kant als je om max vermogen gaat, de luchtsnelheid neemt voor zover mogelijk wel toe en de menging ook. Doordat de inlaar erna ook groter is helpt dat de werveling ook nog een handje. Da's iig goed voor kracht onderin, maar dan toch voor hooguit 2100cc. Anderzijds, wat is te klein? hoe groot is de standaard doorlaat en wat voegt deze set in totaal toe, naast "1 carb per cilinder"? altijd meer iig, maar is nog niet optimaal..
vraag me af tot wanneer Volvo Solex gebruikt heeft. ik weet dat bepaalde Solex delen nu niet meer zo van de plank te koop zijn, dan liever Webers.. than again, alles is te maken.. oud boekje..
22 July 2012, 11:42
Ik zou nu iig gaan voor een set Webers. Het zoeken naar onderdelen voor die Solexen is echt een crime, blijkbaar zijn er verschillende type ADDHE C40's onder dezelfde type benaming.
De twee setjes die ik nu heb liggen zijn beide C40's, maar ze hebben elk toch echt andere pakkingen nodig. Het meeste succes met het vinden van spullen voor de C40's heb je nog wel als je op Alfa zoekt, ook al is er wel veel te vinden op Ebay. De Webers zijn zo populair dat je waarschijnlijk nog spullen daarvan kan bestellen bij de Brezan
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412 1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412 1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
22 July 2012, 12:20
Bij de Weber IDF's is het een beetje zo: 36 voor een 1600 of net iets meer; 40 is ideaal voor een 1800 maar gaat goed tot 2 liter; de 44 past goed op een motor tot 2200cc/2300cc, en dan heb je nog de 48 IDF en IDA maar dat wordt meestal gebruikt met aanvullende mods.
Voor het berekenen welke Weber diameter je nodig hebt bij welke motorinhoud bestaat een formule maar die zou ik even op moeten zoeken.
22 July 2012, 12:22
Yellow240 schreef:Ben benieuwd wat die Weberts met het juiste gasmengstuk opleveren. Je zou het voor het geluid alleen al bijna doen he jij had toch een injectie blok ? tis jammer dat mn salaris nog niet binnen is xd maar anders had ik er wel over nagedacht
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
22 July 2012, 12:24
Nee Laurens ik heb gewoon een B230A. Carburateur dus. Voor een daily is dubbele Webers denk ik wel leuk. Voor het geluid zelf zou je ze al bijna kopen.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
22 July 2012, 12:25
okee :O die webers zijn dan volgens mij net iets te klein voor jou om vol vermogen der uit te halen
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL] |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|