Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stuur 142 demonteren
hoe doen we dat,.
heb al een beetje gezocht maar nergens iets gevonden.

wil komende week proberen sportstuur te monteren, maar wil wel graag weten hoe ik het originele stuur eraf krijg..

wie weet wat?

vast dank,
Antwoord
centerdeksel er af, moer er af, van een dikke strip een trekkertje maken (heb zelf ooit de spanstrip van de dyname gebruikt..), 1 bout in het midden, 2 er naast, passen in de 2gaten onderin het stuur, en voorzichtig gaan draaien, af een toe laten schrikken door een "dreun" tegen de onderzijde van het stuur te geven, als je merkt bij het aandraaien dat het makkelijker gaat komt ie dus los, niets forceren, beetje vet gebruiken om het draad heel te houden..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Bij mij is het stuur er altijd goed afgekomen door (eerst de moer eraf natuurlijk, dop 24 of 27) het stuur tegelijk naar je toe te trekken en wat heen en weer (links/recht en onder/boven) te wrikken.
Anders inderdaad een stuurtrekker (maken en) gebruiken.
Antwoord
mooi, kan ik dat nog morgen proberen voor ik het ziekenhuis in moet (ÃÃn dag - knieoperatie) en niet meer kan/ mag lopen...
kijken of mijn sportstuurtje een beetje staat..
Antwoord
Laat wel altijd de moer er een stukje opzitten, anders moet je in het ziekenhuis ook een paar nieuwe voortanden regelen..
Groeten, Boele
Antwoord
Boele schreef:Laat wel altijd de moer er een stukje opzitten, anders moet je in het ziekenhuis ook een paar nieuwe voortanden regelen..

:lol::lol: ervaring mee?

Maar eigenlijk wel de gouden tip!
Antwoord
Boele schreef:Laat wel altijd de moer er een stukje opzitten, anders moet je in het ziekenhuis ook een paar nieuwe voortanden regelen..
efficient..
Antwoord
is dus allemaal nog niet gelukt,
was druk met andere zaken dinsdag en gisteren geopereerd..

komt wellicht volgende week wel..
ik heb nu zo'n twee-spaakse hoepel als stuur, met de toetert (die je niet hoort - tenzij je raam toevallig open staat) daarin..
deze zal los moeten voor ik bij de naaf kan, helaas geen foto van, maar heeft zo'n ring langs het stuur lopen.
deze wip je los met een schroevendraaiert denk ik?
of gaat dat anders?
Antwoord
Aan de onderkant van elk van de spaken zit een schroef die schuin naar binnen wijst. Deze twee schroeven draai je eruit (kruiskop), dan kun je de claxonring er uit pakken.
Het stuur zelf zit met een moer op de naaf, hier heb je dop 27 voor nodig.
Antwoord
..en pas op het claxondraadje onderin..
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  kappen stuur Laurens Zondag 1 4.017 30 August 2016, 16:58
Laatste bericht: Marc1970
  ongelukje stuur scheef (anti-roll bar attachment) volvo142 9 7.226 30 May 2013, 23:08
Laatste bericht: nullifie
  stuur van amazone op 142? volvo142 3 3.419 20 May 2013, 12:31
Laatste bericht: volvo142
  Welk alternatief stuur voor Volvo 142 uit 1974? oudevolvo 29 16.866 31 May 2011, 20:50
Laatste bericht: Black Moose
  Hulp bij stuur verwisselen Volvo 164 haraldstoll 9 6.254 18 December 2010, 00:20
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)