Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Roest onder de bijrijdersstoel - 244 T opknappen!
Wow impressive! Diegene is alleen wel een ervaren lasser denk ik. Met de uitspraak:
Citaat:Nu wil ik zelf eens aan het lassen gaan deze keer.
weet ik niet of ik het zou aanraden om het op deze manier te doen. Je moet de stoel er wel weer net zo stevig in krijgen als hij zat.
Eerst eens wat oefenen op een stuk bodem is dan denk ik wel prettig.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
Een pruttellasje kan nog best wat hebben hoor. Zoals gezegd, koop een puntlasboor, dan is zo'n gaatje volschijten niet zo'n kunst meer. En er zitten nogal wat lasjes aan vast. Maar inderdaad, de stoel kan maar beter vastzitten inderdaad. En als ik eerlijk ben twijfel ik ook om deze actie te gaan doen (beetje roest tussen het dubbele plaatwerk), eruit halen zonder vervormen is toch vaak lastiger dan gedacht. Maar als het bij mij echt rot zou zijn dan deed ik et wel hoor.
Antwoord
Tja, ik wil het ook goed doen, ik zal eerst maar eens gaan slijpen, kijken hoe erg het uiteindelijk is. Als het een plaatje van 10 bij 15 cm is, ga ik, denk ik, niet de hele tunnel eraf halen. Probeer ik het eerst van onderen.

Het slijpen en pas maken is inderdaad erg tijdrovend maar goed te doen. Lassen wordt mijn eerste keer :-) Ik ga eerst wel even oefenen op losse plaatjes hoor!

Bedankt voor jullie input!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Ja dat kan ook natuurlijk. Maar dan zal het van onderen lassen worden. Heb ik met mijn beperkte laskunsten nooit veel hinder van ondervonden bij die dunne plaat hoor :-). Als je de roest er maar ruim uit haalt.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
ook zorgen dat je en degelijk lasapparaat hebt,
met gamma machientjes kom je een klein stukje, omdat deze dan oververhit raakt, mig of tig lassen is het beste!

suc7
Antwoord
Vandaag eindelijk aan het slijpen begonnen:
[Afbeelding: hoekbijrijder.jpg]
[Afbeelding: gatonderbijrijdersstoel.jpg]

Morgen eens wat experimenteren met boven het hoofd lassen :-) Als ik er aan toe kom, want moet natuurlijk eerst plaatjes op maat maken.
Maar het begin is er!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Wat voor lasmachine heb je? Lassenvoorweinig.nl is overgenomen en als het goed is nu al of zeer snel weer in de lucht Smile
Verder is het het mooist om plaatwerk in te lassen ipv overlappend beetje oefenen kom je best een eindje hoor.

Als je vragen hebt feel free to ask ik heb ondertussen al heel wat auto's weer genezen van staalworm Tongue
Antwoord
Volvo 142 B23 schreef:Op tb heeft iemand de hele stoelbevestiging eruit gehaald door de puntlassen weg te boren. Zag er niet heel lastig uit. Op die manier kun je de roest natuurlijk wel mooi te lijf gaan. Koop dan een puntlasboor, dan heb je dus niet in je hele bodemplaat overal gaatjes zitten maar boor je alleen de las weg uit de opliggende plaat.

Heb ik ook gedaan bij de 244 zie project de belg voor de foto's Smile

edit: puntlasfrees van midlock met losse wisselkopjes vond ik erg fijn werken Smile
Antwoord
Vandaag nog wat meer weg geslepen en 1 plaatje bijna pas gemaakt.

[Afbeelding: plaatje1y.jpg]

[Afbeelding: plaatje2m.jpg]

Deze heb ik:
http://www.svarecky-obchod.cz/obrazy/b/1574970.jpg

Oneindig veel keren heen en weer gelopen: slijpen, meten, slijpen, meten... Misschien is het handiger het gat met kleinere stukjes op te vullen.

Voorin bij de dorpel zal ik waarschijnlijk een klein plaatje tegen de zijkant lassen om de dorpel waterdicht te maken (zie foto). Anders stroomt het zo weer vol :-)

Volgende keer eens kijken of het lassen wil. Het wordt omhoog lassen, dus ik ben wel wat huiverig, maar de tunnel erboven verwijderen kan altijd nog, desnoods slijp ik hem gewoon door en las ik hem daarna weer vast :-)

Heb jouw topic nog even bekeken, Arjen, mooi wordt ie! Alleen jammer dat de meeste linkjes van de foto's niet meer werken.
Heb je de foto's niet in een picasa-album of zo?
Antwoord
Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar het eind resultaat.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Isolatiemat onder de motorkap Gerben 6 4.482 26 May 2025, 15:31
Laatste bericht: Jambon
  Roest op verder keurige Volvo 244 StephenF 7 3.869 4 December 2020, 10:24
Laatste bericht: Grey240Polar
  Roest bij de voorruit markje 0 2.177 23 October 2019, 17:16
Laatste bericht: markje
  Roest dorpel 240 APK afkeur? Gurd 3 5.197 30 December 2018, 23:45
Laatste bericht: Marc1970
  Plekjes roest eraf en lak erop Jef 4 3.767 5 July 2018, 09:42
Laatste bericht: jos245
  Strip onder achterklep en antenne Joepie 1 2.567 12 December 2017, 23:05
Laatste bericht: UraniumFever
Photo Graag advies, roest bij voorruit Volvo 245 herstelllen barstema 4 6.770 27 August 2017, 23:10
Laatste bericht: barstema
  Isolatie net onder de paravan Frank&Frida 6 7.566 29 December 2016, 16:57
Laatste bericht: Frank&Frida
  Stoel opknappen No-Fi 26 20.481 9 March 2016, 23:17
Laatste bericht: DeBroeze
  Roest wielkast 460 Jsper_b 1 2.979 13 June 2015, 17:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)