14 October 2012, 22:45
Hallo!
Ik ben Colin en ben nieuw hier. 20 jaren oud en woon in Klazienaveen, Drenthe.
Sinds kort ben ik weer eigenaar van een Volvo, deze keer een 145F uit 1974. Mijn vorige Volvo was een 264 GLE uit '77 welke ik helaas weg moest doen ivm onoverzienbare gebreken.
Ik heb deze Volvo voor een klein prijsje gekocht met een lekke koppakking en wat ander klein spul. Leek me een leuk -soon to be- rijdend winter project.
Hier een foto:
![[Afbeelding: volvo145.jpg]](http://imageshack.us/a/img29/5237/volvo145.jpg)
Nu las ik veel op het forum over dat er gelijk nieuwe kleppen en koppen worden gekocht en vroeg ik me af of dat allemaal wel nodig was?
Er ligt een B18 enkele carb in en deze loopt op LPG. Ik was van plan er gewoon een nieuwe koppakking, spruitstukpakking en kleppendekselpakking te doen en een grote beurt.
De kop lijkt me nog recht en met een hoekijzer klopt het ook..
Zou het moeten lukken met alleen nieuwe pakkingen of zou ik ook nog nieuwe kopbouten moeten (of zijn het geen rekbouten)?
Ps, dit is de eerste keer dat ik een motorblok een beetje open haal (wel brommer ervaring)
Alvast bedankt!
Ik ben Colin en ben nieuw hier. 20 jaren oud en woon in Klazienaveen, Drenthe.
Sinds kort ben ik weer eigenaar van een Volvo, deze keer een 145F uit 1974. Mijn vorige Volvo was een 264 GLE uit '77 welke ik helaas weg moest doen ivm onoverzienbare gebreken.
Ik heb deze Volvo voor een klein prijsje gekocht met een lekke koppakking en wat ander klein spul. Leek me een leuk -soon to be- rijdend winter project.
Hier een foto:
![[Afbeelding: volvo145.jpg]](http://imageshack.us/a/img29/5237/volvo145.jpg)
Nu las ik veel op het forum over dat er gelijk nieuwe kleppen en koppen worden gekocht en vroeg ik me af of dat allemaal wel nodig was?
Er ligt een B18 enkele carb in en deze loopt op LPG. Ik was van plan er gewoon een nieuwe koppakking, spruitstukpakking en kleppendekselpakking te doen en een grote beurt.
De kop lijkt me nog recht en met een hoekijzer klopt het ook..
Zou het moeten lukken met alleen nieuwe pakkingen of zou ik ook nog nieuwe kopbouten moeten (of zijn het geen rekbouten)?
Ps, dit is de eerste keer dat ik een motorblok een beetje open haal (wel brommer ervaring)
Alvast bedankt!