Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Op de AW70 en 71 bakken kan volgens mij altijd het staartstuk van de BW55. Maar hoe zitditmet de AW71L???
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Bumpy... Kan niemand hier bevestigen of de L versies van de AW03-71 bakken een staartstuk hebben wat geschikt is om het staartstuk van de BW55 te monteren?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Waar het minimaal van afhangt is de lagering van de uitgaande as, die gaat van bus naar kogellager, en dan is de telleraandrijving niet meer om te zetten.
Op zich dat het een Lockup is maakt in principe niet uit, de L vindt plaats in de koppelomvormer.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Zijn er tussen de L versies dan ook nog verschillen? Gaat het bij sommige wel en andere (latere) niet??
De standaard 70/71 modellen van de oudere 240-ers kunnen allemaal het BW55 staartstuk hebben maar van de L versie (met mogelijke verschillen onderling) heb ik nergens iets kunnen vinden.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Ik kan er geen leuke plaatjes of tabelletjes van vinden, alleen dit:
http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/Tr...ft_Bushing
The 93 through '95 model AW71 gearbox has a ball bearing instead of the earlier bushing. You can tell by looking at the output flange where driveshaft attaches. The bushing style has no bell shaped slinger/protector for the seal; the bearing type has this type flange. The slinger/protector prevents you from seeing the seal. The standard flange on the bushing versions allows you to see seal on tailhousing. The bearing can't be used in place of the bushing as it requires a different output shaft in rear of trans; and it is costly. This style has an oil seal at the rear of the housing and an o-ring inside. Repair is simple: just pull the housing off and replace both the seal and the o-ring.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Dit heb ik onlangs uitgeschreven met foto's op m'n site, zie:
http://oudevolvo.nl/volvo/handige-inform...omaat.html
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Mooie uitleg Lars. Dus de L bakken tot 92 zijn in de regel geschikt. Groet,
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1.724
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
oudevolvo schreef:Dit heb ik onlangs uitgeschreven met foto's op m'n site, zie:
http://oudevolvo.nl/volvo/handige-inform...omaat.html
Net verhaal!
Heb nog een BW55 en een AW71 liggen, dus kan als ik wil lekker gaan hobby-en...
Is er nog specifiek gereedschap nodig bij die truc?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Dank!
Nee, anders dan een momentsleutel voor de flens niet.
Oh, ja en een olie opvang bak