Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Injectoren switchen
Dit zijn de nummers op de as:

De nummers vanaf het voorste gedeelte van de nokkenas zijn ;
3 1000132 5205 en op de achterste flens staat 552497.

Wie kan hier wat van maken????
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
Ooh ohh...Nou vind ik het wel leuk om een beetje te gassen. Maar is er dan wel een beetje fatsoenlijk mee te rijden. ik maak namelijk ook veel snelweg kilometers. Hij zei dat ie best wel rustig liep in z'n bootje, wat geen turbo was, en hij d8 dat ie in een turbomotor nog mooier zou moeten lopen omdat de compressie verhouding wat lager ligt.
Antwoord
is er iemand die ooit zo'n ding in z'n turbo heeft gehad...zo niet wil ik het voor jullie misschien wel ff proberen, en dan een verslagje ervan uitbrenengen.

Ja ik ben misschien best wel eigenwijs, moet het eerst ondervinden dat er niet/moeilijk mee te rijden is. Leer je weer van he :lol:

Heeft de motor hier trouwens nog erg veel van te lijden??? :twisted:

En Jan-Willem, ik was nog ff wat info aan het verzamelen over deze as en kwam jou tegen op een (uitenlands) forum. Je was ook opzoek naar zo'n as. Heb je d'r 1 gevonden, of ben je er vanaf gestapt. En stel dat ik die as koop...mag ik dan heel misschien alsjeblieft :roll: :o :wink: beroep doen op je expertise??? Mbt het monteren van het asje. stuur maar een pb-tje :wink:
Antwoord
Ik heb de Nokkenas in m'n bezit Tongue Laat wel weten hoe die rijdt...eerst nog ff inbouwen.
Antwoord
Ik heb um erin...!!!!!

Hij loopt!!!...veel toeren....alleen nog niet enorm veel vermogen, Ik heb het idee dat de ontsteking ontzettend verkeerd staat, ik heb de ontsteking verdraaid terwijl ie liep...terwijl ik draaide ging ie steeds beter lopen totdat ik niet meer verder kon. Denk dat het ontstekingshuis een tandje verdraaid moet worden. Maar hij zit wel vlot aan de 7000rpm verder moet ik de kleppen nog wel stellen.

Kan het trouwens ook zo zijn dat ie mischien niet helemaal goed tot z'n recht komt in een turbo wegens de grote overlap. Dat vertelde iemand me bij Thom de Jong. Hij zij namelijk ook dat een VX3 totaal niet geschikt is voor een turbo. Weet iemand hier meer van? en met name een sterk tegen argument

Hij is me verder nog niet afgeslagen, hij loopt stationair 1000rmp met een beetje geschommel en bij het remmen slaat ie dus ook niet af. Het was starten lopen...As Usual 8) Nouja niet liegen Lukas :evil: Ok...De eertste poging liep ie 400 rpm vol gas....distributieriem een paar tandjes verlopen...kleinigheidje kan iedereen overkomen.... :oops:

Ps heb wel eerst gekeken of ie helemaal vrijliep..voordat ik daar commentaar over krijg :wink:

Als het echt vermogen los komt laat ik het wederom weten 8)
Antwoord
klinkt interessant!

7000 rpm is wel te doen op een standaard blok... dat is geen probleem ervoor. volvo power 8)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Kreeg ik met mijn T nokkenas toch niet snel voor elkaar.
Antwoord
Jan-Willem schreef:Hahah,
7000tpm geen probleem wacht maar.
Doe dat echt niet te vaak, ken je het fenomeen met zweevende kleppen...
Dat zal niet direct gebeuren maar kijk er donders mee uit.

Het hoeven dus geen zweevende kleppen te zijn maar er zit meer in een kop....

Denk daar maar eens aan Wink

Buitendat, 7000tpm is niks voor een turbo denk ik of wel.
beetje tehoog toerental of blijft hij trekken...

ja klopt, maar als alles perfect is afgesteld zijn pieken tot 7000 te doen. langere tijd 7000 is echt niet aan te bevelen. anders ff de dubbele klepveren bij de dealer kopen. maar dan zit je nog met de rest van het blok...

zwevende kleppen ken ik wel ja, ik heb een 4-takt crossmotor, en bij 12.000 toeren ofzo dan stopt ie met trekken, een keer gehad. de vorige eigenaar gebruikte dat als indicatie wanneer te schakelen. daarom zit er nu een nieuwe cylinderkop, nokkenas, zuiger enzo in :?
maximaal vermogen is bij 10.500 rpm 8)
130 pk per liter 8) 8)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Citaat:Buitendat, 7000tpm is niks voor een turbo denk ik of wel.
beetje tehoog toerental of blijft hij trekken...

Hij blijft opzich wel trekken, kan er alleen nog niet enorm veel nuttige uitspraken over doen omdat ie nog even goed afgesteld moet worden, kleppen, ontsteking...op dit moment voldoet ie nog niet aan m'n verwachtingen in ieder geval.
Antwoord
Citaat:zwevende kleppen ken ik wel ja, ik heb een 4-takt crossmotor

Had ik ook bij m'n brommer :lol: :lol: :lol:
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waar zitten de weerstanden vd injectoren bij een (late) 940? Stevves 2 12.827 2 July 2014, 02:00
Laatste bericht: Stevves
  Hoe resistor pack aansluiten? (injectoren) GOLDEN TURBO 1 2.813 17 September 2012, 11:54
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: