Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
SFRC schreef:Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en deze besteld:
![[Afbeelding: IMG_0459.jpg]](http://i1013.photobucket.com/albums/af253/bclancy/IMG_0459.jpg)
![[Afbeelding: IMG_0464.jpg]](http://i1013.photobucket.com/albums/af253/bclancy/IMG_0464.jpg)
Het is een SU / Zeneth achtig apparaat om de LPG te mengen in plaats van de meer voorkomende ring.
Ik heb er verdraaid weinig over kunnen vinden op het web. Behalve positieve berichten van V8 LandRover rijders. Ben benieuwd wat het resultaat gaat zijn!
De mixer is eindelijk binnen. Komende week monteren. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
18 March 2012, 12:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 March 2012, 19:27 door Jeroen V.)
Ik ben ook erg benieuwd hoe het eea gaat werken en hou dit topic in de gaten. Succes met de inbouw ervan.
-edit waar heb je hem kunnen kopen?
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Ik heb hem via Ebay. Komt uit Polen.
Hier een link:
http://blos.prv.pl/ (ff gegoogled)
Ik moet nog een aansluitstuk op de benzine carb klussen zodat er een grote slang aan kan worden gemonteerd. 7 cm doorsnede.
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Dinsdag hab ik de BLOS geplaatst in de Volvo 245. Dat gaat eigenlijk heel makkelijk. Ik heb een nieuwe luchtslang met aansluiting op de carb gebruikt. De oude had immers gaten voor de reguliere LPG mixer. De slang heb ik losgehaald van de bocht naar de carb en daar heb ik de BLOS tussen gezet. Past precies. Enkel 2 extra slangklemmen nodig om de BLOS te fixeren.
De BLOS had ik eerst in de basisafstelling gezet. Hiermee liep de 245 gelijk. Even een rondje gereden. Alles lijkt te werken. Eerst even de nieuwe banden onder de Volvo.
Woensdagochtend opweg naar het werk verder testen. Motor liep stationair mooier dan ooit echter vermogen bleef uit. Ai, miskoop gedaan?. Bij een tankstation de druknippel op de LPG aanvoerslang helemaal open gedraaid en de BLOS iets rijker gezet. Wereld van verschil. De motor pakt erg mooi op en bij doortrekken in de versneling geeft de motor nu ok meer vermogen. Bij lage en middel toeren is er geen wezenlijk verschil. Enfin van de standaard LPG mixer is bekend dat dat zijn ideale werkgebied is. Het is nu testen of het verbruik ook daalt.
Wordt vervolgd dus.
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Ik heb lang getwijfeld maar waarschijnlijk komt er toch een chromen roof rack op de Volvo. Bij de MGB gruwel ik van chromen rekjes op de kofferklep (met rieten mandje en Wedgewood) maar op de 245 past het geloof ik wel.
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
SFRC schreef:Ik heb lang getwijfeld maar waarschijnlijk komt er toch een chromen roof rack op de Volvo. Bij de MGB gruwel ik van chromen rekjes op de kofferklep (met rieten mandje en Wedgewood) maar op de 245 past het geloof ik wel.
dat beeld is gecreërd door de "hobbyrijders" , het was destijds immers gewoon een accesoire.. toen had je nog geen "picnickofferwedstrijden"...
P1800 had um ook in de gids staan..
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
SFRC schreef:Dinsdag hab ik de BLOS geplaatst in de Volvo 245. Dat gaat eigenlijk heel makkelijk. Ik heb een nieuwe luchtslang met aansluiting op de carb gebruikt. De oude had immers gaten voor de reguliere LPG mixer. De slang heb ik losgehaald van de bocht naar de carb en daar heb ik de BLOS tussen gezet. Past precies. Enkel 2 extra slangklemmen nodig om de BLOS te fixeren.
![[Afbeelding: bloslpgvolvo245.jpg]](http://img193.imageshack.us/img193/2159/bloslpgvolvo245.jpg)
De BLOS had ik eerst in de basisafstelling gezet. Hiermee liep de 245 gelijk. Even een rondje gereden. Alles lijkt te werken. Eerst even de nieuwe banden onder de Volvo.
Woensdagochtend opweg naar het werk verder testen. Motor liep stationair mooier dan ooit echter vermogen bleef uit. Ai, miskoop gedaan?. Bij een tankstation de druknippel op de LPG aanvoerslang helemaal open gedraaid en de BLOS iets rijker gezet. Wereld van verschil. De motor pakt erg mooi op en bij doortrekken in de versneling geeft de motor nu ok meer vermogen. Bij lage en middel toeren is er geen wezenlijk verschil. Enfin van de standaard LPG mixer is bekend dat dat zijn ideale werkgebied is. Het is nu testen of het verbruik ook daalt.
Wordt vervolgd dus.
Dat klinkt wel errug interessant. Zie graag die verbruikscijfers tegemoet.
Heb je ook ervaringscijfers van die schutbord braces naar de veerpoten met de 245?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
22 March 2012, 14:41
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 March 2012, 17:30 door SFRC.)
skidje schreef:Heb je ook ervaringscijfers van die schutbord braces naar de veerpoten met de 245?
Nope. Die (schutbord braces naar de veerpoten) zaten er al in toen ik de auto kocht maar ik houd het op 13,3822753.
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
SFRC schreef:Nope. Die zaten er al in toen ik de auto kocht maar ik houd het op 13,3822753.
:biggrin:
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
SFRC schreef:Nope. Die zaten er al in toen ik de auto kocht maar ik houd het op 13,3822753.
Dat is een heel mooi LPG verbruik. Waarschijnlijk het beste wat ik ooit heb gehoord op LPG. Mag ik importeur worden van die LPG wonder verdeel maschientjes?
Of uhh... (ga maar weer verder met mn werrukk....)
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..