27 November 2012, 10:13
Hallo,
Toen ik mijn Volvo kocht zat er een BMW E30 radiateur op en was er dus geen reservoir aangesloten, hierdoor dacht ik eerst dat mijn waterpomp het niet deed, omdat mijn verdamper bevroor..
Waterpomp eraf gehaald maar die was nog goed, nieuwe pakkingen ertussen en weer vastgeplakt. De beun radiateur vervangen door ÃÃn van een Volvo 460 welke een eigen reservoirtje heeft, wel zo fijn.
Nu ging ik testen en alles verliep goed, verdamper kreeg warm water en bevroor dus niet, water liep goed door.. Alleen bij de rubbertjes aan de kop lekt de waterpomp...
Ik heb al meerdere keren de waterpomp er opnieuw opgezet, andere rubbertjes geprobeerd maar hij blijft maar lekken..
Heeft iemand een manier waarop het wel goed gaat? Vloeibare pakking misschien?
Het is een Volvo 145F met een B18 carb trouwens
Alvast bedankt :-)
Colin
Toen ik mijn Volvo kocht zat er een BMW E30 radiateur op en was er dus geen reservoir aangesloten, hierdoor dacht ik eerst dat mijn waterpomp het niet deed, omdat mijn verdamper bevroor..
Waterpomp eraf gehaald maar die was nog goed, nieuwe pakkingen ertussen en weer vastgeplakt. De beun radiateur vervangen door ÃÃn van een Volvo 460 welke een eigen reservoirtje heeft, wel zo fijn.
Nu ging ik testen en alles verliep goed, verdamper kreeg warm water en bevroor dus niet, water liep goed door.. Alleen bij de rubbertjes aan de kop lekt de waterpomp...
Ik heb al meerdere keren de waterpomp er opnieuw opgezet, andere rubbertjes geprobeerd maar hij blijft maar lekken..
Heeft iemand een manier waarop het wel goed gaat? Vloeibare pakking misschien?
Het is een Volvo 145F met een B18 carb trouwens
Alvast bedankt :-)
Colin