Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Balen.. op de snelweg valt 240 stil
#1
Ik reed net 100 en had de overdrive al aan.. valt opeens de hele auto uit.. de stuurbekrachtiging viel uit en ook de rem weer zwaar. De lampjes op mn dashboard begonnen te knipperen alsof ik hem op contact had. Langs de kant gezet en na dat hij toch weer starten maar na 150 meter weer stilviel ben ik gesleept door een taxi naar Furness. Daar denken ze dat het een kapot relais is (hoe je dat ook schrijft) Onderdeel komt maandag binnen en ze gaan meteen ook de zekeringen vervangen. Top service!!

Komen de symptomen overeen met een kapot relais of zouden het nog meer dingen kunnen zijn? Dynamo en accu waren nog goed.
Antwoord
#2
ik weet niet welke injectie er in jou '83 GL zit (als het geen carb is) maar als het K-jet is dan kan het groene brandstofpomprelais de boosdoener zijn. Die oververhitten wel eens. Opnieuw de contacten doorsolderen helpt goed.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#3
klinkt heel aannemelijk ...
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
#4
Is de OD-bak er later ingebouwd? Ik had nl. hetzelfde probleem een tijdje terug. Elke keer sprong de zekering nadat ik een paar minuten met OD aan gereden had.
Toen een zwaardere (geloof 16A ipv 8A) zekering op de groep waarop het OD relais geschakeld zit, toen nooit problemen meer gehad.
Aangezien de auto altijd zonder OD gereden heeft, was de originele zekering niet voldoende aangepast op een extra relais denk ik. Dus als de zekeringen vervangen worden zou je daar naar kunnen kijken. Eventueel achterkant van de zekeringkast / instructieboekje erbij pakken, daar staat de verdeling in.

Toch kan een nieuw OD relais natuurlijk nooit kwaad, je weet immers niet of er misschien toch ergens een fout in zit.
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Antwoord
#5
het relais is vervangen en de auto rijdt weer.. wel heeft hij nu erg veel moeite met starten.. moet echt gas bijgeven wil ik hem starten. Ik vertrouw het nog niet helemaal ook nu hij niet goed start.. zou dat komen omdat de accu een tijdje echt helemaal dood was?
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ontsteking valt uit! Volvo 240 met B230k motor, carburateur en Renix ontsteking. saila 7 9.108 4 July 2016, 12:19
Laatste bericht: saila
  Auto valt stil. lopezdijkstra 8 8.385 24 May 2014, 12:39
Laatste bericht: lopezdijkstra
  Laadlampje brand en vervolgens valt de motor uit. PTR 2 2.952 18 September 2011, 12:40
Laatste bericht: PTR
  laadlamp begint te branden en daarna valt moter uit als ik iets doe ? PTR 8 5.232 26 July 2011, 20:56
Laatste bericht: PTR
  instrumentenbord (dashboard) werkt niet - valt ui joriss 5 7.696 14 October 2009, 13:26
Laatste bericht: Rob
  Motor hapert, ABS knippert, radio valt uit geestschrijver 30 15.694 29 December 2008, 14:23
Laatste bericht: TheSaint77

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)