Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Werking injectors LH2.3, zomaar een vraag
#1
Als ik het electrische schema goed begrijp zijn alle injectors parallel aangesloten op de ECU. (pen 18 oranje draad). M.a.w. ze werken altijd allemaal tegelijk. Nu begrijp ik best dat als een zuiger met de inlaat slag bezig is, de inlaat klep geopend is en er brandstof wordt ingespoten. Maar de brandstof wordt onder druk ook tegelijk aan alle injectors toegevoerd. Wat gebeurd en dan bij de andere cylinders? Een zuiger is b.v. met de compressie slag bezig, beide kleppen zijn gesloten maar toch krijgt de injector spanning.
Ongetwijfelt zie ik iets over het hoofd maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe het een an ander in zijn werk gaat.

Alvast bedankt.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Antwoord
#2
Alle injectoren openen tegelijk en zelfs twee maal per omwenteling. Dit is makkelijker te regelen en goed voor de koeling van de inlaatklep.
Er is een zekere mate van verplaatsing van het mengsel in de inlaat, zodat de injectors elkaar ook nog eens uitmiddelen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
ja, alle injectoren gaan tegelijk open. beter is het om getimed per klep de injector te openen, helaas doet ons systeem dat niet. dat zou nl ook weer paar % brandstof schelen en de motor wat mooier laten lopen, dat is wat moderne auto's hebben.
echt een ramp is het niet want de brandstof die klep raakt verdampt snel op de hete klep, daar is de injector ook op uitgericht. wat Marc zegt!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#4
bijkomend verhaal is dat bij een beetje vermogensvraag de injectoren beina continu openstaan. de inlaat klep staat maar eventjes open. injecteren op een open inlaat klep wordt dan al moelijk. je zou dan dusdanig grote benzine injectoren moeten hebben dat ze in zulke korte tijd voldoende brandstof kunnen inspuiten dat stationair lopen heel lastig wordt. stationair is er weinig lucht dus ook weinig benzine nodig. al raak je zoon injector maar even aan donderd er een emmer benzine naar binnen.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Metertje vraag Rob 4 3.891 1 April 2020, 21:17
Laatste bericht: BartJu
  Dynamo vraag socrates 2 3.428 23 September 2017, 20:24
Laatste bericht: Marc1970
  ECU volvo 940 vraag jehannes 3 4.241 10 August 2016, 22:05
Laatste bericht: jehannes
  storing vraag doorbrandende zekering en haperende dynamo jens 7 8.267 27 November 2015, 18:20
Laatste bericht: jens
  wie oh wie, kachelventilator praktische vraag Marco1962 2 2.189 15 January 2013, 23:09
Laatste bericht: Marco1962
  Vraag over de ventilatieschakelaar amuobe 4 2.873 6 May 2012, 14:16
Laatste bericht: amuobe
  Starmotor vraag Frans245 4 2.715 4 June 2011, 19:23
Laatste bericht: Marc1970
  Natuurkundige vraag [nu wat praktischer!] Nicolaas H 16 6.938 28 April 2011, 00:03
Laatste bericht: Nicolaas H
  Brandstofrelais 244 met B23E modeljaar 1983 - waar en werking? oudevolvo 2 3.146 3 October 2010, 13:51
Laatste bericht: oudevolvo
  Nieuw op dit forum en meteen een vraag over de trip/km teller. Kwekkel 4 3.439 12 May 2010, 22:17
Laatste bericht: Kwekkel

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)