Berichten: 2.433
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
oudevolvo schreef:Die via de 700-club staat ook op Marktplaats.
Deze van 1996 lijkt wel wat met de onderhouds historie. Hier wordt ook verteld van een koppakking wissel. Volgens mij komen alle LPT blokken rond de 300.000 aan de beurt of vergis ik me?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1.170
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Klinkt inderdaad als een auto waar onlangs nog wel aardig in is geïnvesteerd.
Nieuwe nivomats is al snel 600 a 700 euro.
Wel zou ik even navragen over het hoe en waarom van de koppakking.
Alleen de pakking vervangen is maar een klein deeltje.
Vragen zijn:
- Waarom moest hij vervangen worden?
- Is de kop toen ook vervangen? Zo nee, is de kop wel gevlakt en hoe dik zijn de dunste klepstelplaatjes?
Het feit dat het een recente LPG installatie is, is ook gunstig.
Zowel voor de cilinderkop als de installatie zelf.
Wat wel nog belangrijk is, is waar bestaat de onderhoudshistorie sinds die 220.000 uit?
Ik ben gaan kijken bij een 940 met iets van 290.000 op de teller met "volledige historie". Daar bleek echter uit dat de grote dingen er juist nog aan zaten te komen en er niet zo gek veel gebeurd was en als dat zo was met B-onderdelen en oplossingen.
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
De auto van de 700 vereniging is inderdaad niet zo gek. Ik heb al contact gehad met de verkoper, de pakking is preventief vervangen en de kop is gevlakt. Zo'n 1998er 940 is toch ook intressant, qua trekgewicht. Wellicht probeer ik binnenkort even naar Noord Holland te rijden. Bedankt voor de onderhouds tips, ik zal daar ook kritisch op blijven letten.
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 1.170
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
En er verscheen weer een mooie. G3-LPG
http://www.volvo700vereniging.nl/node/47213
Prijs staat er niet bij. Gereviseerde cilinderkop + distributie vervangen bij 270.000 km Turbo gereviseerd bij 300.000 km
Of deze is misschien ook wel interessant
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo...w-apk.html
Moet je de LPG alleen laten ombouwen naar LPG G3, maar dat kunnen ze
hier
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
Er zit meer doorloop in de Volvo940's dan ik verwacht had. Een aantal die van plan was te bekijken zijn inmiddels al verkocht... Ik overweeg binnenkort nog wel even naar deze meneer te rijdenhttp://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m574730757-14x-940-lpturbo-station-g3-1995-1999-met-nieuwe-bovag-apk.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr&pageNum=1&pos=9 Die heeft er meerdere te koop staan.
Onder andere op de foto de RGLG01 voor 1500 euro, op de foto duidelijk een station, maar volgens de RDW een sedan. Is dit te vertrouwen? Iemand bekend met de Volvo verkoper?
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 6.732
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
16 December 2012, 13:49
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 December 2012, 14:36 door Dopski.)
Geen koop ervaringen. Wel een keer naar een paar hydra velgen en een 142 wezen kijken. Zo rot als een peer, "maar wel keihard"; ja van het beton oid wat in de dorpels is gegoten. Wees voorbereid om veel verkooppraatjes aan te horen, moet je even doorheen kijken.
Maar hij is dan ook vooral gespecialiseerd in goedkope stations op LPG. Daar heb ik nooit voor 'm bij aangebeld, misschien wel ok?
Op dit forum staan ook enkele 940's te koop.
Berichten: 1.170
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Bij diegene in Utrecht heb ik naar tevredenheid een bagagerolhoes en bagagerek voor mijn 940 gekocht.
Verder geen ervaringen.
Maar als een auto die toch duidelijk een station is bij de RDW te boek staat als sedan moet je inderdaad even goed kijken.
Staat ook nog een mogelijk interessante op Autoscout:
940 uit 1991 met G3
Nu denkt u net als ik HUH? G3 & 1991, dat gaat doorgaans niet samen. Blijkbaar is hij er tussendoor geglipt.
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
21 December 2012, 18:00
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21 December 2012, 18:07 door job245.)
Gevonden! Helaas nog geen fotos, maar het is een 940 uit 1998 geworden, Nordic Edition met 345000 km op de klok. Rijd heerlijk, zowel op gas als benzine, wat een enorm verschil met de 240! Lang leve de Low Pressure Turbo! Vanmiddag heb ik deze wagen opgehaald voor een behoorlijk schappelijke prijs. De auto zit netjes in de lak, geen spoortje roest te bekennen en hij heeft vrijwel alle opties.
Min puntjes:
Een aircopomp beugel is afgebroken, dus de beugel moet vervangen worden, dan een nieuwe riem er om.
De dynamo riem moet weer even op spanning
Benzine slangetje lekt
Koplamp glas is lek, dus nieuwe unit
Bandje rechts voor is vreemd afgesleten, dus uitlijnen en nieuwe band
De Claxon functioneer niet.
13 januari loopt de APK af...
Geen idee wat de staat van de cylinder kop is, binnenkort het kleppendeksel er maar eens af en de boel opmeten
Zal zsm fotos maken en posten
De auto heeft trouwens een Vialle Gasinjectie systeem, dus geen verdamper, er gaan verschillende verhalen rond, is injectie een voordeel of een nadeel? Beide kunnen een G3 uitvoering zijn?!
Edit: Ik zie net dat Cruise Control en leren stoelen opties waren voor de Nordic versie, dat is dan weer mooi meegenomen!
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
21 December 2012, 20:21
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21 December 2012, 20:25 door scimitar.)
job245 schreef:Min puntjes:
Bandje rechts voor is vreemd afgesleten, dus uitlijnen en nieuwe band
Vreemd afslijten is een hint dat er slijtage zit op de fusee/ophangrubbers/bevestiging draagarm-stabilisator.
De genoemden geven allemaal een versleten binnenzijde van de band, indien er met voldoende bandenspanning is gereden. Verkeerde bandenspanning kan of een versleten middenvlak of juist versleten zijvlakken opleveren.
En "happen" uit het profiel komt vaak door blokkerend remmen. En dat mag de jouwe niet doen, gezien de ABS.
job245 schreef:De auto heeft trouwens een Vialle Gasinjectie systeem, dus geen verdamper, er gaan verschillende verhalen rond, is injectie een voordeel of een nadeel? Beide kunnen een G3 uitvoering zijn?!
Vialle injectie werkt met aparte LPG injectoren aan de onderzijde van het spruitstuk. Die zijn wat knullig bevestigd, met een klik-knel-systeem op een sluitring. Dit kan soms spontaan loskomen, indien niet perfect gemonteerd.
Vialle gasinjectie is in basis G3 ("LPI"). G3 is slechts een formele emissie status die de RDW toekent. De wagen dient de vermelding "G3" op het kenteken te hebben om dus belastingvoordeel te mogen genieten.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
Bedankt voor je reactie, Scimitar.
We zijn tijdens de proefrit ook even langs een Volvo dealer geweest, die is er even kort omheen gelopen. De voorband is aan de buitenkant rond en glad. Volgens de monteur had dit met de uitlijning te maken. Zowieso een afkeurpunt voor de APK verwacht ik.
Ik heb van de gasinjectoren wel eens begrepen dat die veel sneller vervuilen omdat vloeibare LPG zo'n kleverig goedje is. Wanneer een injector vervangen moet worden zou dit net zo duur zijn als een verdamper. Ik zal die injector bevestiging in de gaten houden.
Zojuist met mijn broertje nog even een ritje gemaakt. Er is hier net hagel gevallen die is opgevroren, dan verneem je meteen dat je veel meer vermogen op de achterwielen hebt als met een 240.
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel